AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 Hei. Jeg sitter her og er kjemperedd, har grått i noen timer og sitter bare å tenker og tenker og er livredd for at jeg skal dø. For en god stund tilbake (husker ikke hvor lenge) så begynte jeg å kjenne et "press" i hodet, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det men det fortsatte med hodepine, spesielt på høyresiden. (Jeg sliter med migrene, så vet ikke om dette har noen sammenheng). Jeg merket også at det kjentes ut som jeg skulle besvime hvis jeg reiste meg fort opp eller gjorde noe så hodet var i bråe bevegelser. Det var en veldig rar følelse inni der. Så begynnte synet mitt å bli dårligere (har vært hos øyenlege for 2 år siden) Øyenlegen sa da til meg at jeg så greit men ettersom jeg slet med hodepine så kunne jeg godt bruke lesebriller siden jeg er nærsynt. Jeg begynte selvsagt ikke med dette, så dum som jeg var. Synet ble dårligere spesielt på kveldene når jeg var sliten og hadde konsentrert meg på skolen eller brukt pc'en eller TV'en mye. Da kan jeg se litt sånn skurrette. Jeg føler også at balansen min har blitt litt dårligere og jeg har langt ifra den samme balansen som før. Og de siste 2 ukene så har jeg gått og vært kvalm hver dag (Opp og ned fra dag til dag). I dag reiste jeg til legen, fortalte om dette og hun sjekket øregangene mine (de så fine ut) og pupillene mine (den ene var litt større enn den andre, men hun sa at dette kunne være normalt). Noe mer fikk jeg ikke beskjed om. Hun tok endel blodprøver og sjekket litt forskjellig som jeg ikke vet hva er. Noe av det var for smerter i magen, mangel på jern, blodplater?, immunforsvaret mitt osv. Jeg har også bestilt meg time hos optiker for vanlig sjekk førstkommende onsdag. Men nå sitter jeg her og dum som jeg har vært har jeg lest meg frem på symptomer om hjernesvulst og jeg forbinder mine symptomer med det som står på nett. Jeg er livredd! Spørsmålet mitt er egentlig om noen av dere vet om det går an å ringe til legevakten i kveld og spurt om de får tatt en MR av hodet mitt? Jeg gråter og gråter og får ikke slappe av i kroppen fordi jeg er så redd... Jeg er forresten 21 år og vanligvis ikke en hypokonder! Innlegget ble kanskje litt vel langt, men jeg setter pris på om dere tar dere tid til å lese eller hvert fall svare på spørsmålet mitt. Tusen takk på forhånd Anonymous poster hash: 90f3e...538
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #2 Skrevet 24. november 2014 En ting jeg glemte å legge til: Når jeg legger meg om kvelden og alt er helt svart så virker det som det "blinker" og "blafrer" i synet mitt. Vet ikke om dette kan ha en sammenheng med migrene? Jeg fortalte såklart alt til legen. Hilsen TS Anonymous poster hash: 90f3e...538
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 Beklager at dette ble rotete, men synet "blinker" og "blafrer" når jeg lukker øynene. Hilsen TS. Anonymous poster hash: 90f3e...538
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Jeg trodde det samme for litt siden. Var inne hos turnuslegen som mente det kunne være stoffskifte eller anemi. Det ga seg jo ikke, så kom til fastlegen min. Hun tok da en nevrologisk undersøkelse. Det kan du be om fra din lege. Det som også hjalp meg, var å lese http://www.lvh.no/symptomer_og_sykdommer/nervesystemet/symptomdiagnoser/hodepine http://www.lvh.no/symptomer_og_sykdommer/nervesystemet/symptomdiagnoser/hodepine Du bør også føre en hodepinedagbok, egen app for det http://www.migrene.no/forsiden/item/130-hodepinedagboka-ny-app-for-smarttelefon Anonymous poster hash: 54a85...2df
veraa94 Skrevet 24. november 2014 #5 Skrevet 24. november 2014 Mye av det du skriver har mest sannsynlig med migrenen å gjøre (snakker av erfaring). Hvis du i tillegg er veldig sliten og stressa for tiden kan det forverre situasjonen. Jeg tviler veldig, veldig sterkt på at du har en hjernesvulst. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #6 Skrevet 24. november 2014 Jeg trodde det samme for litt siden. Var inne hos turnuslegen som mente det kunne være stoffskifte eller anemi. Det ga seg jo ikke, så kom til fastlegen min. Hun tok da en nevrologisk undersøkelse. Det kan du be om fra din lege. Det som også hjalp meg, var å lese http://www.lvh.no/symptomer_og_sykdommer/nervesystemet/symptomdiagnoser/hodepine http://www.lvh.no/symptomer_og_sykdommer/nervesystemet/symptomdiagnoser/hodepine Du bør også føre en hodepinedagbok, egen app for det http://www.migrene.no/forsiden/item/130-hodepinedagboka-ny-app-for-smarttelefon Anonymous poster hash: 54a85...2df Tusen takk for svar Hva er en nevrologisk undersøkelse og hva går dette utpå? Anonymous poster hash: 90f3e...538
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #7 Skrevet 24. november 2014 Symptoner på svulst: http://www.felleskatalogen.no/medisin/sykdom/kreft-hjernen Anonymous poster hash: 54a85...2df
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #8 Skrevet 24. november 2014 Mye av det du skriver har mest sannsynlig med migrenen å gjøre (snakker av erfaring). Hvis du i tillegg er veldig sliten og stressa for tiden kan det forverre situasjonen. Jeg tviler veldig, veldig sterkt på at du har en hjernesvulst. Jeg håper virkelig det, men man blir såklart redd når man tror det er så alvorlig. Burde jeg vente til jeg får svar på blodprøvene og vært hos optiker? Eller burde jeg ringe legen igjen i morgen og spørre om MR? Anonymous poster hash: 90f3e...538
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #9 Skrevet 24. november 2014 Tusen takk for svar Hva er en nevrologisk undersøkelse og hva går dette utpå? Anonymous poster hash: 90f3e...538 Det er 'bare' en undersøkelse hvor legen ber deg om å lukke øynene og ta på nesen din med begge hendene, ta haka mot brystet, hodet til begge sidene med mere. Det er ingen inngrep eller noe Anonymous poster hash: 54a85...2df
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #10 Skrevet 24. november 2014 Hei kjære deg:-) jeg har slitt med hodever på den ene siden leeenge, føles som ett trykk i hodet..det kommer av stramme nakkemuskler, som igjen kan gjøre en litt småsvimmel..jeg har migrene kun med aura .uten hodepine, kun synstforstyrreler...stramme bakkemuskler kan også påvirke synet pga fokuseringsnerven ligger i bakken.helt ufarlig:-)Anonymous poster hash: 7892a...f8e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #11 Skrevet 24. november 2014 Jeg har fremdeles kontinuerlig hodepine, fra morgen til kveld. Det eneste som hjelper, er å trene. Mens jeg trener, så er det ingen hodepine. Mest sannsynlig på grunn av økt oksygentilførsel. Det mener legen er 'kun' spenningshodepine. Jeg har migrene utenom, og det kjenner ikke som dette. Gått slik i over en måned nå. Tungt ja. Har måtte blitt sykemeldt pga det. Begynner straks i fysioterapi i håp om at det kan hjelpe. Anonymous poster hash: 54a85...2df
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #12 Skrevet 24. november 2014 Det er 'bare' en undersøkelse hvor legen ber deg om å lukke øynene og ta på nesen din med begge hendene, ta haka mot brystet, hodet til begge sidene med mere. Det er ingen inngrep eller noe Anonymous poster hash: 54a85...2df Okei! Da skal jeg høre med legen min når hun ringer meg opp igjen med svarene fra blodprøvene. Tusen takk Anonymous poster hash: 90f3e...538
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #13 Skrevet 24. november 2014 MR får du ikke på legevakta, da må du sykehusinnlegges, og der har legen din vurdert som uaktuelt tidligere i dag. Du er 21 år, sannsynligheten for å få en hjernesvulst som gir symptomer er liten, veldig liten, men den kan jo ikke utelukkes via et nettforum. Nå har legen din påbegynt en utredning, med blodprøver. Da avventer du de dagene dette tar, før du bekymrer deg og "maler fanden på veggen". Svaret på hva som er galt om det er noe galt da, kan like gjerne avsløres på blodprøvene som i en MR maskin. Selv jeg som er under oppsyn for hypofysesvikt, noe som er vanlig ved tumorer på/rundt hypofysen i hjernen får ikke MR av hodet, enda. Men må ta blodprøver med 6 ukers mellomrom morgen og sent på kveld på sykehuset samme dag. Tørk tårene og løft blikket fremover mot blodprøvesvarene og ta neste problem om det blir noen når du har kommet dit. Du kan og ha spenninfshodepine pga. Stiv muskulatur dette kan gi tilsvarende symptomer som dem du beskriver, så her er flere muligheter.Anonymous poster hash: 4a4d8...bab
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #14 Skrevet 24. november 2014 Hei kjære deg:-) jeg har slitt med hodever på den ene siden leeenge, føles som ett trykk i hodet..det kommer av stramme nakkemuskler, som igjen kan gjøre en litt småsvimmel..jeg har migrene kun med aura .uten hodepine, kun synstforstyrreler...stramme bakkemuskler kan også påvirke synet pga fokuseringsnerven ligger i bakken.helt ufarlig:-)Anonymous poster hash: 7892a...f8e Tusen hjertelig takk for betryggende ord! Jeg håper virkelig det er noe helt ufarlig. Jeg skal faktisk ta hel kroppsmassasje om ikke lenge på et spa, kanskje dette vil hjelpe? Anonymous poster hash: 90f3e...538
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #15 Skrevet 24. november 2014 Det er 'bare' en undersøkelse hvor legen ber deg om å lukke øynene og ta på nesen din med begge hendene, ta haka mot brystet, hodet til begge sidene med mere. Det er ingen inngrep eller noe Anonymous poster hash: 54a85...2df En nevrologisk undersøkelse foregår hos en nevrolog, og er langt mer komplisert enn dette. Det vanlige er at første time og undersøkelse varer i over 1 klokketime. Anonymous poster hash: 4a4d8...bab
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #16 Skrevet 24. november 2014 En nevrologisk undersøkelse foregår hos en nevrolog, og er langt mer komplisert enn dette. Det vanlige er at første time og undersøkelse varer i over 1 klokketime.Anonymous poster hash: 4a4d8...bab Det var jo ikke en FULLSTENDIG utredelse, men en forenklet utgave for å se om det kunne være noe nevrologisk *doh* Anonymous poster hash: 54a85...2df
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #17 Skrevet 24. november 2014 Tusen hjertelig takk for betryggende ord! Jeg håper virkelig det er noe helt ufarlig. Jeg skal faktisk ta hel kroppsmassasje om ikke lenge på et spa, kanskje dette vil hjelpe?Anonymous poster hash: 90f3e...538 Det er helt sikker ikke noe, jeg våknet forresten en natt for ikke lenge siden med en forferdelig smertr i halve hodet med tinningen, var da sikker på at det var no farlig..var hos manuell terapeut, han fant maaange vonde pukter i kjevr og tinningen..plages du av muskelsmerter i nskke skulder?Anonymous poster hash: 7892a...f8e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #18 Skrevet 24. november 2014 Tusen hjertelig takk for betryggende ord! Jeg håper virkelig det er noe helt ufarlig. Jeg skal faktisk ta hel kroppsmassasje om ikke lenge på et spa, kanskje dette vil hjelpe?Anonymous poster hash: 90f3e...538 Mange skrive feil her, skriver fra mobilen, og går litt fort i svingene;-)Anonymous poster hash: 7892a...f8e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #19 Skrevet 24. november 2014 Mange skrive feil her, skriver fra mobilen, og går litt fort i svingene;-)Anonymous poster hash: 7892a...f8e Forstår ikke helt hva du mener? Hilsen TS Anonymous poster hash: 90f3e...538
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #20 Skrevet 24. november 2014 Det er helt sikker ikke noe, jeg våknet forresten en natt for ikke lenge siden med en forferdelig smertr i halve hodet med tinningen, var da sikker på at det var no farlig..var hos manuell terapeut, han fant maaange vonde pukter i kjevr og tinningen..plages du av muskelsmerter i nskke skulder?Anonymous poster hash: 7892a...f8e Haha nå skjønte jeg hva du mente. Burde selvfølgelig ha lest fra toppen og ned og ikke omvendt Takk for svar! Jeg har en del vondt i nakken og ryggen ja, så det er godt mulig. Samboer skal massere nakken min nå, kanskje det hjelper Anonymous poster hash: 90f3e...538
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå