Gå til innhold

Vanntynnet oljemaling fra lady/jotun


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Før jeg går i gang med sommerens maleprosjekt - har noen erfaringer med den nye vanntynnede malingen fra lady? (vanntynnet oljemaling eller noe slikt.... :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal du male?

Vi har brukt den på dørlister her nå og synes den er genial. Lukter mindre enn oljemaling og tørker fortere enn oljemaling. Lukter dog mer enn vannmaling og tørker seinere enn vannmaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her. Er det noen som har brukt denne på panel? Mener å ha lest at den kan brukes på panel. Ble det i så fall bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, når jeg tenker meg om så tror jeg vi brukte denne på panelen i gangen... Jeg er ikke heeeelt sikker, men rimelig sikker. Grunna med oljebasert mener jeg.

Det ble knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skal male vinduskarmer, dørlister og dører samt et par kommoder. Kan den brukes til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og hvor lang tørketid har den egentlig?? ( Kan ikke fordra å bruke flere døgn på å male en liten gjenstand, nemlig - litt utålmodig, ja.... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke prøvd den fra Lady, men kjøpte samme maling fra en annen leverandør. Malte panel med den. Jeg synes kanskje at den var litt uvant i konsistensen, men den tørket relativt fort, luktet lite og kostet mye i forhold til andre typer maling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror tørketiden var halvparten av oljemaling, jeg. Mao. så rekker du 2 strøk på en dag mot ett strøk med oljemaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Før jeg går i gang med sommerens maleprosjekt - har noen erfaringer med den nye vanntynnede malingen fra lady? (vanntynnet oljemaling eller noe slikt.... :-? )

Jeg har brukt denne på en del forskjellig. Trapp, lister og balkondør. Grunnen til at jeg har brukt den til så mye er at den tørker relativt fort og at jeg kjøpte en 3-liter. Skulle jeg valgt igjen nå, ville jeg helt klart valgt vanlig oljemaling da denne glir bedre ut og gir en penere overflate. Den vanntynnede oljemalingen kan man ikke "jobbe" med, må bare sause på og håpe det blir ok, jo mer man jobber med den jo mer ujevn blir overflaten.

mvh

Bompibom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...