Gå til innhold

Hva passer til Alma Oline?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ole/Olav Andreas og Oda Marie var det første jeg tenkte på.

Anonymous poster hash: 829e3...0f0
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellen Margrete

Amund Johannes

Anonymous poster hash: 53192...409
Gjest Belle âme
Skrevet

Superpent navn!

Åse Marie

Solvår Amalie

Borghild Amalie

Einar Magnus

Erling Olai

Arne Olai

Albert Olaf var jo søtt.

Skrevet

Åse, Åsda, Eli, Liv, Dagny, Marry, Elsi, Ebba, Edel, Edle, Guro, Åsilie, Asoria, Aud, Bodil, Olava, Olga, Oda, Irene, Nina, Ida. Else Marie var jo mye brukt.

Willy, Aksel, Carl, Oscar, Jan, Hans, Stein, Jens.

Anonymous poster hash: 1448d...815

• Liker 2
Gjest Ive Lina
Skrevet

Forstår ikke hvorfor TS skal hetses for sitt navnevalg.

Alma er et nydelig jentenavn og det er et gammelt og tradisjonelt navn her hvor jeg bor.

• Liker 1
Skrevet

Alma er et nydelig jentenavn og det er et gammelt og tradisjonelt navn her hvor jeg bor.

Begge navnene var mye brukt i mine oldemødres tid, men folks reaksjoner her tyder på historieløshet nok en gang.

Anonymous poster hash: 56571...4f8

• Liker 1
Skrevet

Ylva Serine

Wilma Sofie

Ester Othilie

Ada Olivia

Agnes Ofelia

Ella Kornelia

Albert Olaus

Ludvig Matheus

Alfred Mandius

Iver Olai

Konrad Emil

Linus Johannes

Solan Amadeus

Anonymous poster hash: 7c7ea...06a
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er vel ikke Alma folk reagerer på, men at TS absolutt skal ha dobbeltnavn, og at dobbeltnavn nå for tiden ofte blir altfor mye.

Endret av strawberry
  • Liker 1
Skrevet

Men hva får folk ut av å skrive negative meninger om navnet TS allerede har valgt? Hun synes jo selv det er fint og kommer nok ikke til å endre på navnet til datteren.

Skrevet

Det er vel ikke Alma folk reagerer på, men at TS absolutt skal ha dobbeltnavn, og at dobbeltnavn nå for tiden ofte blir altfor mye.

Men hvorfor gjøre narr av hva folk velger som navn til barna sine?

Søren ikke rart det bedrives mobbing rundt om. Nå tenker jeg ikke at folk blir mobbet pga navnet sitt, men folk som syns det er greit å snakke nedsettende om andres valg. Barn tar etter sine foreldre.

• Liker 2
Skrevet

TS her!

Meg og mannen vil gjerne ha dobbeltnavn på den neste babyen, men vi vet ikke om det blir gutt eller jente. Det blir ikke tvillinger, bare så dere vet det :) vi vil gjerne ha oppkalling på navnet, slik som med Alma Oline. Hun ble oppkalt etter min gamle tante Olivia, og barnefaren's grandtante Alva.

Men her er noen navn som vi gjerne vil bruke på den nye babyen..

Jentenavn:

-Solveig

-Amalie

-Alvilde

Guttenavn:

-Olai

-Peder

-Leander

Begge navnene trenger ikke være oppkalling :)

Og det var noen her istad som lurte på hvor i landet vi kom ifra, vi kommer fra en plass som ligger et stykke fra Kristiansand :)

Skrevet

At folk "absolutt" vil ha dobbeltnavn, kommer vel av at de liker dobbeltnavn? På samme måte som andre synes ett navn er nok. Skjønner ikke hvorfor folk skal komme opp med massevis av tullenavn som liksom skal passe til to fine gamle navn som TS har valgt.

Anonymous poster hash: 56571...4f8

• Liker 2
Skrevet

Alma Oline og

Peder Olai

Per Olav

Ole Leander

Lars Peder

Hans Petter

Per Solmund

Peder Martin

Solveig Irene

Ann Solveig

Kari Alvilde

Åse Alvilde

Gjest Ive Lina
Skrevet

Dobbeltnavn var vel enda mer vanlig før?

Og Alma er blitt brukt sammen med andre navn for mange generasjoner siden.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke du tidligere sagt du venter tvillinger?

Anonymous poster hash: d90d8...218
Skrevet

Har ikke du tidligere sagt du venter tvillinger? Anonymous poster hash: d90d8...218

Nei, det var ei venninne som lånte denne brukeren :) hun fikk ikke til å lage egen bruker..

Skrevet

Mine oldemødre het Lovise Amalie, Ingeborg Hermine, Dorotea Andrea og Karoline Maria. Helt vanlige navn fra slutten av 1800 tallet. Synes Lovise Amalie hadde passet fint sammen med Alva Oline (veldig pent navn forresten :) )

Fra samme generasjon har jeg Severin, Lasse, Olav, Anders, Olai og Johannes - han hadde forresten en bror som het Karl Johan. Lasse Olai kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Mine oldemødre het Lovise Amalie, Ingeborg Hermine, Dorotea Andrea og Karoline Maria. Helt vanlige navn fra slutten av 1800 tallet. Synes Lovise Amalie hadde passet fint sammen med Alva Oline (veldig pent navn forresten :) )

Fra samme generasjon har jeg Severin, Lasse, Olav, Anders, Olai og Johannes - han hadde forresten en bror som het Karl Johan. Lasse Olai kanskje?

Hun heter Alma, ikke Alva :) ja Lovise Amalie var veldig pent, men jeg foretrekker å skrive det Louise Amalie!! :) Anders Olai var veldig pent.

Skrevet

Hun heter Alma, ikke Alva :) ja Lovise Amalie var veldig pent, men jeg foretrekker å skrive det Louise Amalie!! :) Anders Olai var veldig pent.

Huff beklager! Men Alma er også et pent navn :) Lykke til med navnevalget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...