Silfen Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 Jeg har fjernet galleblæren. De to påfølgende årene hadde jeg to anfall som var lik de som ble diagnostisert som gallesteinsanfall. Så hadde jeg en periode med forstoppelse nå nylig og hadde to anfall, som legen sa skyldte forstoppelsen. Han sa også at det ikke var gallerelatert, for dersom jeg hadde gallestein uten galleblære så ville jeg hatt andre symptomer også. Nå er jeg derimot ikke forstoppet lenger, men likevel fikk jeg et nytt et i natt. Så det er 3 stk på 2-3 mnd. Jeg skal ta dette opp med helsepersonell, har time. Men er det noen som har vært borti lignende og kan hive noen ideer om hva det kan være?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Jeg har hatt det samme, samme type smerter uten at det er gallestein (har ikke galleblære lenger), men en lege på sykhuset der jeg var innlagt til utredning av smertene mente det var nyrestein. Han sa at de som har fjernet galleblæra er mer utsatt for å få nyrestein.... Kan jo være det? Anonymous poster hash: 461fb...e66
Silfen Skrevet 25. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2014 Jeg har hatt det samme, samme type smerter uten at det er gallestein (har ikke galleblære lenger), men en lege på sykhuset der jeg var innlagt til utredning av smertene mente det var nyrestein. Han sa at de som har fjernet galleblæra er mer utsatt for å få nyrestein.... Kan jo være det? Anonymous poster hash: 461fb...e66 Men ved nyrestein så leser jeg at det stråler nedover og at man gjerne kan få vondt når man tisser og sånne ting? Ble du utredet for nyrestein?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Jeg har hatt det samme problemet som deg, galleblæren ble fjernet men jeg har likevel hatt flere gallesteinsanfall i årene etterpå. Seinest i vår som sendte meg på legevakten fordi det var så ille og siden til gastroskopiundersøkelse. Der fant legen et mellomgulvsbrokk han mente kunne forårsake disse anfallene som kan gi mye av de samme smertesymptomene som ved et gallesteinsanfall. Håper de finner ut av det for det er så jævlig når det står på og man vet aldri når man får dem Anonymous poster hash: 7cf46...a60
Silfen Skrevet 25. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2014 Ja, det er skikkelig kjipt. Regnet på det og nå er det 3 på 2 mnd. Ene fikk jeg når jeg var ute og jeg kom meg jo ingen vei, måtte bare sette meg ned midt på gaten, hadde ikke sjans til å gjøre noe. Det var ikke gøy.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 GastrittAnonymous poster hash: e66bc...a44
fresia Skrevet 25. november 2014 #8 Skrevet 25. november 2014 Jeg har fjernet galleblæren. De to påfølgende årene hadde jeg to anfall som var lik de som ble diagnostisert som gallesteinsanfall. Så hadde jeg en periode med forstoppelse nå nylig og hadde to anfall, som legen sa skyldte forstoppelsen. Han sa også at det ikke var gallerelatert, for dersom jeg hadde gallestein uten galleblære så ville jeg hatt andre symptomer også. Nå er jeg derimot ikke forstoppet lenger, men likevel fikk jeg et nytt et i natt. Så det er 3 stk på 2-3 mnd. Jeg skal ta dette opp med helsepersonell, har time. Men er det noen som har vært borti lignende og kan hive noen ideer om hva det kan være? går det an å ha gallestein uten galleblære? hvilke andre symptomer ville man hatt da (om de sa noe om det)? jeg har nemlig hatt "gallesteinsanfall", men på UL og MRCP fant de ikke noe galleblære (!). etter flere UL fant de til slutt en "sammenfalt struktur" som kunne være galleblæra, men det kunne i såfall ikke dannes gallesteiner i den. og de ville ikke fjerne noe da de ikke hadde sett fysiske steiner. derfor konkluderte de med at det ikke er gallestein. har fått Voltaren mot smertene, men vil jo gjerne finne ut at hva det er som forårsaker smertene.
Silfen Skrevet 25. november 2014 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2014 Tror ikke det er gastritt. Symptomene er ikke like slik jeg leser det. Har dog tenkt tanken på at det muligens bare er luft. Selv om jeg ikke følet meg oppblåst.
Silfen Skrevet 25. november 2014 Forfatter #10 Skrevet 25. november 2014 går det an å ha gallestein uten galleblære? hvilke andre symptomer ville man hatt da (om de sa noe om det)? jeg har nemlig hatt "gallesteinsanfall", men på UL og MRCP fant de ikke noe galleblære (!). etter flere UL fant de til slutt en "sammenfalt struktur" som kunne være galleblæra, men det kunne i såfall ikke dannes gallesteiner i den. og de ville ikke fjerne noe da de ikke hadde sett fysiske steiner. derfor konkluderte de med at det ikke er gallestein. har fått Voltaren mot smertene, men vil jo gjerne finne ut at hva det er som forårsaker smertene. Det kan man. Men i følge en kirurg jeg snakket med så ville man da hatt betennelsessymptomer i tillegg. Vet ikke lenger hva jeg skal tro.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #11 Skrevet 25. november 2014 Tror ikke det er gastritt. Symptomene er ikke like slik jeg leser det. Har dog tenkt tanken på at det muligens bare er luft. Selv om jeg ikke følet meg oppblåst. Jo, de er gallesteinlignende..Anonymous poster hash: e66bc...a44
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #12 Skrevet 25. november 2014 Men da vil du ha en litt forhøyet crp, stort sett. Ikke nødvendigvis, men normalt sett.Anonymous poster hash: e66bc...a44
Silfen Skrevet 25. november 2014 Forfatter #13 Skrevet 25. november 2014 Har normal crp sist jeg sjekket og ingen brennende/sviende smerte som står beskrevet med gastritt.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #14 Skrevet 25. november 2014 Har normal crp sist jeg sjekket og ingen brennende/sviende smerte som står beskrevet med gastritt. Forklar smerten nøye?Anonymous poster hash: e66bc...a44
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #15 Skrevet 25. november 2014 Tanten min slet med dette lenge etter at gallebkæren var fjernet. Gallestener kan fint lages uten galleblære Anonymous poster hash: f2a94...353 Anonymous poster hash: f2a94...353
Silfen Skrevet 25. november 2014 Forfatter #16 Skrevet 25. november 2014 Forklar smerten nøye?Anonymous poster hash: e66bc...a44 Kjennes først ut som en rap som sitter fast,rett og slett. Da vet jeg at det begynner. Så bygger det seg opp med smerte under høyre ribbebue, som stråler ut mot ryggen. Det blir som et bånd over mellomgulvet som presser slik at det blir umulig å puste dypt,som om noe tungt ligger over meg. Pulsen enten synker eller øker og jeg kaldsvetter. Må ligge helt, helt i ro og helst være kald og fokusere på å puste meg gjennom det. Når det begynner å gi seg blir smerten takvis fremfor vedvarende og det blir lettereå puste. Etterpå er jeg utslitt, iskald og slukner på et blunk.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #17 Skrevet 25. november 2014 Kan også være bukspyttkjertelbetennelse, spesielt hvis du drikker mye. Anonymous poster hash: 556eb...858
Silfen Skrevet 25. november 2014 Forfatter #18 Skrevet 25. november 2014 Kan også være bukspyttkjertelbetennelse, spesielt hvis du drikker mye.Anonymous poster hash: 556eb...858 Som i alkohol? Det er heller sjeldent. 2-3 ganger i året.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #19 Skrevet 25. november 2014 Luftsmerter kan være vonde, men de smertene du beskriver minner ikke om det. Men det kan være noe med magesekken, det stråler ofte ut mot høyre side. Det kan være veldig vondt. Anonymous poster hash: e66bc...a44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå