veslepusn22 Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 (endret) Hjæælp kvinneguiden! Jeg har gått på et utall p-piller siden jeg var 16, og har aldri funnet en type som ikke har gitt meg kjipe bivirkninger. Har gått på dem til tross for dette fordi jeg ikke synes jeg finner noen andre brukbare alternativer (kondom og pessar er uaktuelt - og jeg mistenker at andre hormonbaserte typer som p-stav, p-plaster og spiral vil gi meg det samme ubehaget) I det siste har jeg undersøkt litt andre former for prevensjonsmidler som ikke krever at jeg driver å dytter i meg en masse kunstige hormoner. Særlig syns jeg Ladycomp, og noe som heter The Justisse Method of fertility awareness kunne vært aktuelt. Er det noen av dere som har erfaringer med disse og kunne tenke seg å delt dem med lille meg? (eventuelt med andre hormonfrie prevensjonsmidler!) Vurderer sterkt å gå til innkjøp av nevnte Ladycomp, men da vil jeg først være sikker på at det funker godt - er veeeldig lite keen på å bli gravid. Endret 23. november 2014 av veslepusn22
Silfen Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Dersom syklusen din er regelmessig så kan du fint bruke slike, men du kan også bare tempe noen måneder og se om EL er regelmessig og dermed unngå de fertile dagene rundt EL. Langt billigere.,
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Hormonspiral er der lite bivirkninger med. Ville diskutert dette alternativet med en lege, var jeg deg. Ja, hormonspiral finnes også for kvinner som ikke har født, så unngår vi den diskusjonen. Når du absolutt ikke ønsker å bli gravid er Lady Cup uegnet. Anonymous poster hash: fb5de...2d1
veslepusn22 Skrevet 23. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2014 Hormonspiral er der lite bivirkninger med. Ville diskutert dette alternativet med en lege, var jeg deg. Ja, hormonspiral finnes også for kvinner som ikke har født, så unngår vi den diskusjonen. Når du absolutt ikke ønsker å bli gravid er Lady Cup uegnet.Anonymous poster hash: fb5de...2d1 Ja, har hørt at det er et bedre alternativ enn p-piller fordi det kun virker lokalt. Skulle helst ungått kunstige hormoner helt, men man kan kanskje ikke få i pose og sekk.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Ja, har hørt at det er et bedre alternativ enn p-piller fordi det kun virker lokalt. Skulle helst ungått kunstige hormoner helt, men man kan kanskje ikke få i pose og sekk. Det er jo ikke kunstige hormoner i prevensjon! Det er naturlige hormoner vi har i kroppen, men i större mengder. Anonymous poster hash: 680d5...c27
Blablab Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Joda, de er kunstige/syntetisk fremstilt og ikke like som de vi har i kroppen. Men de er laget for å gi samme effekt som de vi har i kroppen Men hva med kobberspiral? Jeg er veldig positivt overrasket, fikk satt inn min for et halvt år siden, har ikke født. Regnet med masse smerter + blødning, men tenkte det var verdt det om jeg slapp unna hormoner. Blødde endel mer de første månedene, men har stabilisert seg nå, og har utrolig nok ikke mer smerter. Har også testet hormonspiral, null mensen, mistenkte at den ga meg redusert sexlyst (som jeg har fått av all annen hormonbasert), men litt usikker på om den faktisk gjorde det:P
Gjest Gemini7 Skrevet 23. november 2014 #7 Skrevet 23. november 2014 (endret) Tull at folk sier at dette er et utrygt prevensjonsmiddel. Jeg har brukt Lady comp i 12-13 år nå og er godt fornøyd!!! jeg har kunnet planlegge graviditet i detalj fordi jeg vet nøyaktig når eggløsn inntreffer og jeg vet også nøyaktig når jeg må passe meg for å bli gravid..Ingen hormoner, ingen operasjon, intet fremmedlegeme i livmora (grøss!) og ingen kondom (bortsett fra evt i fruktbar fase)!! Supert. Du må bruke annen prevensjon i fruktbare faser dog. Pessar er en mulighet, om legene fortsatt kan måle riktig str på deg (det er gått ut av salg i Norge men fås på nettet, dog må du vite str din), eller kondom. Evt avstå Er du flink å måle tempen og har regelmessig syklus er dette er godt alternativ! -og jeg blir lett gravid. Brukes detteriktig er det like sikkert som p-piller. bare spør på pm om du lurer på noe!! Endret 23. november 2014 av Gemini7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #8 Skrevet 24. november 2014 Jeg har kobberspiral og ikke født. Det beste jeg har brukt, tålte ikke p piller og trosset skrekkhistoriene med spiralinnsetting! Hehe. Var vondt, men det tar 1 min å sette inn spiralen.Anonymous poster hash: 76251...716
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #9 Skrevet 24. november 2014 Når du skriver alternative tenker jeg homeopatiske prevenasjonsmidler. Usikker på om det anbefales. Anonymous poster hash: 2205d...f63
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå