Gå til innhold

Din verste mote - skjønnhetstabbe?


cathrine.94

Anbefalte innlegg

Horeblå øyenskygge på ungdomsskolen. I mengder.

Au! Den der var jeg også innom, om enn litt senere i livet. Min unnskyldning er: "åttitallet".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, når jeg leser om nittitallet her så husker jeg at jeg hadde mine øyeblikk da også. På den tiden var mitt forhold til kroppen min temmelig dårlig, og det handlet om å gå i så vide klær som mulig. Jeg var ikke tykk, jeg bare utstod ikke kroppen min.

Det kom jo noen laaaange ullkåper på moten. Helt ned til bakken skulle de helst være. Jeg kjøpte en sånn. Selvsagt tok jeg den to størrelser for stor også, for å riktig gjemme meg. Den var så diger at jeg kunne snudd meg 360 grader uten at den ble med rundt. I tillegg så er jeg lav, så når jeg kom så ingen meg, bare en enorm kåpe som kom gående... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går kronologisk fra barn til ung voksen.

1) Barneskolen: Jeg hadde sett bilder av de nydelige, klassiske hollywood-divaene, og jeg ville være som dem. I julegave av en tante hadde jeg fått en kåpe i fuskepels med leopardmønster, som min mor hatet. Men jeg elsket dem, og hadde klart å snike med meg mammas røde leppestift, ringer og sånner plastøredobber som med klips som jeg hadde på meg når mamma ikke var tilstede. Jeg fant et bilde av meg i fanget på en eldre dame på aldershjemmet, der jeg hadde kåpen og smykkene på meg, med rød leppestift klint fra den ene siden av trynet til det andre - som the joker. Mamma var jo egentlig i mot jåleriet mitt, men hun fant ut at det var best å velge sine kamper. Jeg ville være som Elizabeth Taylor. Ferdig snakka!

2) Begynnelsen av ungdomsskolen: Ungdomsskolen begynte med den overdrevne rockeperioden. Her hadde jeg hjemmeklipt lugg, dårlig rødfarget hår og heftige doser eyeliner. Kombinert med a) joggebukse b) band t-skjorter (skulle selvsagt være Iron Maiden, Led Zeppelin og eldre band). Jeg så ikke ut!

3) Slutten av ungdomsskolen/førsteåret på videregående: Her hadde jeg blitt mer grungy og raddis. Flanellskjorter og slitte, flekkete jeans var stikkordet. I tillegg var håret 100% naturlig, og det kvisete trynet mitt skulle være like så. Jeg brukte utelukkende pappas gamle klær, som han brukte da han spilte i band på 70-tallet. Og jeg lånte bestemors palestinaskjerf og roskilde-lue (tro det eller ei, men min bestemor brukte slike ting i en alder av 80) Jeg bestemte meg for å få dreadlocks, men ble lei etter den 7. dreadlocken, fordi det tok så sabla lang tid. Så jeg gikk rundt med disse 7 dreadlockene i håret i omtrent et par måneder, før jeg klipte dem av, slik at tustene stakk ut av det ellers lange håret mitt. Buttons med politiske budskaper og hjemmelagde tøyvesker var hellige gjenstander for meg.

Jeg hadde også en smiley-picering. På noen ser det nydelig ut, men på meg ser det bare rart ut.

4) Nå håper jeg at jeg har funnet en stil som gjør at jeg ikke har lyst til å slå trynet i en spiker i fremtiden. Men jeg kommer nok til å oppdatere tråden om et par år, for jeg er enda ung og eksperimenterer litt :fnise: Min nylige skjønnhetstabbe var å klippe håret kooort. Og farget det blondt. Og det ble grusomt. Så nå holder jeg på å spare håret langt igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året på videregående...... "pingvinjakke" (Kjole og hvitt....) og herrehatt......HVER DAG!!!

Ble bare omtalt som "hu med hatten" av lærerne...

Stor sorg da hatten ble ødelagt etter å ha tatt tømmerrenna på Dyreparken i Kristiansand og mistet hatten ned i vannet.

Anonymous poster hash: e7ed2...4c6

:hoho: :hoho:

Kan vi ikke få se bilde?! Høres helt awesome ut!! HVER dag!

Anonymous poster hash: bbdf2...441

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Da jeg gikk på barneskolen ble slike typer sko inn, og jeg skulle jo absolutt ha sånne (bare annet merke enn bildet under, og mye større sko... Mamma kalte de for "fergene")... Verste valg jeg noen gang har tatt...

http://buffalo.scene7.com/is/image/buffalo/70_1339-14_22428_06?$zoom$

Åååh, ja selvfølgelig... Så kom knæsjfarga slengbukser inn... Uff, for et syn.

Endret av lillelarve
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en rød, strikket magetopp med høy hals og korte armer. Denne kombinerte jeg gjerne med et par knall lilla slengbukser og buffalosko.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var fjortis hadde jeg et STOR ønske om å bli platinablond, men jeg fikk ikke lov av min frisørmamma. Så jeg måtte heller bli "vanlig" blond :)

Jeg ville også ha piercing i leppa, for det var jo SÅ kult. Heldigvis turte jeg ikke dette.

Og denne joggebukseperioden. Hva var greia med det?! Noe så smakløst :fnise:

Ellers angrer jeg veldig på at jeg fikk keratin-extentions da jeg gikk på ungdomsskolen. Håret ble aldri det samme igjen etter det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk med dreads og flettet ofte håret "afrikansk" mye gult,rødt,grønt og svart i klesveien, sæggebukse og topper med "one love",bilde av che guevara o.l sneakers,gjerne litt hull i buksene og mye farverike smykker.

En periode etter kjørte jeg "revolusjon" og gikk mye i militær/olivengrønt,svarte,beige og rødt. Mye militærmønster på ting som lue,sko,veske etc og tskjorter med bilde av revolusjonære helter, slagord og typisk kill bush greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre hadde jeg en periode på ungdomsskolen der jeg bare gikk i joggebukse, på nyttårsaften hadde jeg joggebokse og en fin, pyntene topp til. Ellers gikk jeg mye i slike hettejakker med diverse mønstre, favoritten var en hvit hettejakke full av jordbær på. Håret var altfor mørkt for min likbleke hud og mine hvite øyenbryn, jeg hadde masse, masse eyenliner under øyet, gjerne i "gøye" farger som grønn eller gull, og i tilegg masse mascara og øyenskygge, også i spreke farger.

Huff! At ingen sa i fra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleket mitt mørkebrune/svarte hår! Endte med gull (!) stripete gultsvart hår. På samme tid hadde jeg oppdaget brunkrem og kjøpte billig H&M brunkrem som ikke passet min tone. Toppet kraftig brunkremskille med eyeliner og maskara herifra og til himmelen, og rød roughe i kinnene. I tillegg brukte jeg uggs, og svære hiphop hettegensere. Kunne ikke løfte hånda mi til fjeset uten at folk kommenterte fargeforskjellen.

Hvorfor hørte jeg ikke på moren min da hun sa i fra :vetikke:

Endret av Verify
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en roskilde-lue?

Merchandise fra roskilde, du vet når man har vært på festival eller konsert, kan man kjøpe luer, caps, t-skjorter, armbånd eller liknende relatert til festivalen eller bandene som spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merchandise fra roskilde, du vet når man har vært på festival eller konsert, kan man kjøpe luer, caps, t-skjorter, armbånd eller liknende relatert til festivalen eller bandene som spiller.

Aha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moten jeg hadde rundt år 2000 var kanskje det jævligste jeg har hatt. På den tiden var det in med svære klumpete buffalo sko, hvite klær med store grå reflekser, pannebånd, piercing i tunga og øyenbrynet samt sånne selvlysende neon lys man fikk kjøpt hos fiskeforhandleren. den hadde man i kjeften og i henda der man tok av på dansegulvet...

raaaaave urk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde alle verdens farger i håret på ungdomsskolen og masse sort eyeliner/øyenskygge. Tegnet ikke på mine blonde øyenbryn heller... Gikk bare i svarte eller rødrutede klær, hullete tights og bukser eller fargerike leggvarmere. At ingen stoppet meg :haar:

Hadde også en periode der jeg gikk utelukket kombinerte en tights eller joggebukser med en stram genser eller en stor hettegenser til. Da var også håret bleiket hvitt og brukte alt for mye sminke. Husker når det var mote å bruke flere topper (helst cubustopper) oppå hverandre i forskjellige farger slik at det ble lag på lag med farger.

Huff og huff, håper jeg ikke skjemmes like mye over hvordan jeg ser ut idag om 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ha vært i perioden 11-15 år. Startet med jeans med enorme hull, militærhettegensere og hår som jeg tuperte så mye at jeg brukte en time hver kveld på å gre det ut. Derreter gikk det i neonfargede tyllskjørt, rutete miniskjørt, rosa extensions-striper og svære hettegensere med masse farger. Det handlet om å kombinere flest mulig knæsjfargede strømper og sære mønstre... Og deretter fulgte en ny periode med hullete klær, min fars flanellskjorter og T-skjorter med Che Guevara og hammer og sigd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nittitallet.....*sukk*

Ungdomskolen; Strekkbukser og boots.

Slutten av videregående: Platåsko. Stakkars ryggen fikk svi mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på ungdomsskolen så syntes jeg det var så kult med hvite hettegensere, samtidig som jeg var besatt av brunkrem... Dere kan vell egentlig bare se for dere hvor brun den genseren ble ettervært...

På vgs så ble det plutselig så populært med store, naturlige øyenbryn, noe som jeg syntes er fint i dag også, men jeg missforsto litt og tegnet gigantiske øyenbryn som kunne blitt sett fra verdensrommet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff mine verste perioder må være på barneskolen og ungdomsskolen..

På barneskolen hadde jeg virkelig ikke snøring på hva som så fint ut... Jeg tok ofte bare en overdel jeg likte og en underdel jeg likte, uansett om det klæsjet totalt..

Det er vel dette barn stort sett gjør? Eller var du flinkere til å kle deg i barnehagen?

For min egen del må jeg si den største motetabben var i årene rundt milenniumsskiftet. Knæsjfargede cordbukser med korte topper til, eller slike topper som ikke hadde noen rygg. Det var bare slike stropper, solgt på vero moda til 49 kroner. Enda godt jeg hadde kroppen til det den gangen :)

Anonymous poster hash: 6e754...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...