AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Skal ta cystoskopi i morgen, og gruer meg fælt, noen som har gjort det? Var det vondt? Og hvorfor ble dere henvist til cystoskopi? Godt å dele erfaringer:-)Anonymous poster hash: 1fcd0...128
dillyduzit Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Jeg skal ikke lyve å si at det er behagelig, for det er ubehagelig. Tok to cystoskopier pga utredning av mye vannlatning, begge var like ubehagelige. Vonde var dem ikke, men definitivt noe jeg helst ikke vil gjøre igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Ingen fler her som har vært gjennom en slik undersøkelse? Anonymous poster hash: 1fcd0...128
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Ingen fler her som har vært gjennom en slik undersøkelse? Anonymous poster hash: 1fcd0...128 Jeg gruet meg skikkelig og gråt rett før jeg gikk inn for jeg hadde hørt så mange skrekkhistorier om hvor vondt det er. Du kommer til legen, kler av deg nedentil og blir plassert på et bord som hos gynekologen. En sykepleier renser rundt urinrøret og gjør klar, før legen kommer inn. Det er selvsagt ubehagelig å ligge der halvnaken - særlig når legen kommer og setter seg mellom beina for å sikte seg inn i urinrøret ditt, men jeg syns det var så overraskende greit. Var liksom... vips, så var det over og all den tiden jeg hadde brukt til å grue meg var egentlig bortkastet. Be legen snakke gjennom prosedyren, så vet du hva de holder på med. Jeg husker jeg tenkte "HÆ? Er hun inni blæra nå?" for jeg merket det ikke særlig. Jeg syns det bare var akkurat i inngangen når kameraet skal inn at det kanskje svir et lite sekund. Lykke til Anonymous poster hash: b83a3...46e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Jeg gruet meg skikkelig og gråt rett før jeg gikk inn for jeg hadde hørt så mange skrekkhistorier om hvor vondt det er. Du kommer til legen, kler av deg nedentil og blir plassert på et bord som hos gynekologen. En sykepleier renser rundt urinrøret og gjør klar, før legen kommer inn. Det er selvsagt ubehagelig å ligge der halvnaken - særlig når legen kommer og setter seg mellom beina for å sikte seg inn i urinrøret ditt, men jeg syns det var så overraskende greit. Var liksom... vips, så var det over og all den tiden jeg hadde brukt til å grue meg var egentlig bortkastet. Be legen snakke gjennom prosedyren, så vet du hva de holder på med. Jeg husker jeg tenkte "HÆ? Er hun inni blæra nå?" for jeg merket det ikke særlig. Jeg syns det bare var akkurat i inngangen når kameraet skal inn at det kanskje svir et lite sekund. Lykke til Anonymous poster hash: b83a3...46e Tusen hjertelig takk for oppmuntrende ord, kjenner jeg gruer meg ikke så mye nå:-) hva ble du utredet for?Anonymous poster hash: 1fcd0...128
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 Dytter på denne da jeg gruer meg sånn til en slik undersøkelse om ei uke.håper at noen historier kan fjerne panikken min noe..hilsen dame. Anonymkode: 12517...0cf
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 Dytter litt... Anonymkode: 12517...0cf
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 Det er et veldig følsomt sted, men de pleier vel å bedøve inngangen til urinrørsåpningen så man ikke føler noe? Det er nok litt ubehagelig, men ikke vondt. Anonymkode: 65186...99a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er et veldig følsomt sted, men de pleier vel å bedøve inngangen til urinrørsåpningen så man ikke føler noe? Det er nok litt ubehagelig, men ikke vondt. Anonymkode: 65186...99a Er så fælt å grue seg sånn..kan man be om lett narkose?noen som vet.. Anonymkode: 12517...0cf
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er så fælt å grue seg sånn..kan man be om lett narkose?noen som vet.. Anonymkode: 12517...0cf Bror? Anonymkode: 1eaf2...a1b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bror? Anonymkode: 1eaf2...a1b ? Anonymkode: 12517...0cf
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ? Anonymkode: 12517...0cf glem det. Anonymkode: 1eaf2...a1b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #13 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har gjort det flere ganger som barn. For meg var det grusomt. Ingen forklarte hva som skulle skje. Men, utstyret de bruker i dag er så mye bedre enn på 70tallet og de er mye mere bevisste på at de skal gjøre det greit for deg. Anonymkode: 6d8cf...c14
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #14 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har gjort det for noen få år siden. Jeg er veldig pinglete når det kommer til undersøkelser. Synes ikke det var noe smertefult, mer litt ubehagelig. Så ikke noe å grue seg til:) Det værste var dagene etterpå, da det kjentes ut som tusen nålestikk å tisse.. 😅 Anonymkode: 2ffe1...d34
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #15 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har både erfart gastroskopi, kolonskopi og cystoskopi. Ift de to andre undersøkelsene var cystoskopi ingenting:) Anonymkode: d0779...407
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #16 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har gjort det for noen få år siden. Jeg er veldig pinglete når det kommer til undersøkelser. Synes ikke det var noe smertefult, mer litt ubehagelig. Så ikke noe å grue seg til:) Det værste var dagene etterpå, da det kjentes ut som tusen nålestikk å tisse.. 😅 Anonymkode: 2ffe1...d34 Sikker på det ikke var fordi du hadde fått en infeksjon i etterkant da? Noen urinrør reagerer på undersøkelsen med inflammasjon. Anonymkode: d0779...407
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #17 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sikker på det ikke var fordi du hadde fått en infeksjon i etterkant da? Noen urinrør reagerer på undersøkelsen med inflammasjon. Anonymkode: d0779...407 Gikk over etter max to dager, så tror ikke det. Men ikke godt å si. Noen år siden nå. Anonymkode: 2ffe1...d34
Tough cookie Skrevet 22. januar 2022 #18 Skrevet 22. januar 2022 Har gjort det og det var ikke noe spesielt vondt, kun litt ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #20 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk ❤️ ts Anonymkode: 12517...0cf Problemet er at det er svært ubehagelig, og man blir jo blottlagt. Det er nok det værste med det hele. Man kommer i en svært sårbart situasjon. Vondt gjør det ikke, men du føler stort ubehag. Sender deg mange gode klemmer og masse healing så du vil føle deg trygg og rolig, og bare pust mye og prøv å slappe av. Det er lov å gråte og vise følelser, så vil de ta det forsiktig med deg. Er lett å føle angst i sånne situasjoner. Jeg har selv tatt gastroskopi, det er slange ned i matrøret for å undersøke magesekk og begynnelsen på tarmen for cøliaki. Det var svært ubehagelig og jeg fikk angst og følte at jeg ikke fikk puste. Prøvde å puste rolig med en svart hageslange nedi halsen. Brakk med veldig mye og syns det var flaut, men det roet seg når slangen kom helt ned i magesekken. Kjente det presset på litt og klemte hardt i halsen. Det var ikke vondt, kjente ingen smerte, men det var så ubehagelig. Bare lå helt stille og konsentrerte meg om puste rolig, og det hele var over på noen minutter. Håper dette kan få deg til å føle deg rolig på at det ikke blir noen smerte, men at du kun vil føle ubehag. Anonymkode: 65186...99a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå