Gå til innhold

Slutte med snus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer bruker ca 2500 i mnd på snus. Helt forferdelig :( er nok der motivasjonen burde ligge, tenker jeg, alle pengene man sparer. Klarer jeg å slutte skal jeg legge av ca 80 kroner hver dag. Spare til noe fint

Det er en super ide! Vennina mi gjorde noe liknende, og etter et år fikk hun nok til å kjøpe en rålekker designerveske av snuspengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må bestemme seg. Og da er det ikke snakk om "jeg viiiil slutte å snuse men jeg klarer ikke...". Du må BESTEMME deg. Hvorfor i ALLE dager ønsker man å fortsette med det, egentlig? Det ødelegger kroppen din, har kun negative konsekvenser og ikke minst koster det enormt mye penger.

Noen av dere som har tankene om at "snusen er deres beste venn"? Det trodde jeg om røyken min, hvert fall. Støttet meg til den når ting var kjipt, når jeg var lei meg, når jeg følt emeg nedfor. "Jaja, jeg har hvert fall røyken!". PØH, for en løgn. Det -eneste- røyken ga meg var dårlig ånde, ekstremt høy risiko for kreft, en tom lommebok, svarte lunger og dårlig kondisjon. Jeg brukte alle pengene mine på noe som ikke ga meg NOE SOM HELST annet enn dårlig ånde! Unnskyldningene mine var "sosialt, koselig, smaker godt". Men fy faen, jeg er mer sosial i dag som ikkerøyker (jeg forlater ikke festen og står ute alene og hutrer...). Det er ikke koselig å sitte ute på kafe i Norge i januar. Det smaker faktisk IKKE GODT! Dette er jo ikke gjeldende med snus, det ser jeg jo, hehe. Men finn unnskyldnignene deres. Når noen spør dere "hvorfor snuser du?" så må du finne konkrete svar på det. Om spørsmålet er "hvorfor har du ikke sluttet?" må du finne svar på det og. Dere må bli bevisste på valget dere tar. For det er et valg å ta en snus eller sigarett til.

Jeg forteller det faktisk bare som det er. Nikotinsuget er psykisk. Hvor mange ganger våkner du i løpet av natten med et nikotinsug, egentlig? Jeg trodde jeg var kjempeavhengig av sigaretter og klarte ikke å slutte på tre år. Frem til jeg våknet av den hjernevaskingen som vi får inn; at det er kjeeeempeeevanskelig å slutte å snuse/røyke. Om man tror på at det er vanskelig, ja da blir det jo vanskelig. Jeg sluttet å tro på den løgnen, og sluttet på dagen og kommer aldri heller til å røyke eller snuse igjen. Bare fordi alle forteller deg at det er vanskelig, betyr ikke at det er vanskelig.

Hva er unnskyldningen DIN til å la være å slutte?

Mener du at jeg er helt ute å kjøre? Tja, det må du gjerne gjøre. Men jeg har faktisk sluttet.

Anonymous poster hash: e193c...c09

Veldig motiverende innlegg. Tenker å slutte selv. Tror også mye av suget er psykisk, og du har jo helt rett i at man ikke våkner om natten av suget. Nå SKAL jeg slutte.

Anonymous poster hash: a96a6...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig motiverende innlegg. Tenker å slutte selv. Tror også mye av suget er psykisk, og du har jo helt rett i at man ikke våkner om natten av suget. Nå SKAL jeg slutte.

Anonymous poster hash: a96a6...bc0

Thats the spirit!!! Hodet er alt! Endrer du tankemåte endrer du livet ditt.

Anonymous poster hash: e193c...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes var værst er å henge rundt folk som snuser når man slutter selv, hvis man kan unngå det så burde man la vær.

For min del går det på ren viljestyrke. Føler meg ikke bra når jeg snuser og ønsker å slutte for helsa. Det er enten eller, enten snuse eller ikke i det hele tatt. Jeg sluttet i 3 mnd, også begynte jeg igjen. Skikkelig latterlig. Nå har jeg sluttet i 19 dager og tenker at det er for godt denne gangen.

Det er så godt at det faktisk er penger på kontoen. Før var jeg blakk heletiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker også å slutte. Er nå på dag 2 uten snus. MILDE HIMMEL det er tungt.

Forsøkte Onico, men det var den værste smaken jeg har kjent. Som å ta såpe under leppen, nå knasker jeg tyggis og doc.

Får håpe rastløsheten og konsentrasjonen ikke er så dårlig som nå mye lengre. Men men, its all in your mind. Du kan lese om bakgrunnen for at jeg slutter, og den forhåpentligvise fremgangen her: http://sosialnytt.com/prosjekt-slutte-med-snus/



Anonymous poster hash: 50afb...8a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutte å kjøpe det. Når det ikke er tilgjengelig. Så er det ikke like lett å bare "ta en":

Gjør noe kreativt, en hobby o.l. som krever mye av tankevirksomheten din. Slik at du er mer opptatt med det enn å tenke på snus.

Det samme gjelder jobben din. Når du er på jobb, går du mer opp i det. Slik at tankene dine ikke så lett begynner å tanke på det du svaner.

le litt av deg selv og se deg selv fra utsiden. Er du virkelig så svak? har du ikke kontroll på deg selv. Er du akkurat på vei inn i en butikk for å sprekke, fordi du er psykisk avhengi av en ting?

Overbevis deg om at du er såpass sterk, at dette greier du å la være å tulle deg borti.

Søk opp bilder og historier på nettet med folk som har kommet langt av gårde med kreft. Funker ikke det over. Kan dette skremme vettet av deg til å slutte med dette.

Endret av Alexander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sykmeldt og gikk hjemme. Bor ganske langt unna nærmeste butikk og bilen hadde samboeren med seg på jobb. Da tok han med seg bankkortet mitt også. Hadde null sjans å få tak i snus, og da gikk det. Helt jævlig, men gud så deilig det er nå :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...