AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Jeg føler generelt sett at jeg må ofte på do i forhold til andre, men det er spesielt ille når jeg har drukket veldig søt drikke. I fylla har det vært et stort problem et par ganger og det er nesten som om kroppen min ikke klarer å holde på noe. Hva kan jeg gjøre med det? Det er så frustrerende å alltid måtte løpe rundt etter en do. Anonymous poster hash: d0ed4...cb8
Ribbesvor Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Drar du til legen kan han henvise deg til en plasbotalog (spesialisert seg innen blæreorganet). Han kan da føre inn et tynt, langt rør med en slags ballong på tuppen. Dette gjøres mens pasienten er i narkose. Når legen har fått den inn til blæra, vil denne "ballongen" fylles med luft og dermed utvide blæra. Dette tar ca 3 kvarter og må gjøres én gang per andre uke.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 Jeg har samme problem. Jeg har rett og slett bare trent som faen på å holde meg. Altså jeg holder meg i det lengste. Det har funket kjempebra. Nå går jeg på do normalt antall ganger per dag. Anonymous poster hash: 3f6af...ba2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Drar du til legen kan han henvise deg til en plasbotalog (spesialisert seg innen blæreorganet). Han kan da føre inn et tynt, langt rør med en slags ballong på tuppen. Dette gjøres mens pasienten er i narkose. Når legen har fått den inn til blæra, vil denne "ballongen" fylles med luft og dermed utvide blæra. Dette tar ca 3 kvarter og må gjøres én gang per andre uke. Tusen takk! Hvor mange ganger må jeg til behandling? Jeg har samme problem. Jeg har rett og slett bare trent som faen på å holde meg. Altså jeg holder meg i det lengste. Det har funket kjempebra. Nå går jeg på do normalt antall ganger per dag. Anonymous poster hash: 3f6af...ba2 Det har jeg prøvd så lenge jeg kan huske. Det funker bare ikke for meg. Anonymous poster hash: d0ed4...cb8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Dytt Anonymous poster hash: d0ed4...cb8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Dytter, for har samme problem! Hatt det i over ti år i hvertfall. Forferdelig slitsomt. Prøvde drikke mye vann en periode, for man hører jo det er så sunt. Men det ble slitsomt, så nå drikker jeg minimalt. Likevel...det kan komme plutselig og bli så sterkt at jeg nesten tisser på meg (ikke skjedd, bank i bordet). Nen hva legger du i ofte og hva er normalt? Hvis jeg skal tippe vil jeg si ti ganger daglig, eller, tror kanskje jeg underdriver. Jeg målte opp i løpet av et døgn i en STOR beholder (var med på et forskningsprosjekt og måtte ta masse prøver) - men beholderen var jo altfor liten! Jeg skjønner ikke hvordan jeg i min lille kropp, som spiser og drikker altfor lite,kan produsere så mye urin. Kan man utredes/behandles uten å benytte narkose? Anonymous poster hash: 3e7aa...d34
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Jeg har samme problem, har prøvd å holde meg i flere perioder uten at det går. Nå går det ca 45 minutter mellom hver gang jeg er på toalettet. Men jeg får også noen ganger problemer med å få det ut. Da er det ei rigging uten like og forsøk på å slappe av i muskulaturen. Da kan jeg få det til å renne ut. I perioder er det masse skum, jeg tror det er fordi jeg er dehydrert, tørr hud, tørr munn, alltid tørst. Jeg har målt blodsukkeret og det er fint. Tirsdag som var hadde jeg store problemer med å få ut urinen og den ble målt for blod i urinen og den var på 3, blodtrykket var på 196/113 Har byttet fastlege for å få gang på blant annet dette, Men min nye lege er visst heller ikke interessert, da legevakta mente at jeg burde få CT og urolog fort- men der er ikke fastlege enig. Hadde vært flott om noen har hatt lignende problemer og som kan dele erfaring. Anonymous poster hash: e85f9...1d0
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #8 Skrevet 28. november 2014 Dytter, for har samme problem! Hatt det i over ti år i hvertfall. Forferdelig slitsomt. Prøvde drikke mye vann en periode, for man hører jo det er så sunt. Men det ble slitsomt, så nå drikker jeg minimalt. Likevel...det kan komme plutselig og bli så sterkt at jeg nesten tisser på meg (ikke skjedd, bank i bordet). Nen hva legger du i ofte og hva er normalt? Hvis jeg skal tippe vil jeg si ti ganger daglig, eller, tror kanskje jeg underdriver. Jeg målte opp i løpet av et døgn i en STOR beholder (var med på et forskningsprosjekt og måtte ta masse prøver) - men beholderen var jo altfor liten! Jeg skjønner ikke hvordan jeg i min lille kropp, som spiser og drikker altfor lite,kan produsere så mye urin. Kan man utredes/behandles uten å benytte narkose?Anonymous poster hash: 3e7aa...d34 Jeg har hatt det siden jeg var veldig liten. Hadde store problemer med at jeg tisset på meg i løpet av natta og ofte om dagen også. Jeg opplever også det samme som det med at det går fra null til hundre på kort tid. Når jeg må på do er det vanligvis NÅ! Anonymous poster hash: d0ed4...cb8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #9 Skrevet 28. november 2014 Over er forresten TS Anonymous poster hash: d0ed4...cb8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #10 Skrevet 28. november 2014 Jeg har samme problem, har prøvd å holde meg i flere perioder uten at det går. Nå går det ca 45 minutter mellom hver gang jeg er på toalettet. Men jeg får også noen ganger problemer med å få det ut. Da er det ei rigging uten like og forsøk på å slappe av i muskulaturen. Da kan jeg få det til å renne ut. I perioder er det masse skum, jeg tror det er fordi jeg er dehydrert, tørr hud, tørr munn, alltid tørst. Jeg har målt blodsukkeret og det er fint. Tirsdag som var hadde jeg store problemer med å få ut urinen og den ble målt for blod i urinen og den var på 3, blodtrykket var på 196/113 Har byttet fastlege for å få gang på blant annet dette, Men min nye lege er visst heller ikke interessert, da legevakta mente at jeg burde få CT og urolog fort- men der er ikke fastlege enig. Hadde vært flott om noen har hatt lignende problemer og som kan dele erfaring. Anonymous poster hash: e85f9...1d0 Har du normalt sett høyt BT, og medisineres du for dette? Mange medisiner kan ha en en virkning som svekker muskulaturen i blæren - noe som gjør at man kan bli inkontinent. Det er derfor mange eldre sliter med inkontinens, ikke bare er muskulaturen svekket pga alder, men eldre må ofte også ta endel medisiner - som også kan svekke blærefunksjonen. Anonymous poster hash: 44197...32f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå