AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #1 Del Skrevet 26. november 2014 Hei En bil ble solgt, kjøper var misfornøyd og man har blitt enig om å heve kjøpet. Selger visste ikke om mangelen, men har sett at bilens verdi er så redusert at han har gått med på heving. Problemet er at kjøper reiste bort, kjøpte bilen, kjørte hjem (8 timer unna), oppdaget feilen og klaget. Hvem er ansvarlig for kostnaden med å få bilen tilbake til selger? Anonymous poster hash: d3e51...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #2 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg tenker så lenge det ikke var noe galt med bilen, så burde det være kjøper. Anonymous poster hash: 25e74...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #3 Del Skrevet 26. november 2014 Noe galt med bilen, da mener du noe som gjør at den ikke kan kjøres? Bilen kan kjøres. (Bare spør siden det tydeligvis er noe galt med bilen siden kjøpet heves). Anonymous poster hash: d3e51...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #4 Del Skrevet 26. november 2014 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27 Det står i loven, så du får finne ut av hva som passer i ditt tilfelle. Her måtte forhandler komme og hente bilen, da jeg ikke ville ha ansvar for å kjøre en trafikkfarlig vil til forhandler. I tillegg var jeg alene med barn på dagtid og skulle jo hjem igjen etter at bilen ble levert. Anonymous poster hash: 776e8...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå