Gå til innhold

Senebetennelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har senebetennelse i armen, kjenner det godt i albue og skulder, har hatt det før så er ganske sikker på at det er det igjen. Sist gang så turte jeg ikke be om sykmelding, fikk betennelsesdempende og jobbet videre. Jobber som sykepleier og har en veldig stressende jobb, kjenner jeg går med skuldrene opp til øra hele dagen og bare det å re opp en seng er vondt, må ta pauser under stell. Er det helt urimelig av meg å be om en ukes sykmelding denne gangen? Var vondt så lenge sist gang.. og husker sjefen var sykmeldt i flere mnd pga senebetennelse en gang, så en uke er vel ikke mye? Vil ikke snylte på staten heller..

Anonymous poster hash: 06821...818
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du spørre legen din om h*n mener du bør ha sykmelding. En senebetennelse som kommer og går kan fort bli kronisk, og da er du fucked, tro meg. Det er noe du ikke vil ha...

Anonymous poster hash: 0a491...f81
Skrevet

Selvfølgelig kan du spørre legen din om h*n mener du bør ha sykmelding. En senebetennelse som kommer og går kan fort bli kronisk, og da er du fucked, tro meg. Det er noe du ikke vil ha...

Anonymous poster hash: 0a491...f81

Uff ja det er det jeg er redd for... Hvis jeg ikke klarer å gjøre jobben min så har jeg ikke noe på jobb å gjøre lell.. Kronisk vil jeg absolut ikke ha!!

Skrevet

Jeg var faktisk hos legen for noen dager siden og fikk en ukes sykemelding pga. senebetennelse i skulderen. Legen mente det var altfor kort med bare en uke, men vi skulle se det ann innen neste helg. Gjennom jobben har jeg også en veldig god behandlingsforsikring, så skal gå til fysioterapaut for å gjøre skulderen bra igjen. :)

Håper det ordner seg for deg. Kom deg til legen og bli bra! :)

Skrevet

Jeg fikk to ukers sykemelding for senebetennelsen i armen, siden det ikke gikk over på de to ukene så fikk jeg to uker til. Men da ønsket jeg selv bare 50%. Jeg er også sykepleier.

Anonymous poster hash: 2f6f7...ad9
Skrevet

Jeg fikk to ukers sykemelding for senebetennelsen i armen, siden det ikke gikk over på de to ukene så fikk jeg to uker til. Men da ønsket jeg selv bare 50%. Jeg er også sykepleier.

Anonymous poster hash: 2f6f7...ad9

Da håper jeg det går i orden!! Bare understreke at sykmelding er ikke målet mitt men for å bli bra, og da helst til jul! Takk for svar alle sammen!!! :blomst:

Skrevet

Jeg har senebetennelse i armen, kjenner det godt i albue og skulder, har hatt det før så er ganske sikker på at det er det igjen. Sist gang så turte jeg ikke be om sykmelding, fikk betennelsesdempende og jobbet videre. Jobber som sykepleier og har en veldig stressende jobb, kjenner jeg går med skuldrene opp til øra hele dagen og bare det å re opp en seng er vondt, må ta pauser under stell. Er det helt urimelig av meg å be om en ukes sykmelding denne gangen? Var vondt så lenge sist gang.. og husker sjefen var sykmeldt i flere mnd pga senebetennelse en gang, så en uke er vel ikke mye? Vil ikke snylte på staten heller..

Har nesten samme yrke som deg og har nå kronisk senebetennelse i begge armer fordi jeg ikke hørte på legen min om å ta det med ro. Jeg var selv sykmeldt i ett par mnd, i håp om å ikke få det kronisk. Men det var for sent.

Jeg har fått henvisning til trykkbølgebehandling. Da ingen annen behandling har funket. Du kan høre med legen din om det.

Men sykmeld deg og ta det med ro. Vis ikke blir du aldri bra! :)

Skrevet

Har nesten samme yrke som deg og har nå kronisk senebetennelse i begge armer fordi jeg ikke hørte på legen min om å ta det med ro. Jeg var selv sykmeldt i ett par mnd, i håp om å ikke få det kronisk. Men det var for sent.

Jeg har fått henvisning til trykkbølgebehandling. Da ingen annen behandling har funket. Du kan høre med legen din om det.

Men sykmeld deg og ta det med ro. Vis ikke blir du aldri bra! :)

Henvist til trykk behandling er feil. Dette er noe som må betales av egen lomme og blir ikke dekket av verken frikort 1 eller 2. Hiksen senebetennelse skulder som har prøvd alt. Hatt dette i 1 år. Prøvd 2 fyskoterapauter og 1 manuellterapaut. Og det meste er prøvd. 30% bedring på 1 år.
Skrevet

Henvist til trykk behandling er feil. Dette er noe som må betales av egen lomme og blir ikke dekket av verken frikort 1 eller 2. Hiksen senebetennelse skulder som har prøvd alt. Hatt dette i 1 år. Prøvd 2 fyskoterapauter og 1 manuellterapaut. Og det meste er prøvd. 30% bedring på 1 år.

Ja jeg er fullstendig klar over at jeg ikke får dette dekt.

Men det betaler jeg gledelig for å bli bra igjen ☺

Skrevet

Selvsagt må du ha sykemelding. Senebetennelse går ytterst sjelden over av seg selv, og i hvertfall ikke av å gjøre den type arbeid du gjør som sykepleier. Det er jo bedre for arbeidsgiver at du går sykemeldt noen uker nå enn at du må slutte pga kronisk senebetennelse.

Selv om du blir sykemeldt og tar det med ro vil du mest sannsynlig trenge behandling for å bli bra. Det er svært forskjellig hvor flinke fysioterapeuter er med senebetennelse. Selv har jeg svært gode erfaringer med mikrostrømbehandling.

Siden du er sykepleier skjønner du kanskje følgende resonnement:

På grunn av oppløste saltioner i kroppen er det en spenningsforskjell mellom utsiden og innsiden av celleveggene. Vanlig salt er natriumklorid, der natriumatomet gir fra seg sitt ene valenselektron til kloratomet, slik at begge får fullt ytre skall, men de er da ikke lenger elektrisk nøytrale.

På grunn av spenningsforskjellen går det en strøm gjennom celleveggene i størrelsesorden mikroampère, altså milliondels ampère. Når det blir betennelse blir det mindre sirkulasjon og mindre strøm.

Ved å sette elektroder rundt det betente området kan man indusere en strøm i passende størrelsesorden, og skape mer sirkulasjon.

I tillegg vil du trenge et sett med tilpassede øvelser, som en flink fysioterapeut kan gi deg.

Hvis du sender meg en privat melding kan jeg gi deg kontaktinfo til fysioterapeuten jeg har brukt i Oslo, som har kurert mine betennelser.

Skrevet

Du vet det sikkert selv, men kom deg til fysioterapeut og få ultralyd og laser det gjør underverk.

Anonymous poster hash: 6a364...cfb

Skrevet

Takk for alle råd :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...