AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Hei! Jeg har prøvd å google litt men finner ikke noe svar, så spør her. Er det noen som vet hvordan det er med klamydiakur og alkohol? Jeg fikk 2 piller som jeg skulle ta med en gang, og ikke ha ubeskyttet sex i 1 uke. Som var det eneste legen nevnte, men hvordan er det i forhold til alkohol? Jeg tok pillene i går, og er invitert på en innflytningsfest i morgen, men vet ikke om det er vits å ta en tur på vinmonopolet eller ikke. Anonymous poster hash: 23bb1...c8e
Gjest Allergikeren Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Det jeg fikk til svar fra en farmasøyt for noen år siden, er at ett glass vin til maten kan gå. Blir det mer som ut på byen eller festdrikking(generelt drikking for å bli full), framskyndes utskillingen av medisinen via nyrene. Dermed tisser du rett og slett ut kuren før du skal, noe som kan gjøre at du ikke blir helt frisk. Gjør man dette til stadighet, altså generelt alkoholdrikking under en antibiotikakur, kan man risikere at bakteriene blir motstandsdyktige. Da må det sterkere antibiotika til, men også dette forutsetter at kuren får virke så lenge som den skal. I aller verste konsekvens blir du ikke kvitt det, fordi det ikke finnes antibiotika som er sterkt nok til å ta knekken på det. Med andre ord: Hvis jeg hadde vært i din situasjon, kan det hende jeg hadde tatt turen på polet, men jeg hadde sett etter alkoholfrie alternativer. Selv syns jeg både mojito, irish coffee og strawberry daquiri smaker like godt uten alkohol, som med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå