Gå til innhold

Eggløsningen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når vet man at man har eggløsning?

Anonymous poster hash: e3e8e...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være bortimot umulig å vite med mindre du tar en eggløsningstest.

Noen kvinner kan kjenne selve eggløsningen, noen får til og med alt fra små eller moderate til ekstreme smerter under eggløsning, men de aller fleste av oss merker ingenting.

Før jeg begynte på p-piller hadde jeg merkbar endring i utflodkonsistens rundt eggløsningstid, men annet enn det merket jeg ikke noe til det.

Skrevet

Takk for svar. Er det ikke snakk om at det er noe få dager før mensen skal komme, i utgangspunktet? Nå har jeg hoppet over sukkerpillene i mange måneder og om jeg skulle slumpe til å glemme en eller to piller, å brått får mensen, kommer den til å bite meg så hardt i "ræva" at jeg kan vri meg i smerter. Det skjedde sist jeg prøvde å ha mensen fordi jeg tenkte jeg skulle Være fornuftig. Fy rullan. Det blødde ustoppelig og var så vondt at jeg trodde jeg ikke skulle klare å reise meg

Skrevet

I utgangspunktet, ifølge bøkene, har du eggløsning 14 dager før mensen kommer, men når du bruker p-piller får du ikke eggløsning.

Med mindre du faktisk har glemt en pille eller tre på rappen. Da kan du i teorien få eggløsning når som helst, selv midt under bortfallsblødningen i sukkerpilleuka.

Men det har ingenting med om du har vondt under mensen å gjøre da.

Hvis du vanligvis hopper over mensen, vil livmorslimhinnen bli tykkere etter hvert og bortfallsblødningen kan bli ganske uffen, med tanke på menssmerter, så om du er redd for å få like vondt neste gang du skal ta pillefri, ville jeg foreslått at du tar pillefri litt oftere enn et par ganger i året.

Feks tre måneder/pillebrett på rappen og så en pillefri/sukkerpilleuke før du starter på neste tre brett.

Selv velger jeg å ha pillefri en gang i året, den ene gangen jeg drøyde det med et halvt år så det var halvannet år siden sist, var bortfallsblødningen fæl. :fnise:

Skrevet

Uffa meg... ja du har nok veldig rett! Jeg gruer meg allerede. 😧

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...