Gå til innhold

Slutte med sobril

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg lurer på om dere at erfaring med slutt av sobril.

Har tatt 15 mg sobril hver dag i 3 uker nå. Og idag skal jeg slutte. Ikke nedtrapping, men akutt slutt.

Er litt nervøs for at jeg skal få mer panikkangst enn det jeg har vært plaget med.

Noen som har erfaringer dere vil dele?

Setter stor pris på respons!

Anonymous poster hash: be759...d34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ta en rask nedtrapping i samarbeid med legen din.

For du tar dette etter forskrivning fra lege, ikke sant?

Hvilke erfaringer andre har, har ingen verdi for deg. Det er veldig individuell respons på slikt.

Spørsmålet ditt strider dessuten mot forumets regler.

Snakk med forskrivende lege.

Anonymous poster hash: 17839...a58

Skrevet

Dvs. én pr dag?

Skrevet

Visste ikke at det strider imot reglene her..

Ja, fikk det av legen. Han bare skrev det ut til meg, så har jeg selvmedinisert meg selv. 1,5 om dagen.

Vet det er individuelt, men bare lurte om det var andre som hadde erfaring med å slutte. Synest det er greit å høre om.

Skrevet

Visste ikke at det strider imot reglene her..

Ja, fikk det av legen. Han bare skrev det ut til meg, så har jeg selvmedinisert meg selv. 1,5 om dagen.

Vet det er individuelt, men bare lurte om det var andre som hadde erfaring med å slutte. Synest det er greit å høre om. Anonymous poster hash: be759...d34

Ingen her kjenner situasjonen din, og du kommer til å få mange uriktige og farlige svar. Noen kan komme til å skremme deg alvorlig.

Folk på nett er ofte både uærlige og inkompetente når det kommer til slike legemidler.

Fortell legen din hva du har tatt, og du får riktig informasjon.

Anonymous poster hash: 17839...a58

Skrevet

Det er ikke mye. Men som du sier, hvordan en responderer på disse er noe individuelt. Følg først og fremst legens anbefalinger, men tror det går helt fint.

Skrevet

Takk for det.

Bare slutter ikveld, også ser jeg hvordan det går. Uansett så er det bare tanker og følelser, så jeg klarer meg helt sikkert! :)

• Liker 1
Skrevet

Har lang erfaring med sobril samt seponering. Men det er individuelt hvordan man tar det, og det er imot forumets regler å diskutere medisin bruk så jeg har bare et råd og det er å prate med legen din før du gjør noe som helst.

Uansett må jeg legge til at sobril KAN medføre store fysiske reaksjoner ved brå slutt. Dette er noe du bør ta opp i samråd med fastlegen din ettersom han har uendelig mer kompetanse på området enn de fleste du finner inne på forumet her

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...