Gå til innhold

Tegn på sykdom

Fremhevede innlegg

Skrevet

En person oppe i årene begynner å miste sosiale antenner mer og mer for hver uke som går. Jeg føler meg som en barnevakt når jeg er sammen med personen. Det har blitt så ille at jeg må unnskylde personen og fortelle personen oppe i årene at man ikke gjør sånn.

Personen blir også helt "vill" om personen er stressa, løper i alle retninger, river i alle dører og hører ikke før jeg sier "Kom, det er denne veien" ganske bestemt.

Noen som har opplevd det? Fant dere ut hva det er? Om jeg skal følge med på situasjonen, er det andre ting jeg også bør se etter?

:sukk: Det er jo en sykdom jeg frykter det kan være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En person oppe i årene begynner å miste sosiale antenner mer og mer for hver uke som går. Jeg føler meg som en barnevakt når jeg er sammen med personen. Det har blitt så ille at jeg må unnskylde personen og fortelle personen oppe i årene at man ikke gjør sånn.

Personen blir også helt "vill" om personen er stressa, løper i alle retninger, river i alle dører og hører ikke før jeg sier "Kom, det er denne veien" ganske bestemt.

Noen som har opplevd det? Fant dere ut hva det er? Om jeg skal følge med på situasjonen, er det andre ting jeg også bør se etter?

:sukk: Det er jo en sykdom jeg frykter det kan være.

Er personen litt fjern av seg? Kan jo være lite tegn på kommende demens da kanskje? :/

Er det slik at det kommer og går eller?

Skrevet

Dette kan jo høres ut som begynnende demens. Hvor gammel er vedkommende? Har h*n kontroll på klokka og avtaler? Noen andre symptomer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...