Gå til innhold

Hyklerske muslimske ambasadører!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla

Representanter for 5 muslimske ambasader har angrepet Hagen i et brev etter hans tidligere uttalelser.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...ticle834865.ece

"Ambassadørene understreker at de forventer at retten til å praktisere den islamske religion blir respektert av dem som ikke deler troen, og at de slipper "å møte den stygge trussel av religiøs intoleranse."

HAHA de får feie for egen dør. Religiøs toleranse kjennetegner ikke akkurat disse landene.

"Uttalelser som retter beskyldninger mot en religion og dens tilhengere bidrar kun til å piske opp sinnene og oppmuntre til ekstremisme, Det kan derfor ikke bli unnskyldt med henvisninger til ytringsfriheten, heter det i brevet."

Ytringsfriheten står jo svært sterkt i deres land lol, dere skal ikke komme her å belære oss om hva ytringsfrihet er,igjen fei for egen dør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Så fordi noen land ikke har det bra mht religionsfrihet og ytringsfrihet, så skal de ikke få uttale seg om det man mener brudd på slikt i andre land heller?

Kan man ikke ha to tanker i hodet på en gang?

Slik jeg ser det er en slik klage en glitrende mulighet til nettopp å konfrontere dem med dette, så jeg synes det er flott at de klager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Ekstreme kristne, f.eks. livets ord, har heller ikke noe særlig toleranse overfor andre religioner eller trosretninger.

I Pakstan kan det jo nevnes at det fakstisk finnes kristne og kristne skoler. Mulig at muslimer generelt er mindre tolerante overfor andre religioner, hva vet jeg, men det tror jeg egentlig ikke du vet så mye om heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
HAHA de får feie for egen dør. Religiøs toleranse kjennetegner ikke akkurat disse landene.

Her er en oversikt over religoner i de nevnte landene (fra CIA factbook):

Pakistan:

Muslim 97% (Sunni 77%, Shi'a 20%), Christian, Hindu, and other 3%

Indonesia:

Muslim 88%, Protestant 5%, Roman Catholic 3%, Hindu 2%, Buddhist 1%, other 1% (1998)

Egypt:

Muslim (mostly Sunni) 94%, Coptic Christian and other 6%

Marokko:

Muslim 98.7%, Christian 1.1%, Jewish 0.2%

Tunisia:

Muslim 98%, Christian 1%, Jewish and other 1%

Har du noen konkrete bevis på undertrykkelse etc. i forbindelse med annen religionsutøvelse enn islam i disse landene? Da dette er land med mange innbyggere så er det jo flere millioner som utøver andre religioner i disse landene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I listen over alt man bøf gjøre før man er tretti, bør det være et punkt som fx:

- ha omgangsvenner av annen kultur, religion eller rase enn deg selv.

Da kanskje man lærer noe mer enn det som står i VG-overskriftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
I listen over alt man bøf gjøre før man er tretti, bør det være et punkt som fx:

- ha omgangsvenner av annen kultur, religion eller rase enn deg selv.

Da kanskje man lærer noe mer enn det som står i VG-overskriftene.

Ja, det trengs jo mang en flyktningguide, så ikke nok med at du lærer noe om en annen kultur, men du bidrar i ntegreringsprosessen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Det finnes faktisk endel å lære. Selv har vi et pakistansk vennepar - og jeg er kollega med en pakistaner - og alt hva han lærer meg! Om språket, hva han og andre velger å tro på... jeg lærer om arrangerte ekteskap, bosituasjon, familier, storfamilier. Det er jo så spennende! Fx er vel han like muslimsk som "alle norske er kristne" - og vi vet jo alle hvordan det er. Ække så frøktelig mange... sånn egentlig, når man går ting i sømmene.

Om det var motsatt da: skulle jeg som "kristen" stå for alt hva fx læstadianerne står får for, de i Livets Ord gjør, Smiths venners livsstil etc - alle ser jo hvor urimelig det blir.

Utrolig hva som foregår utenfor nesetippen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Jeg trodde virkelig ikke at folk som var sånn passe oppegående ikke visste at det ikke er lett å være religiøs minoritet i islamske land. Det er virkelig skremmende at dere ikke vet det.

http://www.pakistanchristianpost.com/index.php

Pakistan

http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?p...-12-2003_pg7_49

According to the report, Pakistan “failed in many respects to protect the rights of religious minorities, due to both public policy and the government’s unwillingness to take action against societal forces hostile to those who practice a different faith.”

It said discriminatory laws at national level had fed an “atmosphere of religious intolerance” which contributed to violence against minority Muslim groups and against Christians and Hindus.

Indonesia

http://www.persecution.org/Countries/indonesia.html

Egypt

http://www.atour.com/news/international/20000531m.html

Marokko

http://www.persecution.org/Countries/morocco.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
I listen over alt man bøf gjøre før man er tretti, bør det være et punkt som fx:

- ha omgangsvenner av annen kultur, religion eller rase enn deg selv.

