Gå til innhold

Julegave til barnehageansatte - prisklasse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

På avdelingen til dattera mi skal vi foreldre spleise på en flaske vin hver til de ansatte. (ingen av dem er avholds). Hvilken prisklasse bør vi legge oss i? Hva er normalt?

Anonymous poster hash: 66d61...46f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

får jo god vin til 100kr , så 100-200 kr er vel nok. hilsen en som jobber i barnehage. men ville anbefalt å snakke med lederen i barnehagen ang vin til gave, i vår barnehage hadde det vært ett nei. men her er kanskje tilgivelse bedre enn tillatelse

Anonymous poster hash: 347c4...a9f
  • Liker 1
Skrevet

Er det vanlig at vi må gi gave til de ansatte i barnehagen?

Anonymous poster hash: 22630...3d4
  • Liker 2
Skrevet

nei, bare en koselig ting dersom man selv vil. Ikke uvanlig at noen gir.

Skrevet

får jo god vin til 100kr , så 100-200 kr er vel nok. hilsen en som jobber i barnehage. men ville anbefalt å snakke med lederen i barnehagen ang vin til gave, i vår barnehage hadde det vært ett nei. men her er kanskje tilgivelse bedre enn tillatelse

Hvorfor?
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor?

vet ikke, barnehagen vår er anti-alkohol. kunne ikke ha en vinflaske med i loddtrekning en gang, da det kan finnes alkoholikere/eks alkoholikere som jobber i barnehagen.

• Liker 1
Skrevet

Er vel begrenset hvor mye de har lov til å ta i mot av gaver dersom barnehagen er kommunal.

Anonymous poster hash: c40df...928

Skrevet

Er vel begrenset hvor mye de har lov til å ta i mot av gaver dersom barnehagen er kommunal.

tror det er en norm om ca 100kr

Skrevet

Da jeg fikk julegave på 250 kr av foreldrene i barnehagen måtte jeg holde det hemmelig. Det er jo strengt tatt ikke lov, så dere burde nok holde dere til 100-150 for å være på den sikre siden..

Gjest Magdalene
Skrevet

Vi spanderte full massasje på alle ansatte i Bhg. Kostet rundt 600kr per ansatt. Det gikk hvertfall fint.

(Kommunal Bhg).

Skrevet

Vi spanderte full massasje på alle ansatte i Bhg. Kostet rundt 600kr per ansatt. Det gikk hvertfall fint.

(Kommunal Bhg).

tror bare egentlig regelen er for at ikke en ansatt skal få sydentur og en annen ikke, altså det skal være "rettferdig"

Skrevet

På avdelingen til dattera mi skal vi foreldre spleise på en flaske vin hver til de ansatte. (ingen av dem er avholds). Hvilken prisklasse bør vi legge oss i? Hva er normalt?

Anonymous poster hash: 66d61...46f

Jobbet i kommunal bhg for en del år siden i et meget velstående strøk. Der var det ikke noe samkjøring og fellesgave, og da varierte det fra noe barna hadde laget og hyggelig hilsen til dyrere gaver som vin eller smykker/armbånd/ring fra enkelte familier. En familie gav 2 kinogavekort til hver. Jeg syns det var veldig generøst. Jobber nå privat, her er det FAU som ordner en liten ting til hver og hvis det er mer i turpenge-kassa så får de derfra så de slipper å samle inn. Det siste gjelder vel helst til sommeren/sommergave.

Det er uansett ikke noe vi forventer men veldig hyggelig å få. Enkelte år har det ikke Vært felles gave. Da har noen familier gitt en liten ting eller noe felles til alle. Så i romjula blir det ofte mye kos og konfekt og twist! ;)

Anonymous poster hash: 75b3b...0e3

Skrevet

Da jeg jobbet i barnehage ga de som regel små ting... et kort eller en kopp eller en liten juleting. Tipper at det i snitt var mellom 50 og 100 kroner fra hver familie per ansatt. Noen ga litt mer, andre ga ingenting.

Anonymous poster hash: cedc9...5ec
  • Liker 1
Skrevet

Det lurer jeg også på. Vi har ikke pleid å gi noe. Men regner med vi hadde gjort det dersom vi følte det var naturlig. Sånn som det er nå, er vi bare akkurat passe fornøyd med personalet. Ser derfor ingen grunn til å gi dem noe.

Anonymous poster hash: 7cf23...cd3

Skrevet

tror det er en norm om ca 100kr

Ja, ellers kommer tut-tut-sirene bilene og sier:

-"Nå får vi i politiet overtidsbetaling så da kan vi jo jobbe litt ved å komme innom barnehagen: vin og gaver er forbudt i Norge, så bare gi alt til oss, så tar vi det med hjem!"

Anonymous poster hash: 818c7...580

Skrevet

Vi i julekomiteen kjøper gaver til hver ansatt som de får på julefesten. Ca 100-1500kr til hver. De er +-23 ansatte

Gjest Haaploes
Skrevet

det kan finnes alkoholikere/eks alkoholikere som jobber i barnehagen.

Dette er så innmari sant! Skulle ønske flere tenkte i de baner. Alkohol er i grunn en uting å gi bort til andre enn nære venner.

Skrevet

Går det ann at jeg uten samarbeid fra andre foreldre kjøpte blomst til de ansatte i gruppen til sønnen min? Hadde vært hyggelig å gi en julestjerne med en litt fin potte til de 3 som jobber på avdelingen som de ksn ha med hjem da det er juleferie!

Skrevet

Går det ann at jeg uten samarbeid fra andre foreldre kjøpte blomst til de ansatte i gruppen til sønnen min? Hadde vært hyggelig å gi en julestjerne med en litt fin potte til de 3 som jobber på avdelingen som de ksn ha med hjem da det er juleferie!

det går fint an ja :) men ikke kjøp julestjerne da mange er veldig allergisk...

• Liker 1
Skrevet

får jo god vin til 100kr , så 100-200 kr er vel nok. hilsen en som jobber i barnehage. men ville anbefalt å snakke med lederen i barnehagen ang vin til gave, i vår barnehage hadde det vært ett nei. men her er kanskje tilgivelse bedre enn tillatelse Anonymous poster hash: 347c4...a9f

Jeg ville unngått å kjøpe billig-vin, da det er noe man helst ikke ønsker å drikke... Ville heller prioritert å kjøpe noe trøffelsjokolade, eller lignende.. Noe søtt som koster mer enn hva en barnehagearbeider pleier å kjøpe, hvis du skjønner...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...