AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Jeg vet... ekkelt... men jeg klarer ikke la være. Skal nevnes at jeg tror jeg sliter med en del annet også, blant annet vekte min. Skal få bestilt time hos lege for diverse ting. Psykiske problemer. Tror dere det at jeg spiser mine egne sårskorper har en sammenheng med resten? Jeg har aldri opplevd noen andre eller hørt om andre som gjør det. I tillegg til at jeg faktisk spiser dem, kan jeg pelle meg til kjøtt og blod. Det kan være snakk om nupper jeg klorer opp til svære krater... som aldri gror! Kan ta et par måneder for et sår å gro. Jeg klarer ikke la være. Jeg kjenner ingen smerte av det lenger, uansett hvor ille det er. Er alt dette normalt? Og noen som kan si de gjør det samme? Anonymous poster hash: c7fa5...f53
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Nå har jeg ingen kompetanse utover dette området og jeg har heller ingen erfaring selv. Jeg har likevel inntrykk av at dette forekommer i forbindelse med psykiske problemer. Det er vel en måte å få utløp på dette på. Det varierer vel hva en gjør, men jeg har lest andre tilfeller der noen piller og spiser sine egne sårskorper, jeg leste blant annet om en som gjorde det i hodebunnen, drar ut sine egne øyenvipper etc. Mulig tendensen øker i stressende situasjoner. Jeg er som sagt ikke så kjent med dette her. Jeg tror ikke det er så vanlig, men det er nok vanligere enn du tror. Det er helt normalt i en slik situasjon, men du bør nok få hjelp til å håndtere dette. Du bør nok nevne det for legen din neste gang du er der. Anonymous poster hash: bf9a3...816
Jus sanguinis Skrevet 28. november 2014 #3 Skrevet 28. november 2014 Tror dere det at jeg spiser mine egne sårskorper har en sammenheng med resten?Anonymous poster hash: c7fa5...f53 Ja!
-Jiinxs- Skrevet 28. november 2014 #4 Skrevet 28. november 2014 Ikke den koseligste emnetittelen å lese mens man spiser frokost..... Og det sier vel hva jeg synes også. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #5 Skrevet 28. november 2014 Ikke den koseligste emnetittelen å lese mens man spiser frokost..... Og det sier vel hva jeg synes også. Nå var det ikke et spørsmål om hva DU synes om problemet, men om du har hørt om noe lignende og du tror det har sammenheng med de andre problemene. Så med mindre du tenker å svare på det jeg spør om, så spar meg for din mening og den påklistrede oppkast smiley'n din. Anonymous poster hash: c7fa5...f53 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #6 Skrevet 28. november 2014 Jeg gjør også det,så du er ikke alene. Kan dessverre ikke si hva som er årsaken. Men om du klør deg til blods uten å føle smerte,ville jeg kanskje kontaktet lege. Eller uansett egentlig,siden du sliter psykisk. Anonymous poster hash: 225f8...c28
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #7 Skrevet 28. november 2014 Jeg gjør også det,så du er ikke alene. Kan dessverre ikke si hva som er årsaken. Men om du klør deg til blods uten å føle smerte,ville jeg kanskje kontaktet lege. Eller uansett egentlig,siden du sliter psykisk. Anonymous poster hash: 225f8...c28 Oi, jeg følte meg ene og alene i verden om det jeg. "Fint" å vite at jeg ikke er det, Missforstå meg rett. Det er ikke så ofte jeg klør meg til blods, da er det isåfall et myggestikk eler lignende, om sommeren ser jeg helt forfredelig ut. I kombinasjon med at myggen tydeligvis er glad i meg, så ser jeg ut som et totalt lappekart! Små myggestikk blir til store svære kjøttsår. Vist jeg iķkr har noen sår å pelle på, noe jeg som regel har... kan det slumpe til at jeg lager noen. Men føler ikke det blir det samme som å skade meg selv, selvom jeg gjør det på en måte. Jeg bruker ikke noe for å skade meg selv, men som du sier, klør meg til blods. Anonymous poster hash: c7fa5...f53
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #8 Skrevet 28. november 2014 Nå har jeg ingen kompetanse utover dette området og jeg har heller ingen erfaring selv. Jeg har likevel inntrykk av at dette forekommer i forbindelse med psykiske problemer. Det er vel en måte å få utløp på dette på. Det varierer vel hva en gjør, men jeg har lest andre tilfeller der noen piller og spiser sine egne sårskorper, jeg leste blant annet om en som gjorde det i hodebunnen, drar ut sine egne øyenvipper etc. Mulig tendensen øker i stressende situasjoner. Jeg er som sagt ikke så kjent med dette her. Jeg tror ikke det er så vanlig, men det er nok vanligere enn du tror. Det er helt normalt i en slik situasjon, men du bør nok få hjelp til å håndtere dette. Du bør nok nevne det for legen din neste gang du er der. Anonymous poster hash: bf9a3...816 Er litt engstelig for at deg skal utvikle seg. Synes kanskje jeg har nok arr, synes ikke det er pent... men jeg bryr meg jo ikke om meg selv (åssen jeg ser ut) så er vel derfor. Føler jeg bare er stygg og fæl uansett. Går jeg på butikken så skammer jeg meg fordi jeg har gått ut av huset, vist noen ser på meg overanalyserer jeg og tenker at nå står han/hun der å tenker - se så stygg og feit hu er. Så noe gæli er det jo noe sted... Anonymous poster hash: c7fa5...f53
pantora Skrevet 28. november 2014 #9 Skrevet 28. november 2014 Tviler sterkt på at det har sammenheng med de andre tingene - det er bare en ekkel ekkel uvane.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #10 Skrevet 28. november 2014 Tviler sterkt på at det har sammenheng med de andre tingene - det er bare en ekkel ekkel uvane. Anonymous poster hash: c7fa5...f53
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #11 Skrevet 28. november 2014 Snakk med legen din om dette og be om å bli henvist til psykolog e.l. Det finnes hjelp og få, og det trenger du Anonymous poster hash: ec9c7...923
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #12 Skrevet 28. november 2014 Snakk med legen din om dette og be om å bli henvist til psykolog e.l. Det finnes hjelp og få, og det trenger du Anonymous poster hash: ec9c7...923 Jeg tenkte jeg skulle det... Takk Anonymous poster hash: c7fa5...f53 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #13 Skrevet 28. november 2014 Dette er faktisk et fenomen som har en diagnose; dermatillomani, tror jeg det heter. Har en link; http://www.trich.org/about/skin-picking.html Aner ikke om det er anerkjent i Norge. Har aldri hørt om det, men bestemte meg for å søke litt rundt på nettet fordi jeg lurte på om det var en grunn til at jeg selv gjør det. Plukker på sår (men spiser ikke skorpene), på små prikker, på leppene, på øyevippene... Du er ikke alene, ts *klem* Anonymous poster hash: 7fd11...d14
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #14 Skrevet 28. november 2014 Jeg gjør også det. Har inntrykk av at mange gjorde det når de var barn, litt som å spise buser.Anonymous poster hash: 985e7...382
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #15 Skrevet 28. november 2014 Jeg gjør også det. Har inntrykk av at mange gjorde det når de var barn, litt som å spise buser.Anonymous poster hash: 985e7...382 Jeg gjorde aldri dette som barn, er først de to siste årene dette har utviklet seg! Jeg viste ikke at dette kunne Være en utbredt ting å gjøre, og jeg trodde jeg kanskje var 1 av 2% av det menneskene som gjør det. Men er "fint" å vite at jeg ikke er alene... sånn.. egentlig. Anonymous poster hash: c7fa5...f53
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #16 Skrevet 28. november 2014 Dette er faktisk et fenomen som har en diagnose; dermatillomani, tror jeg det heter. Har en link; http://www.trich.org/about/skin-picking.html Aner ikke om det er anerkjent i Norge. Har aldri hørt om det, men bestemte meg for å søke litt rundt på nettet fordi jeg lurte på om det var en grunn til at jeg selv gjør det. Plukker på sår (men spiser ikke skorpene), på små prikker, på leppene, på øyevippene... Du er ikke alene, ts *klem*Anonymous poster hash: 7fd11...d14 Jøss.... den skal jeg lese mer på! Anonymous poster hash: c7fa5...f53
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #17 Skrevet 28. november 2014 Jeg spiser også ofte sårskorper, prøver å la være og la de være på så lenge som mulig! Men hver gang jeg har noe som står på dn "spiss" måte ut av huden, må jeg rive etc. Av med neglene mine, og spiser det som oftest... Aner ikke hvorfor jeg spiser det! Men er jo i grunn bare hud og meg uansett... Spist ut av huden som for eksempel en liten sårskorpe som hat løsnet litt slik at den kanten som er løs stikker litt ut på en måte. Eller om jeg har sår og hunden rundt løsner litt, da må jeg rive av huden til den ikke ser løs ut lenger, spiser det lgså tror ikke det er noe galt med meg, hvert fall ikke noe annet! Men er ikke akkurat noe jeg tenker over, før denne tråden her, tar ikke meg selv så høytidlig, vi er jo bare mennesker Anonymous poster hash: d3f28...56d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #18 Skrevet 28. november 2014 Jeg spiser også ofte sårskorper, prøver å la være og la de være på så lenge som mulig! Men hver gang jeg har noe som står på dn "spiss" måte ut av huden, må jeg rive etc. Av med neglene mine, og spiser det som oftest... Aner ikke hvorfor jeg spiser det! Men er jo i grunn bare hud og meg uansett... Spist ut av huden som for eksempel en liten sårskorpe som hat løsnet litt slik at den kanten som er løs stikker litt ut på en måte. Eller om jeg har sår og hunden rundt løsner litt, da må jeg rive av huden til den ikke ser løs ut lenger, spiser det lgså tror ikke det er noe galt med meg, hvert fall ikke noe annet! Men er ikke akkurat noe jeg tenker over, før denne tråden her, tar ikke meg selv så høytidlig, vi er jo bare mennesker Anonymous poster hash: d3f28...56d Jeg gjør ikke det jeg heller... (høytidelig) grunnen til at jeg tenker det her ikke er normalt er at det begynte i sammenheng med alle de andre problemene Anonymous poster hash: c7fa5...f53
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #19 Skrevet 28. november 2014 Jeg spiser de ikke, men river de av med tennene Ja jeg er sær Anonymous poster hash: cb1fc...677
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #20 Skrevet 28. november 2014 Jeg klemmer kviser når jeg blir stressa, krangler. Anonymous poster hash: 26183...066
Fremhevede innlegg