Spøkelseskladden Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 Har noen her erfaringer med Mental Helse sin krisetelefon? Jeg sitter med tårene i øynene og nistirrer på telefonnr dit hver dag.. Men tør ikke ringe. Om man ringer de og forteller om selvmordstanker, har de taushetsplikt?
Kosemose Skrevet 24. november 2014 #2 Skrevet 24. november 2014 Kjære deg, jeg håper du tar mot til deg og ringer. Fra nettstedet: Du kan være anonym og vi har taushetsplikt. Ved akutt fare for liv og helse og ved mistanke om mishandling, overgrep, eller omsorgssvikt overfor barn, har vi plikt til å melde fra i henhold til lovverk. Jeg tolker dette som at det er anledning til å lufte slike tanker. Der vil de hjelpe deg etter beste evne. Jeg syns også du skal kontkte fastlegen din og fortelle ham hvordan du har det og hva du går og tenker på, jeg skjønner at det kan være et kjempestort steg å ta, men du har så lite å tape og så mye å vinne. Jeg må dessverre stenge tråden din da vi ikke tillater tråder som omhandler selvmordstanker her. Du kan opprette en ny tråd med spørsmål om Hjelpetelefonen hvis du omformulerer spørsmålet ditt litt. jeg håper du tar mot til deg og ringer, klem og alt godt fra Kosemose, mod
Fremhevede innlegg