Gå til innhold

Laseroperasjon på øyene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal ta laseroperasjon på øynene mine.
Gleder meg veldig til å kunne se godt uten briller. Men gruer meg veldig også. Er det noen her som har tatt det?
Hadde dere mye vondt dagene etterpå? Masse smerter?

Anonymous poster hash: c07dd...169
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tok det i fjor Mars. Legen sa til meg at det kom til å gjøre vondt dagene etterpå, og at de som sa at det ikke gjorde vondt bare skrøt det på seg eller hadde en helt annen smerteterskel. Så jeg ble veldig nervøs og forventet mye smerte, men jeg følte ingen smerter! Kjentes bare ut som at øynene var tørr, men jeg tok smertestillende hele veien etter det som legen hadde skrevet til meg. Så mitt råd er å ikke vente til du får vondt med å ta smertestillende, men ta jevnlig... jeg startet med en smertestillende før operasjonen.

Ellers, drypp på hele tiden for å få fuktighet, det lindrer nok.

Anonymous poster hash: ea461...3b8
Skrevet

Jeg tok Lasik-operasjon på det ene øyet i 2007, fikset en skjev hornhinne og gikk fra -2,5 til 0 på femten minutter.
Hadde ingen smerter i etterkant, var litt øm der øyeklemma hadde sittet, men det gikk fort over.

Fikk med smertestillende og sovetablett hjem som jeg skulle ta med en gang, for at øyet skulle få hvile, så jeg sov fra ca to til syv, og så hadde jeg fått med en ekstra sovetablett som jeg skulle ta på kvelden igjen slik at jeg ikke skulle snu døgnet helt på trynet.

Ingen smerter som sagt, noe tørt og følelse av rusk på øyet den første uken, men med øyedråper med antibiotika for å unngå infeksjon og komfortøyedråper i tillegg, så gikk det også ganske fort over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...