Da kanskje man lærer noe mer enn det som står i VG-overskriftene.

Hahahaha totalt skivebom. Jeg omgås og kjenner mange med annen kultur da jeg bor på et av de mest innvandrertette områdene i Oslo. Jeg vil tro at jeg er mer informert om dette temaet enn deg, ikke prøv å lat som jeg ikke vet hva jeg snakker om.

Innlegget er endret. Nå holder vi oss til sak og ikke person, ok? Hege (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Jeg trodde virkelig ikke at folk som var sånn passe oppegående ikke visste at det ikke er lett å være religiøs minoritet i islamske land. Det er virkelig skremmende at dere ikke vet det.

Deg om det. Jeg er ute etter å vite hva du vet, og hvilke kilder du bruker, og om du i det hele tatt er ute etter å få økt innsikt, eller bare styrke egne fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Er denne kilden god nok for deg? Her vises hykleriet i å fortelle oss om ytringsfrihet.

Men som Poirot sa er det fint de klager, slik at man også kan konfrontere dem med forholdene i deres land. Mulig du er fornøyd med tingenes tilstand, men det er ikke nødvendigvis alle som er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Hva? Det er da akkurat det jeg gjør.

Tar deres klage og viser hvor urimelig den er.

Du er ikke akkurat den første som roper når muslimer blir behandlet dårlig/diskriminert, så på meg virker det som om du rettferdiggjør Hagens utspill på grunn av problemer i deres land. Two wrongs don't make a right.

Hvem er hyklersk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Prøver du bevisst å misforstå? Jeg har lest hele talen til hagen, det ingenting der som må rettferdiggjøres. Talen var helt grei den selv om enkelte utdrag var litt klønete formulert.

Det er to ting jeg reagerer på i deres brev. For det første skriver de at kritikk av religion ikke kan rettferdiggjøres med henvisning til ytringsfriheten. Jo det kan det! I deres hjemland er kanskje ikke dette akseptert,men her i Norge er det andre regler! Det er mulig du vil kaste ytringsfriheten på skraphaugen for å frede islam fra kritikk,men det vil ikke jeg!

Det andre jeg reagerer på er at de ikke vil "møte den stygge trussel av religiøs intoleranse."

Fra land som selv utviser stor intoleranse mot andre religioner er dette mildt sagt frekt.

Husk dette her er ikke vanlige innvandrere i Norge,dette er ambasadører som representerer sine hjemland offisielt.

Ser du at jeg har et poeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Prøver du bevisst å misforstå? Jeg har lest hele talen til hagen, det ingenting der som må rettferdiggjøres. Talen var helt grei den selv om enkelte utdrag var litt klønete formulert.

Det er to ting jeg reagerer på i deres brev. For det første skriver de at kritikk av religion ikke kan rettferdiggjøres med henvisning til ytringsfriheten. Jo det kan det! I deres hjemland er kanskje ikke dette akseptert,men her i Norge er det andre regler! Det er mulig du vil kaste ytringsfriheten på skraphaugen for å frede islam fra kritikk,men det vil ikke jeg!

Det andre jeg reagerer på er at de ikke vil "møte den stygge trussel av religiøs intoleranse."

Fra land som selv utviser stor intoleranse mot andre religioner er dette mildt sagt frekt.

Husk dette her er ikke vanlige innvandrere i Norge,dette er ambasadører som representerer sine hjemland offisielt.

Ser du at jeg har et poeng?

Du har poeng, men det rettferdiggjør ikke slike "klønete" formuleringer av en Norges mest kjente politikere, og jeg tviler seriøst på at disse landene offisielt har slike syn på andre religioner. F.eks. har Indonesia fem offisielle, eller regjeringsgodkjente, religioner, deriblant kristendommen.

Din kritikk hadde kommet bedre fram hvis du hadde et mer nyansert bilde, men da du stadig kommer med ensidig kritikk, gjerne av muslimer eller innvandrere, så forsvinner en god del av kanelen i skitten du serverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valhalla

Tenkte jeg det ikke,du er uenig med meg på bakgrunn av hva jeg har skrevet før. Selv prøver jeg å ha et åpent sinn og ikke være uenig med personer av trass. Vi diskuterer ikke om de skal ha lov til å klage på talen,men hvordan de formulerte seg. Jeg vil kalle det svært klønete. Har du lest hele talen og sett hvilken sammenheng medias små utdrag var satt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Valhalla, jeg synes dine innlegg begynner å ligne på en slags misjonering mot muslimer. Har jeg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Tenkte jeg det ikke' date='du er uenig med meg på bakgrunn av hva jeg har skrevet før. Selv prøver jeg å ha et åpent sinn og ikke være uenig med personer av trass. Vi diskuterer ikke om de skal ha lov til å klage på talen,men hvordan de formulerte seg. Jeg vil kalle det svært klønete. Har du lest hele talen og sett hvilken sammenheng medias små utdrag var satt i?[/quote']

Hallo, det er ikke så rart da du har en historie for å vær lite nyansert og ganske så ensporet. Muslimske fundamentalister og nazister kan ofte ha flere poeng, men de poengen forsvinner i deres lite nyaserte syn på virkeligheten. Sier ikke at du er så ektrem, men hvis man ønsker å formidle tanker og idéer til andre enn likesinnende, lønner det seg ofte å være litt mer reflektert. Tipper flere hopper rett over innleggene dine på grunn av dette.

Jeg har skummet gjennom talen hans, eller gjenfortelling av talen hans som du her har lagt ut (Hagen hadde ingen manuskript denne dagen, men regner med at det meste har kommet med i den gjengivelsen). Avsnittet om Muhammeds syn på barn rettferdiggjøres overhode ikke av resten av talen. Av en forkjemper av blasfemiparagrafen som Hagen er, synes jeg en slik kommentar er drøy. Videre er Hagen kjent for å være en dyktig retorikker og taler, og tror ikke noe som ble sagt der var klønete formulert. Han er ikke dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ok,igjen,link til hele talen. Jeg vil ta med mer av sammenhengen de utvalgte sitater i media ble tatt fra under.

http://bearstrong.net/warblog/000745.html

"Pastor Enevald Flåten og jeg har også vært felles offer for den litt journalistiske vrien at hvis det er noe negativt som kan sies, hvis det er en setning som kan tas ut av sin sammenheng, og hvis man kan henges ut for det så blir det gjort. Det har jeg opplevd, og det kommer jeg til å oppleve, og det kommer du til å oppleve videre. Men jeg synes at det er noen som må tørre å stå i mot det som er et sånt hva som er politisk akseptabelt, akademisk akseptabelt, teologisk akseptabelt. Noen må tenke selv og tørre å stå i mot den massive majoriteten i Norge som styres av keiserens nye klær, for det er mange som ikke tør å si det de mener."

Og det gikk troll i ord for Hagen.

"La meg også få følge opp noe Ulf Ekmann sa. Jeg er helt enig i det han sa om at vi skal respektere Koranen, Islam, respektere muslimer som mennesker. Det er en av de gode tingene i kristendommen, vi er alle like mye verdt, selv om vi er syndere, en av de gode tingene ved kristendommen er tilgivelsen. Men det betyr ikke at vi automatisk på en måte må legge oss flate, eller likestille Koranen og Bibelen. For innholdet er ganske forskjellig på en god del områder. Vi kristne er veldig opptatt av barn. 'La de små barn komme til meg', sa Jesus. Jeg kan ikke skjønne at Muhammed kan ha sagt det samme. [latter] I tilfelle han måtte ha sagt det samme, måtte det være 'La de små barn komme til meg, slik at jeg kan utnytte de i min kamp for å islamisere verden.'

Det er jo det også som skjer. Barna blir jo aktivt brukt. Når man sender tolv-fjortenåringer med masse steinkast og sånt noe i Intifadaen, også andre, så er det jo nesten at man ber om at en av de skal bli skutt. Slik at man kan få det på CNN og NRK i beste sendetid. Altså de bruker jo barna, og hva med en moral, en religion, som sier at for foreldrene er det en kjempeting å få barna til å bli drept av Israelere, for da blir de martyrer, og da får foreldrene stor heder og ære. For de har ofret sitt barn, i kampen."

"Og da er jeg litt engstelig for den langsiktige utviklinge. Fordi islamiseringen - og når jeg snakker om islamisering så snakker jeg om fundamentalistene. Det er mange gode, skikkelige folk som er muslimer, som mange her er kristne uten at de er i kirken hver eneste søndag. Men det er deres grunnleggende religion. Men det er de ytterpunktene og det er de jeg snakker om, fundamentalistene. Og de har, på lik linje med Hitler, klarlagt for lenge siden, at den langsiktige planen og det langsiktige målet er islamisere verden. De er på god vei. Kommet langt inn i Afrika. De er på god vei nå i Europa. Og da må kunne begynne å ta til motmæle."

Medias løgner igjen,de fremstilte det som om at han snakket om alle muslimer,men det går tydelig frem at han snakket om islamistene.

"srael er en slags symbolsak i dette. Hvis vi gjennom passivitet, og nesten aktivitet fra enkelte politikere på venstresiden, men hvis vi gjennom passivitet, stilltiende aksepterer at de som bruker terror vinner frem, og Israel taper den ene og siste krigen, ja da er det ikke så mye håp igjen for Europa heller. Og derfor er det jeg sier: Israel skal vi forsvare - ikke hver enkelt handling de måtte gjøre, men i grunnholdning og langsiktig perspektiv, så er jeg stolt av at jeg fikk lov til å være med i Israels Venner på Stortinget, og det akter jeg å få være til jeg er ikke lenger i Stortinget."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...