Gå til innhold

gruer meg til cystoskopi. .

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Problemet er at det er svært ubehagelig, og man blir jo blottlagt. Det er nok det værste med det hele. Man kommer i en svært sårbart situasjon. 

Vondt gjør det ikke, men du føler stort ubehag. 

Sender deg mange gode klemmer og masse healing så du vil føle deg trygg og rolig, og bare pust mye og prøv å slappe av. Det er lov å gråte og vise følelser, så vil de ta det forsiktig med deg. Er lett å føle angst i sånne situasjoner. 

Jeg har selv tatt gastroskopi, det er slange ned i matrøret for å undersøke magesekk og begynnelsen på tarmen for cøliaki. Det var svært ubehagelig og jeg fikk angst og følte at jeg ikke fikk puste. Prøvde å puste rolig med en svart hageslange nedi halsen. Brakk med veldig mye og syns det var flaut, men det roet seg når slangen kom helt ned i magesekken. Kjente det presset på litt og klemte hardt i halsen. 

Det var ikke vondt, kjente ingen smerte, men det var så ubehagelig. Bare lå helt stille og konsentrerte meg om puste rolig, og det hele var over på noen minutter. 

Håper dette kan få deg til å føle deg rolig på at det ikke blir noen smerte, men at du kun vil føle ubehag. 

Anonymkode: 65186...99a

Takk,og takk for healing.❤️

Anonymkode: 12517...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk,og takk for healing.❤️

Vært mye nå,så er så sliten og utmattet fra før.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vært mye nå,så er så sliten og utmattet fra før.

Det går nok bra. Når skal du ha timen? 

Skrevet

Syntes ikke det var vondt i det hele tatt. De bedøvde jo med spray. 

Etterpå var det vondt, særlig å tisse. Men det finnes jo smertestillende. 

Anonymkode: c90d2...676

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det går nok bra. Når skal du ha timen? 

1 februar

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1 februar

❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Syntes ikke det var vondt i det hele tatt. De bedøvde jo med spray. 

Etterpå var det vondt, særlig å tisse. Men det finnes jo smertestillende. 

Anonymkode: c90d2...676

Takk ❤️ skal høre om å få med smertestillende hjem.

Skrevet

Jeg skriver om min opplevelse, som kanskje ikke vil være slik alle opplever det.
For min del var ikke cystoskopi gøy når jeg var våken. (Heller ikke akkurat gøy under narkose heller, men da slapp jeg å være våken under inngrepet.

Jeg syntes det var smertefullt når de «penetrerte», for mangel av bedre ord. Kjentes ut som om det var en nål som ble presset gjennom hud, var direkte smertefullt.

Resten når de var inne, var greit nok, men veldig ubehagelig.

Tiden etter var grusom begge gangene. Husker jeg fikk beskjed om å tisse, mye. Drakk masse, og det å gå på toalettet 😵😵😵 som å helle salt i et sår. Alt vannet og trangen til å gå på do, gjorde at en del av meg pushet på for å tisse, mens en annen del reagerte på smerten og prøvde å holde igjen.

Kan ikke si det var en god opplevelse, særlig da de ikke så noe. Ser for meg at det kanskje blir nødvendig med flere i fremtiden, og gruer meg allerede til det. Har endometriose, har vev ovenfor blæren, som kan vokse inn i den 😕

Anonymkode: d95f6...ec4

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg skriver om min opplevelse, som kanskje ikke vil være slik alle opplever det.
For min del var ikke cystoskopi gøy når jeg var våken. (Heller ikke akkurat gøy under narkose heller, men da slapp jeg å være våken under inngrepet.

Jeg syntes det var smertefullt når de «penetrerte», for mangel av bedre ord. Kjentes ut som om det var en nål som ble presset gjennom hud, var direkte smertefullt.

Resten når de var inne, var greit nok, men veldig ubehagelig.

Tiden etter var grusom begge gangene. Husker jeg fikk beskjed om å tisse, mye. Drakk masse, og det å gå på toalettet 😵😵😵 som å helle salt i et sår. Alt vannet og trangen til å gå på do, gjorde at en del av meg pushet på for å tisse, mens en annen del reagerte på smerten og prøvde å holde igjen.

Kan ikke si det var en god opplevelse, særlig da de ikke så noe. Ser for meg at det kanskje blir nødvendig med flere i fremtiden, og gruer meg allerede til det. Har endometriose, har vev ovenfor blæren, som kan vokse inn i den 😕

Anonymkode: d95f6...ec4

Huff..nå ble jeg redd..

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Huff..nå ble jeg redd..

Den smerten varer ekstremt kort. Noen sekunder. Og vil heller si det er et ekstremt ubehag enn smerte. Mer som svie enn en nål. Urinrøret er veldig kort og rett fram, så trøst deg med at du ikke er mann😁 Når de først har komt inn så gjør det ikke vondt lengre. Det verste med hele greia er resten av dagen når du skal tisse. Jeg synes ikke undersøkelsen er noe ting i forhold til det å tisse timene etterpå. Ellers føles det utrolig profesjonelt. En mannlig lege gjorde det på meg. Det der har han sett og gjort tusen ganger før. Stod en behagelig og profesjonell kvinne der også, sikkert for du ikke skal føle deg alene i en slik sårbar situasjon. Du får lokal bedøvelse-gel påsmurt først. Jeg ba om å få ha et håndkle over meg, noe jeg fikk. Jeg gruet meg ekstremt mye, men det var ikke så ille som jeg forventet. Hvis jeg skulle gjort det igjen så hadde jeg ikke gruet meg til selve "inngrepet", men heller timene hjemme etterpå. Men jo oftere du klarer å tisse jo fortere går det over, så viktig å drikke mye, så du får skylt bakteriene ut. Helt klart første tisseturen som er verst, så går det stadig bedre. 

Anonymkode: 317fc...3bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Den smerten varer ekstremt kort. Noen sekunder. Og vil heller si det er et ekstremt ubehag enn smerte. Mer som svie enn en nål. Urinrøret er veldig kort og rett fram, så trøst deg med at du ikke er mann😁 Når de først har komt inn så gjør det ikke vondt lengre. Det verste med hele greia er resten av dagen når du skal tisse. Jeg synes ikke undersøkelsen er noe ting i forhold til det å tisse timene etterpå. Ellers føles det utrolig profesjonelt. En mannlig lege gjorde det på meg. Det der har han sett og gjort tusen ganger før. Stod en behagelig og profesjonell kvinne der også, sikkert for du ikke skal føle deg alene i en slik sårbar situasjon. Du får lokal bedøvelse-gel påsmurt først. Jeg ba om å få ha et håndkle over meg, noe jeg fikk. Jeg gruet meg ekstremt mye, men det var ikke så ille som jeg forventet. Hvis jeg skulle gjort det igjen så hadde jeg ikke gruet meg til selve "inngrepet", men heller timene hjemme etterpå. Men jo oftere du klarer å tisse jo fortere går det over, så viktig å drikke mye, så du får skylt bakteriene ut. Helt klart første tisseturen som er verst, så går det stadig bedre. 

Tusen takk ❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tusen takk ❤️

Et lite tips, gi deg selv en belønning. Kjøp masse koselig lesestoff og godteri, se en god film og tiss så ofte du kan. Når man gruer seg så fælt til noe så fortjener man noe å se fram til etterpå, fordi man har jo faktisk vert utrolig flink og trosset sin egen angst. Du kan slappe av resten av dagen med god samvittighet❤️ Men du bør handle dette inn på forhånd, for du kan bli veldig tissetrengt etter undersøkelsen, fordi du skal antagelig drikke veldig mye på forhånd. Jeg holdt på å tisse på meg på vei hjem, så da var det nesten blålys på taket😂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Et lite tips, gi deg selv en belønning. Kjøp masse koselig lesestoff og godteri, se en god film og tiss så ofte du kan. Når man gruer seg så fælt til noe så fortjener man noe å se fram til etterpå, fordi man har jo faktisk vert utrolig flink og trosset sin egen angst. Du kan slappe av resten av dagen med god samvittighet❤️ Men du bør handle dette inn på forhånd, for du kan bli veldig tissetrengt etter undersøkelsen, fordi du skal antagelig drikke veldig mye på forhånd. Jeg holdt på å tisse på meg på vei hjem, så da var det nesten blålys på taket😂 

Takk,så snill du er,ja å grue seg er forferdelig og jeg blir så sinna på meg selv for det😳har ikke fått beskjed om å drikke mye,men skal ringe de.❤️💙💜 klem ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...