Gå til innhold

Ambivalent singel - schizofren??

Fremhevede innlegg

Gjest *Fiona*
Skrevet

Ser her at mange som er single synes det er helt sjef - og mange trives med å være sin egen herre, man har mer enn nok med jobb, sosialt osv.

Så også jeg - tanken på (preget av dårlige erfaringer selvsagt) at noen skal lage drama eller mene noe hver gang jeg vil lage planer, elle rkreve noe av meg når jeg er kaputt etter jobb og unger - det er lite fristende.

Men så - en av mine nye, dårlige vaner er at jeg sitte ri koma foran tv på onsdager og ser på Gilmore Girls. I forrige episode sa Jess til Rory: "Jeg elsker deg".

Og blås for all del i settingen - det er ikke poenget, men det slo meg plutselig, som lyn fra klar himmel - kommer noen, noensinne, til å se på meg og synes jeg er noe spesielt, og si de ordene, og virkelig ønske seg meg?

Ristet det fort av meg selvsagt, barsk og selvstendig og lykkelig singel som jeg er. Vant til å passe på meg selv, så det er sikkert ikke LITE skremmende å prøve seg heller :ler:

Jeg kan være uten sexen, økonomisk større stabilitet, og tusen andre praktiske ting.

Men det var et lite tankekors. For det er jo hyggelig å være spesiell for noen! Og det skal liksom ikke skje meg?? Hmmm...

God singelhelg, dere!

Klem, Fi :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Tenker sånn av og til jeg også :roll:

Gjest Poirot
Skrevet
Så også jeg - tanken på (preget av dårlige erfaringer selvsagt) at noen skal lage drama eller mene noe hver gang jeg vil lage planer, elle rkreve noe av meg når jeg er kaputt etter jobb og unger - det er lite fristende.

Du får finne deg en pertner som ikke er slik, da. Her i heimen lages det hverken drama eller andre hindringenr når noen vil gjøre noe.

Gjest TomKrus
Skrevet

Selv er jeg ganske ambivalent til det hele, jeg også. Jeg har det ganske så fint som singel, med dukker drømmedama over alle drømmedamer opp så skal jeg vel alltids si ha det til singeldagene. Men kun hvis hun dukker opp.

Skrevet

Jeg er ambivalent, men ikke schizofren :wink:

Trives egentlig godt som singel, særlig siden jeg bare bor her midlertidig. Samtidig merker jeg ofte at jeg ønsker meg kjæreste og at jeg savner noen å dele hverdagen min med.

Skrevet
For det er jo hyggelig å være spesiell for noen! Og det skal liksom ikke skje meg?? Hmmm...

Der sa du det ja..... :-( :wink: :klem2:

Skrevet

Fiona, ditt innlegg beskriver vel egentlig essensen i singelstandens vesen? Har ikke vært så mye singel på en stund, men tror dette er veldig typisk...

Akkurat som det nok hender at folk i lykkelige parforhold tenker litt på hvor behagelig det ville vært å være singel. :wink:

Gjest *Fiona*
Skrevet

TomKrus; der har du det i et nøtteskall - hvis jeg skal gi alt i et forhold (og hvorfor gidde et forhold som er halvveis?) så må det være for drømmemannen.

Men da har du jo den igjen da; åja, du er kresen ja!

Veeeeel, jeg foretrekker å bli kalt kvalitetsbevisst, men jaaaa :-)

Og hva er drømemannen? Jah...

:hoppe: :enig_animasjon: :husarbeid::wow::babysmokk::bryllup::hjerter:

:hoho: Neida, man HAR beina på jorda fortsatt.

HuiSvingen; jeg har to vennepar som er gift og i bitter separasjon nå, og en venninne som er så lei av gubben at det er separasjon innen jul - så jeg tror du har rett; gresset er sikkert alltid grønnere på den andre siden.

Men som motvekt da; har et vennepar som er lykkelige sammen også :-) De har en humor i forholdet som gjør det verdt det tror jeg - han vet hun er kald på bena og liker å ta på ullsokker om kvelden om vinteren - så det var en kveld han fylte sokkene hennes med barberskum, for han ville hun skulle varme føttene på ham i stedet! Har du hørt... :hjerte: De lo lenge av det. Sånne småting tror jeg viser litt om hvordan man betrakter den andre.

Tror jeg kunne vent meg til en sånn en, he-he...

Men inntil han dukker opp, skal jeg nyte kveldene med sliten joggedress foran TV, ansiktsmaske, ullsokker og en halvliter is rett fra boksen... NOEN privilegier må man ha...

• 17 år senere...
Skrevet

Jeg kjenner på det samme selv. Jeg er frivillig singel da jeg er lei av menn på datingapper. Men av og til kommer det en følelse av at det hadde vært fint med en mann som virkelig elsket meg av hele sitt hjerte. En mann som ikke er fullt opp av ego og preges av dårlige holdninger og erfaringer fra barndommen. Men en mann som har bearbeidet sitt liv og seg selv og elsker seg selv nok til å virkelig kunne elske meg også. 

Anonymkode: e71f4...019

• Liker 1
Skrevet

Schizofren betyr ikke det du tror det betyr. Du tenker på splittet personlighet. Schizofreni er en psykoselidelse og har ingenting med splittet personlighet å gjøre.

Anonymkode: 93a99...9cd

Skrevet

Hvem er det som driver og gjenoppliver alle disse eldgamle trådene?

• Liker 3
Skrevet

Istedet for å lage nye tråder, er det mye gull å finne i gamle tråder 😊

Anonymkode: e71f4...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...