Gå til innhold

Irritabel blære, noen med peiling?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slitt med det jeg har trodd er tilbakevendende UVI den siste måneden og har gått på 3 selexidkurer. Litt for busy i det siste så har ikke tatt ny urinprøve mellom hver kur.

Leverte urinprøve på tirsdag og den var fin. Men har fremdeles trang til å tisse hele tiden sammen med en slags trykkende, brennende smerte som lindres av å gå på do. Men det svir ikke når jeg tisser sånn som det pleier ved UVI. Legen min mente at det kanskje er smertefull blære syndrom. Har googlet litt og det stemmer ganske bra, reagerer veldig på kaffe, men alltid trodd at det er fordi det er vanndrivende.

Så lurte på:

Skal ta å teste meg for kjønnsykdommer, kan dette skyldes andre ting jeg bør teste meg for?

Gjør det sure tilstanden verre eller er det bare fordi blæreveggen er irritert i utgangspunktet?

Bør jeg tisse når jeg føler trang? Reddfor å ende opp med verdens minste blære om jeg tisser for ofte.

Sorry for mange spm:)

Anonymous poster hash: 5f8d3...cbc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, et spørsmål til :)

Skjønte man kan kjøpe uristix for å teste UVI på apoteket, er dette det samme som legen bruker for å teste?

Anonymous poster hash: 5f8d3...cbc
Skrevet

Man kan ha sår blære etter UVI uten at det er noe annet for det blir sensitivt. Drikk masse vann og skyll ut!

Anonymous poster hash: e7f2c...a6b

Skrevet

Jeg har irritabel blære, men jeg kan ikke så mye om det. Fikk bare diagnosen av fastlegen nærmest i forbifarten. Jeg tisser ikke på nytt bare fordi jeg kjenner trang til det (kjennes nesten litt ut som at kroppen selv presser, som hvis man har ventet for lenge med å bæsje), men venter til jeg kjenner at det er fullt. Vanskelig å forklare. Ser ofte på klokken for å passe på at jeg ikke tisser for ofte. Tisser jeg så ofte kroppen vil ender jeg opp med å ikke få gjordt annet. Hos meg er tissetrangen sterkest like etter at jeg har tisset, og det går over etterfå minutter. Hvis det ikke går over synes jeg det hjelper å legge to fingre mot underlivet og rugge litt frem og tilbake. Vet ikke hvorfor, men jeg lurer på om det kan være at det sitter igjen en liten dråpe urin i urinrøret som jeg får massert ut.

Anonymous poster hash: d7444...134

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...