AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Hei! Jeg har nettopp vært hos legen å funnet ut at jeg har noe som heter cytolytic vaginosis. Dette er overvekst av laktobasiller som vanligvis befinner seg som en del av vår normalflora i slimhinnen (vagina). Det jeg har spørsmål om er hvordan jeg evt. skal gå fram med behandlingen. Det står beskrevet at jeg skal varme opp 4 dl vann og blande det med 2 spiseskjeer bakepulver for så skylle dette i skjeden. Bakepulver anvendes fordi nitrogenkarbonatet i pulveret er med på å stabilisere bakteriefloraen. Tingen er at jeg får jo ikke plass til 4dl på en gang uten at det renner over og alt renner ut(?)... Gikk på apoteket for å høre om de hadde kapsel av gelatin jeg kunne kjøpe som var tomme slik at jeg får stikkpille-ish virkning, men det hadde de ikke så jeg kjøpte sprøyte som jeg kunne sprøyte dette tilblandete vannet inn med. Hvordan skal jeg gå fram med dette, egentlig? Legen var uerfaren med dette og sa '' nei, du må bare skylle med den vannmengden som skal inn''... det virket jo veldig snålt å få plass til 4 dl uten at alt renner ut igjen og tar med seg alt bakepulveret i samme slengen eller tenker jeg veldig feil??... Max usikker her jeg sitter.. Setter pris på alle råd.. Anonymous poster hash: d20f1...56e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Må innrømme at jeg aldri har hørt om denne sykdommen før, men jeg synes behandlingstipset var litt rart… Vil det ikke svi veldig? For bakepulver skummer/utvider seg jo og virker som et alt for sterkt middel for underlivet? Har du lest noe om dette på nettet eller hørt om noen med samme problemer og behandling tidligere? Hilsen nysgjerrig:-) Anonymous poster hash: dc137...0cf
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Lege skrev ut et dokument om denne tilstanden til meg; Det svir som et helvete... Blir nesten etsende, så har fått sår i underlivet og det svir noe vilt gjennom en hel dag... Ikke merket noe spesiell bedring, men det skal visst være behandling over to uker... Blir å kontakte gynokolog-spesialist imorgen Anonymous poster hash: d20f1...56e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Må innrømme at jeg aldri har hørt om denne sykdommen før, men jeg synes behandlingstipset var litt rart Vil det ikke svi veldig? For bakepulver skummer/utvider seg jo og virker som et alt for sterkt middel for underlivet? Har du lest noe om dette på nettet eller hørt om noen med samme problemer og behandling tidligere? Hilsen nysgjerrig:-) Anonymous poster hash: dc137...0cf Link om tilstanden; http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3168042/Anonymous poster hash: d20f1...56e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå