Gå til innhold

Oppbevaring av barnetegninger, malerier og barnekunst

Fremhevede innlegg

Gjest Seajewel
Skrevet

Har noen der ute noen gode forslag på oppbevaring aav barnetegninger, og barnekunst? Det hoper seg litt opp med minst tre nye tegninger hver dag nå, og jeg vil ta vare på de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen der ute noen gode forslag på oppbevaring aav barnetegninger, og barnekunst? Det hoper seg litt opp med minst tre nye tegninger hver dag nå, og jeg vil ta vare på de.

Du kjøper mapper beregnet på de profesjonelle?

Skrevet

Hva med en arkivmappe? Så kan du legge de fineste tegningene i lommer, merket med 1 år, 2 år, etc. :)

Jeg tenkte jeg skulle gjøre det samme, men så er det så MYE å ta vare på, det blir for mye til slutt. Bilder og bildealbum, min første bok, kortene barna fikk ved fødsel, dåp, barnebursdager, diplomer fra sykehusbesøk og andre hendelser, mapper fra barnehagen med tegninger og annen info... Det blir for mye. Jeg har begynt å ta bilder av de fineste tegningene (1 eller 2 hvert år ca) og ta med i det årlige fotoalbumet jeg lager for familien i stedet.

Anonymous poster hash: cea83...c93
Skrevet

Min eldste produserer sikkert minst 4-5 tegninger hver dag, og vi må selvfølgelig alltid finne noen i skuffen i bhg og ta de med hjem :fnise: Hun har en skuff på kjøkkene og en skuff på rommet sitt til slikt, og så går jeg over med jevne mellomrom og kaster litt (mye). Mye av tegningene er bare en strek eller to eller rabbel for å bli fort ferdig. De tegningene hun har gjort skikkelig og der vi kan se utvikling tar vi vare på, så rundt årsskiftet legger vi de i en mappe som vi har i "ting-vi-vil-samle-på-kassen" på loftet. Og da er skuffene tom og klare for et nytt år :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har satt alt i en svær plasteske. Min tegner og maler veldig mye, men jeg orker ikke ta vare på alt. Tar vare på de fineste/mest spesielle. Prøver å huske og skrive dato på alt, men glemmer det av og til.

Andre ting h*n har laget er satt i vitrineskapet.

Anonymous poster hash: 4b70d...f21
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg så et godt tips på Oprah Winfrey-show en gang: Ta bilder av alt, og lag fotoalbum av all kunsten. :) Sånne "moderne" type fotoalbum som man kan lage online, for deretter å fremkalle i papirformat. Det tar mindre plass, samtidig som at du får tatt vare på det.

Skrevet

Helt ærlig (etter å ha valgt ut noen spesielle) søppelet.

Anonymous poster hash: a0c7f...9af

Skrevet

Tegninger/maleri oppbevarer jeg i en foldermappe, hvor hver folder er merket med barnets år og årstall. Figurer og diverse plasserer jeg i en boks. Er selektiv med hva jeg tar vare på også, hvis ikke bildet har noen spesiell betydning eller det er lagt lite flid i, så går det etter hvert i søpla. Å ta vare på hvert eneste lille kunstverk hadde blitt for mye til at det hadde vært morsomt å se igjennom noen gang.

Skrevet

Har ringpermer, en som dekker hele barnehagetiden og en fra 1.klasse og utover.. Eldste går i 5. nå og er lite produksjon nå..

Valgte ut de fineste sammen med barnet, satte i plastlommer og sparte. De har de på rommene sine og blar gjennom innimellom. Veldig koselig :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...