AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #21 Del Skrevet 26. november 2014 Venninna mi hadde en sensor som hadde dynket seg selv i parfyme 50 ganger slik at lukta gjorde venninna mi direkte ør i hodet. Med vinduene åpne prøvde hun å kjøre seg ferdig, men på motorveien hørte hun ikke det sensor sa pga. vindsuset og kjørte forbi mange avkjøringer. Ikke var hun særlig hyggelig mot venninna mi heller. Synes ikke man skal stryke om man kjører fordi en avkjøring der sensor sier man skal av. Synes heller ikke man skal stryke fordi man er nervøs og bremser f.eks. litt for hardt en eller annen gang eller setter bilen i feil gir. Anonymous poster hash: 8e72b...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #22 Del Skrevet 26. november 2014 Veldig kjipt å ha en slik opplevelse! Sensor skal ikke oppføre seg slik, han burde du klage på til trafikkstasjonen. Men jeg har noen tips som kanskje kan hjelpe til neste gang. Før min oppkjøring brukte jeg blodtrykkssenkende medisiner som demper symptomene på nervøsiteten min. Dette er IKKE forbudte medikamenter, men foreskrevet fra legen. For meg så er det sånn at når jeg blir veldig nervøs så skjelver jeg, blir kvalm og får så vondt i magen, blir liksom helt forstyrret, klarer ikke konsentrere meg og henger ikke helt med. Ved å ta denne medisinen (som brukes mot angst og mild uro) klarer jeg å slappe av, klarer jeg å fokusere, og jeg var faktisk nesten ikke nervøs i det hele tatt på min oppkjøring. Er det lov å skrive medikamentnavn her? Litt usikker på dette, men du kan jo snakke med legen ang. medisiner mot uro. Ellers så strøk mannen min på oppkjøring tre ganger, dette fordi nervene rett og slett ødela for ham. Han var så nervøs at han gjorde all verdens slags merkelige (og farlige) feil under oppkjøringen. Fra den tredje til den fjerde gangen kjørte han ikke en eneste gang, men han hadde oppvarmingstime da. Dagen før oppkjøringen fikk han et møte med sensoren og kjørelæreren, og dette hjalp virkelig på nervøsiteten. Sånn sett virket ikke sensoren så skummel rett og slett. Tror kjørelæreren ordnet dette for ham. Deretter hadde han med kjørelæreren i bilen under oppkjøring. Slik klarte han å slappe av og besto den siste oppkjøringen. Lykke til du! Du klarer det en gang skal du se Anonymous poster hash: 66b84...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #23 Del Skrevet 26. november 2014 Tydelig at sensorer er forskjellige. Jeg følte meg absolutt ikke klar på min oppkjøring, kjørte teknisk mindre bra, men har alltid vært flink til å se meg for, gi tegn og overholde reglene. Sensor spurte meg hvordan jeg synes det hadde gått, og da ramset jeg opp de tingene jeg synes jeg kunne gjort bedre (kommet raskere opp i fart, bremset mer ned i en sving, etc.). Jeg tror det var grunnen til at jeg sto: jeg var ikke trafikkfarlig, og jeg var klar over svakhetene mine. Tydelig at sensoren din var en dust. Du kan jo forsøke å klage, men jeg tviler på at det kommer noe ut av det. Sjekk litt opp i rutinene rundt dette. Jeg tror du står neste gang! Anonymous poster hash: 5d2d7...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ånei Skrevet 26. november 2014 #24 Del Skrevet 26. november 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kenpet Skrevet 27. november 2014 #25 Del Skrevet 27. november 2014 Tydelig at sensoren din var en dust. Du kan jo forsøke å klage, men jeg tviler på at det kommer noe ut av det. Sjekk litt opp i rutinene rundt dette. Jeg tror du står neste gang! Anonymous poster hash: 5d2d7...7c1 Jepp, jeg skal ikke klage på resultatet, for jeg hadde ikke gitt meg selv "bestått" den dagen. Det var bare oppførselen til sensor som jeg reagerte på og jeg ville nesten tilbake til biltilsynet midt under oppkjøringen. Jeg som for første gang ikke var så veldig nervøs før oppkjøringen, men den nervøsiteten kom etter at vi hadde satt oss i bilen. Det pleier som regel å være omvendt, at man er nervøs før oppkjøringen, men mindre nervøs når man har satt seg inn i bilen. Som læreren sa så skal ikke sensor si noe annet enn hvor han vil at jeg skal kjøre hen, for det er lærerens oppgave å kommentere kjøringen, ikke sensor sin. Jeg følte han stirret på meg som en idiot under store deler av oppkjøringen noe som gjorde meg ukomfortabel og at jeg ble usikker på meg selv og egen kjøreferdigheter, nølte mer enn nødvendig og skalv i hele kroppen. Virker rett og slett som om at målet hans var å virkelig ødelegge dagen min. Klokken var 8, så kan hende han var morgengretten. Men jeg krever å bli behandlet med litt mer respekt når oppkjøringen koster ufattelige 3100 kroner. Som jeg skrev er jeg ikke sint fordi jeg ikke besto. Forrige gang fikk jeg en utrolig hyggelig sensor som snakket om avsluttet med et smil og sa at jeg er hjertelig velkommen tilbake. Den gangen var jeg kun sint på meg selv. Hadde faktisk håpet at jeg skulle få den samme sensoren som forrige gang. Så det er tydelig stor forskjell på sensorene. Men er det virkelig ikke lov til å nekte å ha samme sensoren? For jeg sa til læreren at jeg ikke ønsker samme sensor neste gang, men det var det dessverre datamaskinen som bestemte, og jeg får ikke vite hvem sensor er før oppkjøringsdagen. Tusen takk for trøstende ord til dere alle, det hjelper veldig mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #26 Del Skrevet 27. november 2014 Det høres ut som denne sensoren vil andre mennesker vondt. Og finner glede i å psyke ut andre mennesker. Lurer på om han er gift og har barn.. Anonymous poster hash: 99a45...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #27 Del Skrevet 27. november 2014 Vi som bestiller praktisk prøve i vegvesen ser ikke hvilken sensor som blir valgt. Sensorene kan også bytte internt hvis det trengs. Derfor er det ikke mulig å velge sensor. Anonymous poster hash: 6b4e0...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #28 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg synes du høres veldig nærtagende ut. Anonymous poster hash: 04fa7...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillia Skrevet 27. november 2014 #29 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg synes du høres veldig nærtagende ut.Anonymous poster hash: 04fa7...cdb Jaha? Synes ikke akkuratt det er nærtagende å bli fornærmet når noen kaller en blank i hodet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 27. november 2014 #30 Del Skrevet 27. november 2014 Det går fint å ha med kjørelærer i bilen som flere i tråden tidligere har nevnt også. Det kan gjøre at situasjonen ikke blir så spent. Jeg hadde med kjørelærer og det gikk superbra, sensor og kjørelærer satt og småskravlet litt så jeg følte ikke noe press. Enig med alle de som også sier at du bør klage på sensoren. Og evt melde deg opp på oppkjøring på en annen trafikkstasjon. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoop Skrevet 28. november 2014 #31 Del Skrevet 28. november 2014 Sensor skal ikke oppføre seg slik. Han jeg hadde var veldig hyggelig, og gjorde at jeg som var stiv av skrekk i starten ble ganske avslappet etter hvert. Hadde han vært som sensoren du fikk hadde det nok gått dårligere! Du skal vel fortsette med øvelseskjøringen? Ville også klaget på sensoren, og hørt om det var muligheter for å ha med kjørelæreren neste oppkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 28. november 2014 #32 Del Skrevet 28. november 2014 Venninna mi hadde en sensor som hadde dynket seg selv i parfyme 50 ganger slik at lukta gjorde venninna mi direkte ør i hodet. Med vinduene åpne prøvde hun å kjøre seg ferdig, men på motorveien hørte hun ikke det sensor sa pga. vindsuset og kjørte forbi mange avkjøringer. Ikke var hun særlig hyggelig mot venninna mi heller. Synes ikke man skal stryke om man kjører fordi en avkjøring der sensor sier man skal av. Synes heller ikke man skal stryke fordi man er nervøs og bremser f.eks. litt for hardt en eller annen gang eller setter bilen i feil gir. Anonymous poster hash: 8e72b...e55 Shit, noen er jo faktisk allergisk mot parfyme, en sensor kan da ikke bare gjøre sånn! Det er ufint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #33 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg jobber som kjørelærer og dersom du var min elev hadde jeg klart oppfordret deg til å klage på sensors oppførsel. Sensor skal ikke oppføre seg slik du beskriver, enkelt og greit. Klag så fort som mulig og gi eksempler. Det er viktig at alle som opplever slike ting tar seg tid til å sende klage, da må dette tas opp med vedkommende sensor. Leser ellers at flere skriver det er en datamaskin som velger sensor. Vet ikke hvor dere andre jobber, men på "min" trafikkstasjon er det fullt mulig å gi beskjed om at man ikke ønsker samme sensor på neste prøve. Trodde dette skulle være likt i hele landet, så forstår ikke helt at noen forteller deg noe annet. Forutsetningen er at du må gi beskjed ved bestilling av førerprøven og at bestillingen derfor må gjøres på telefon. Altså ikke på nettet. Vi gjør dette på min kjøreskole innimellom, det har aldri vært noe problem. Jeg har dette skriftlig på epost fra min trafikkstasjon, så kan ikke forstå at dette ikke skal gjelde der du bor også. Anonymous poster hash: 927c6...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitrondrops Skrevet 28. november 2014 #34 Del Skrevet 28. november 2014 Sensor spør alltid hvordan man syntes det gikk. Det gjorde min sensor også, jeg svarte ærlig og sa jeg kunne nok ha kikket litt mer i speilene men at jeg ellers var fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kenpet Skrevet 2. desember 2014 #35 Del Skrevet 2. desember 2014 Leser ellers at flere skriver det er en datamaskin som velger sensor. Vet ikke hvor dere andre jobber, men på "min" trafikkstasjon er det fullt mulig å gi beskjed om at man ikke ønsker samme sensor på neste prøve. Trodde dette skulle være likt i hele landet, så forstår ikke helt at noen forteller deg noe annet. Forutsetningen er at du må gi beskjed ved bestilling av førerprøven og at bestillingen derfor må gjøres på telefon. Altså ikke på nettet. Vi gjør dette på min kjøreskole innimellom, det har aldri vært noe problem. Jeg har dette skriftlig på epost fra min trafikkstasjon, så kan ikke forstå at dette ikke skal gjelde der du bor også. Anonymous poster hash: 927c6...f45 Det var kjørelæreren min som sa at det er datamaskinen som bestemmer hvem man får som sensor. Jeg spurte han nemlig om det gikk an å få samme sensor to ganger, for han ville jeg ikke ha til neste oppkjøring! Da fikk jeg bare beskjed om at det er datamaskinen som velger det, noe som jeg også synes er litt rart. Får jeg lov til å spørre i hvilken by du er trafikklærer? Takk for en god svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomann Skrevet 2. desember 2014 #36 Del Skrevet 2. desember 2014 At han slang med leppa er ikke greit, men etter 3 stryk er du nok heller ikke klar for å kjøre på egenhånd. Det å kunne forstå trafikkbildet er dessverre noe man ikke skjønner før man forstår det. Hvis det ga noen mening. Det er noe de færreste kan uten mengdetrening. Men så er jeg av typen som mener det er for lett å få sertifikatet, så jeg er vel av den strenge typen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #37 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg jobber som kjørelærer og dersom du var min elev hadde jeg klart oppfordret deg til å klage på sensors oppførsel. Sensor skal ikke oppføre seg slik du beskriver, enkelt og greit. Klag så fort som mulig og gi eksempler. Det er viktig at alle som opplever slike ting tar seg tid til å sende klage, da må dette tas opp med vedkommende sensor. Leser ellers at flere skriver det er en datamaskin som velger sensor. Vet ikke hvor dere andre jobber, men på "min" trafikkstasjon er det fullt mulig å gi beskjed om at man ikke ønsker samme sensor på neste prøve. Trodde dette skulle være likt i hele landet, så forstår ikke helt at noen forteller deg noe annet. Forutsetningen er at du må gi beskjed ved bestilling av førerprøven og at bestillingen derfor må gjøres på telefon. Altså ikke på nettet. Vi gjør dette på min kjøreskole innimellom, det har aldri vært noe problem. Jeg har dette skriftlig på epost fra min trafikkstasjon, så kan ikke forstå at dette ikke skal gjelde der du bor også. Anonymous poster hash: 927c6...f45 Før da man bestilt prøver via føniks kunne man se hvilken sensor som ble satt opp. Nå med nye autosys så ser man ikke hvilken sensor det er før prøven blir printet ut. Men sensorene kan bytte innbyrdes, så man har aldri kunne være 100% sikkert på hvilken sensor man før. Anonymous poster hash: 6b4e0...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #38 Del Skrevet 3. desember 2014 Det må da være mange år siden autosys kom? Jeg jobbet på autosys i 2007/2008... Jeg jobbet ikke med førerkort da, så det kan jeg ikke uttale meg om. Anonymous poster hash: 0d8de...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #39 Del Skrevet 4. desember 2014 Det må da være mange år siden autosys kom? Jeg jobbet på autosys i 2007/2008... Jeg jobbet ikke med førerkort da, så det kan jeg ikke uttale meg om. Anonymous poster hash: 0d8de...43b Førerkort jobber nå med nye autosys. Registrering er fortsatt på "gamle" autosys. Anonymous poster hash: 6b4e0...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 4. desember 2014 #40 Del Skrevet 4. desember 2014 Hei. Hadde nettopp oppkjøring og strøk. Jeg sier ikke at det er sensor sin feil, så ikke tro at dette er enda en "det er sensor sin feil at jeg strøk"-tråd, fordi jeg rotet det til veldig i dag. Læreren og faren min var sikker på at dette kom til å gå bra, men dette var en av de værste timene jeg hadde hatt. Det første var kontrollspørsmålet hvor jeg trodde jeg svarte riktig (men det gjorde jeg tydeligvis ikke). Han kommenterte: "Jaha... Får håpe det går bedre med kjøringen da". Det gikk bra det første kvarteret, men da jeg fikk beskjed om å parkere rotet jeg til alt. Det hadde jeg øvd mye på, og læreren har ikke hatt noe å si på den de siste gangene vi har øvd på det. Men som sagt rotet jeg det skikkelig til akkurat i dag, og sensor sa: "Jaha, så det er her du vil stå? Javel ja..." Da jeg kjørte videre, fikk jeg beskjed om å snu. Jeg prøvde å finne en plass å snu på, før han sa: "Kor i all verden er det du skal nå, ga jeg deg ikke beskjed om å snu?! Er du helt blank i hodet? Mon tro hva de andre tenker om dæ" med en spydig latter etterpå. Alt jeg hadde lært og som har gått så fint de siste kjøretimene, ble helt glemt da sensoren kom med spydige kommentarer underveis. Da vi kom tilbake til trafikkstasjonen spurte han: "Jaha, kossen tror du dette her gikk?". Det svarte jeg ikke en gang på, for jeg var helt satt ut og skjelven i kroppen. Han kunne vel ikke forvente at jeg skulle si: "Jo, dette gikk helt strålende". Jeg fortalte dette til læreren, og han skulle ta det opp. Ikke at det hjelper all verden nå. 3000 kroner fattigere, og må bruke mer penger på kjøretimer og ny oppkjøring som er bestilt. Jeg var ærlig og sa at jeg ikke var klar for en ny oppkjøring akkurat nå, fordi nå er selvtilliten på bånn. Har kjørt veldig bra med læreren og han vet at jeg kan så mye bedre, så han bestilte en ny oppkjøring til meg. Jeg ba om en annen sensor, men det kunne vi dessverre ikke gjøre noe med for det var det datamaskinen som avgjorde. Var enig i avgjørelsen om at han strøk meg, men skal sensor virkelig oppføre seg slik? Som kjørelæreren sa så skal han kun snakke om kjøringen etter at jeg har parkert bilen på biltilsynet. Jeg tror dessuten det hadde gått mye bedre hvis han ikke kom med kommentarer som jeg synes var frekke, for det var da alt gikk galt. Jeg holdt vikeplikt, kjørte ikke på rødt lys og stoppet for fotgjengere, så jeg risikerte ikke andres liv på den måten. Det var heller flere småfeil som jeg gjorde mens jeg skalv i hele kroppen på vei til biltilsynet. Er det sånn en sensor skal oppføre seg, eller er det jeg som er hårsår? Kommer til å legge kjøringen på is i noen måneder, er ikke noe som haster. Så får jeg bare avbestille den oppkjøringen. Anonymous poster hash: 2d943...4d6 Jeg hadde en sensor som var kjent som "migrene-mathisen" i sin tid, han var ikke videre lystig for å si det slik. Jeg forsøkte å se positivt på det - om jeg sto med en slik sensor visste jeg iallefall at jeg var klar til å takle stress og ubekvemme situasjoner i trafikken. Ellers vil jeg tipse deg om at det er mulig å spørre om kjørelæreren din kan være med baki når du kjører opp. Dette kan for mange lette stemningen og føre til også at sensor evt holder en annen tone. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå