Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, vet du hva Reltos? Selvom jeg er enig med deg at kjøttkaker i brun saus og fiskekaker i hvit saus er det beste innen mat, så må vi nok bare lukke øynene og prøve å stenge ute at andre svelger sånn utlendingsmat.

Det virker dessverre som om dagens unge har en smakssans mer lik indere og kinamenn enn nordmenn. Dette er dessverre slik det blir når landets innvandringspolitikk er som den er i dag; kulturen vår forsvinner.

Det synes jeg er synd, men vi må bare være sterke og spise den maten som er norsk og best!

Herborg

Fiskekaker i hvit saus...? Du mener vel fiskeboller/fiskepudding.

Anonymous poster hash: 9984b...fd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før i tiden var det masse orientalske krydder i norsk mat. Fiskepudding og medisterkaker var fulle av karri, chili og alt annet som smaker "pakkis". Det var først for ca. hundre år siden at man av en eller annen uforståelig grunn sluttet å bruke krydder i norsk mat (bortsett fra fiskebollene). Dessverre forbinder alle i dag norsk mat med smakløst skvip. Takk gud for at vi har fått krydder tilbake på det norske kjøkken, sier nå jeg!

Fiskepudding og medisterkaker har ikke karri i seg. Da må det være sausen du mener

Gjest The damned
Skrevet

Man kan jo like begge deler da. Det går jo faktisk an :)

Men noe av den norske maten er helt jævlig. Fiskeboller i hvit saus er djevelens verk,raspeballer er en smørje med fett,pinnekjøtt er heller ikke spesielt godt,men det finnes mye god norsk mat også :) Mye av den trenger krydder,men jeg liker mat med smak.

Det er jo lov å ha sin personlige mening,og liker du ikke utenlandsk mat så er det jo bare å la være å spise den :)

Skrevet

Skal du gi taco til mexicanere så får jeg håpe du vet hvordan du skal lage ekte meksikansk mat da,for det texmex opplegget i butikkene er amerikanisert til tusen..texmex(texas-mexico)

• Liker 1
Skrevet

Man kan jo like begge deler da. Det går jo faktisk an :)

Men noe av den norske maten er helt jævlig. Fiskeboller i hvit saus er djevelens verk,raspeballer er en smørje med fett,pinnekjøtt er heller ikke spesielt godt,men det finnes mye god norsk mat også :) Mye av den trenger krydder,men jeg liker mat med smak.

Det er jo lov å ha sin personlige mening,og liker du ikke utenlandsk mat så er det jo bare å la være å spise den :)

hvaaaaa?pinnekjøtt er jo NAM;) ;)
Skrevet

Stakkars deg som har en så snever horisont :fnise:

Gjest daisydaisy
Skrevet

Det virker dessverre som om dagens unge har en smakssans mer lik indere og kinamenn enn nordmenn. Dette er dessverre slik det blir når landets innvandringspolitikk er som den er i dag; kulturen vår forsvinner.

Det er ikke kun dagens unge som spiser utenlandsk mat. Drar du på en asiatisk restaurant vil du nok se at mange eller majoriteten av kundene der er over den aldersgruppen du sikter til.

Skrevet

Fiskepudding og medisterkaker har ikke karri i seg. Da må det være sausen du mener

De hadde det i gamledager, i hvert fall medisterkaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...