AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Har min første "pause" fra p-ringen, tok den ut på lørdag og skal sette den inn igjen til lørdag. Om jeg har forstått riktig så er jeg beskyttet den uka jeg har mensen? En annen ting jeg ikke skjønner.. Når man har sex kan man ta den ut og sette den inn igjen før 3 timer har gått. Om man går lengre enn 3 timer uten er man da lengre ikke beskyttet. Hvorfor er man da beskyttet den uka man ikke har ringen i? Når man vanligvis ikke kan ha den ute lengre enn 3 timer? Da kan man plutselig gå en uke uten? Noen som vet? Anonymous poster hash: 20dcf...a2b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Den forhindrer jo eggløsning, og har man ikke det kan man jo ikke bli gravid. Jeg ser ikke helt poenget med å ta den ut under sex, den er sjelden til plage overhodet. Jeg setter inn ny etter tre uker uansett, så jeg hopper over mensen når jeg kan. Går i det hele tatt sjelden uten. Anonymous poster hash: 0f44e...edf
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Den forhindrer jo eggløsning, og har man ikke det kan man jo ikke bli gravid. Jeg ser ikke helt poenget med å ta den ut under sex, den er sjelden til plage overhodet. Jeg setter inn ny etter tre uker uansett, så jeg hopper over mensen når jeg kan.Går i det hele tatt sjelden uten. Anonymous poster hash: 0f44e...edf Grunnen til at jeg tar den ut er fordi at kjæresten merker den. Føler jeg har satt den inn alle slags mulige måter men han merker den likevel.. Er veldig fornøyd med p-ring. Greit at man er beskyttet den uka man ikke har ring i. TSAnonymous poster hash: 20dcf...a2b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Det blir sånn som p-piller. Etter 21 dager kan du ta en "pillefri uke", men om du ikke har gått på den lengre enn 21 dager må du huske å ta den hver dag. Det blir slik med p-ring også. Derfor kan du ikke ha den ute lengre enn 3 timer. Du trenger ikke ha menstruasjon heller. Du kan fint sette inn en ny med en gang. Anonymous poster hash: b2f01...660
Lille ❤ Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Kan man bruke same p ring 4 uker får å utsette mensen, eller er det risiko får å bli gravid?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Kan man bruke same p ring 4 uker får å utsette mensen, eller er det risiko får å bli gravid? Du setter inn ny P-ring. Du bruker ikke samme mer enn 3 uker. Anonymous poster hash: 0f44e...edf
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Jeg foreslår at du skriver en liste over spm. og tar med til legen din. Det er en grunn til at man får hormonell prevensjon på resept og det er ikke bare fordi de skal sjekke at du helsemessig tåler det, men at du faktisk vet hva det er du bruker og hvordan. Anonymous poster hash: 0f44e...edf
Gjest Ciegus Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Kan man bruke same p ring 4 uker får å utsette mensen, eller er det risiko får å bli gravid? Ja, ringen kan brukes opp til 4 uker. Og ja, man er beskyttet også den ringfrie uka, gitt at ringen har blitt brukt riktig frem til det. Funker på samme måte som p-piller, der man også har en uke uten piller og likevel er beskyttet.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Ja, ringen kan brukes opp til 4 uker. Og ja, man er beskyttet også den ringfrie uka, gitt at ringen har blitt brukt riktig frem til det. Funker på samme måte som p-piller, der man også har en uke uten piller og likevel er beskyttet. Hun vil utsette mensen, og da må hun sette inn ny ring etter tre uker. Anonymous poster hash: 0f44e...edf
Gjest Ciegus Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Hun vil utsette mensen, og da må hun sette inn ny ring etter tre uker. Anonymous poster hash: 0f44e...edf Nei hun kan la ringen være i i 4 uker og så sette inn ny eller ha ringfri uke.
Ferny Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Den forhindrer jo eggløsning, og har man ikke det kan man jo ikke bli gravid. Jeg ser ikke helt poenget med å ta den ut under sex, den er sjelden til plage overhodet. Jeg setter inn ny etter tre uker uansett, så jeg hopper over mensen når jeg kan. Går i det hele tatt sjelden uten. Anonymous poster hash: 0f44e...edf Har fått det på resept hos gynekologen, ved siden av piller (men ikke prøvd ennå). Og hun sa det gikk helt fint an å ta den ut under sex - så lenge man tok den inn igjen etter maks et par timer eller hva det var. Er jo noen som kjenner den under sex, og noen som opplever at den faller ut.
Lille ❤ Skrevet 4. januar 2015 #12 Skrevet 4. januar 2015 Hei, jeg bruker p ringen nå i fire månter, men jeg tokk feil 2x denne måneden.1x glemte jeg å sette in ny p ring 8timer over og andre gang tok jeg ut p ringen en uke fårtidlig .. nå 3 dager etter har jeg fått mensen. .. betyr det at jeg er ikke gravid?? Eller ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå