Gå til innhold

Kviser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tar denne som anonym. Jeg har aldri i mitt liv slitt med kviser, pleid å få 1 eller 2 hver gang jeg har mensen men aldri ellers.. Nå får jeg en ny hver dag!! Dette har pågått i en mnd ca. Jeg får det bare på overleppa (se bildet). Spiser ikke godteri. Spiser helt normalt, grønnsaker og kjøtt og kylling osv. Vanlig norsk kosthold. Jeg bruker nesten aldri sminke. Bare når jeg skal på fest.. 3 ganger i året ca. De etterlater seg stygge røde arr i tillegg.. Selvtilliten synker veldig når man må på butikken med rød bart.

Hva kan dette komme av?

Anonymous poster hash: 2b874...d25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilde ble ikke med i hoved innlegg.

Ts

post-37809-0-65626300-1416661854_thumb.j

Skrevet

Har helt likt, bare på sidene av munnen og ned til skjeven. Aldri hatt så store problemer som nå.. så denne tråden vil jeg følge!

Anonymous poster hash: 706d0...a1b
Skrevet

Huff.. Føler med deg du over her :tristbla: Redd det skal spre seg videre jeg.

Ts

Skrevet

Kviser rundt munn er vel ofte hormonelle kviser? Hvis du er veldig plaget med dette kan du prøve p-piller for å slippe det verste. Dette er selvfølgelig noe du må se an selv :)

Er du flink med hudpleie?

Er veldig plaget selv, i en alder av 23.. Ingen gøy følelse..

Skrevet

HELT ENIG!!!!

Jeg har aldri noen gang slitt med huden. Vært ekstremt heldig.. Aldri hatt kviser, men kan få noen "nupper" i panna innimellom hvis jeg har en periode spist mye dritt/ikke god hudpleierutine/mens osv. Men 80% av tiden er huden min glatt som en baby og kvisefri.

For 2 mnd siden var jeg i syden, begynte å få kviser og utbrydd der.. Kom hjem, og siden den gang bare blitt verre. Jeg blir gal..

Jeg er veldig flink til å ta vare på huden min, og var innom hos hudpleier, fikk følgende beskjed for min del... At det for det første nok var en sammenheng med at jeg var i Syden og klinte solkrem i tryne uten mye ettertanke. Solkrem kjøpt i dagligvare ikke bra for ansikt, og det var nok min første slipp. Deretter kommer man hjem til Norge, hvor det plutselig nå begynner å bli kaldt. Da kan huden få ett lite sjokk og reagere.

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg legger i det. Jeg har vært gjennom vinter hele livet, og hatt sikkert nærmere 20-sydenturer bak meg uten denne opplevelsen.

Hele panna mi er nuppete, og føles helt for j****g. Og rundt munnen er det MASSE rødt.. Jeg fikk tatt et hudpleie behandling. De sier det ikke er kviser, men ser mer ut som utslett/reaksjon. At det ikke er urenheter, men er en reaksjon på kulde, mat, medisiner. Selv finner jeg ingen endringer i kosthold eller noe.

Så frustrerende!!! Føler meg ikke særlig vel..

Skrevet (endret)

jeg har også fått kviseutbrudd rundt munnen de to siste månedene. har alltid hatt ren og fin hud, men nå ser den skikkelig ille ut. mistenker at det har noe med stoffskiftet å gjøre for min del. lå akkurat over grensa til lavt stoffskifte sist jeg tok blodprøver hos legen, men har ikke startet noe behandling for det. kanskje dere bør sjekke stofftskiftet deres?

Endret av fresia
Skrevet

Har ikke vært i syden på 1 1/2 år heller.. Kan hende stoffskifte er lavt ja. Men den legen jeg har er så dritt at jeg tørr ikke dra dit:( Hmm.. Mistenker hormoner.. Men går ikke på ppiller nå eller noen andre prevensjon. Tåler det rett å slett ikke, da går psyken rett til helvete. Tror det er hormoner jeg, Pga jeg har slitt med hormoner helt siden jeg kom i puberteten. Men skjønner ikke hva som gjør at jeg blir ekstra hormonell nå? Er singel og er ikke gravid 100% sikkert (ingen sex på 1 år)

er 21 år, snart 22:( føler meg som et krater i ansiktet..

Skrevet

TS OVER her :)

Skrevet

HELT ENIG!!!!

Jeg har aldri noen gang slitt med huden. Vært ekstremt heldig.. Aldri hatt kviser, men kan få noen "nupper" i panna innimellom hvis jeg har en periode spist mye dritt/ikke god hudpleierutine/mens osv. Men 80% av tiden er huden min glatt som en baby og kvisefri.

For 2 mnd siden var jeg i syden, begynte å få kviser og utbrydd der.. Kom hjem, og siden den gang bare blitt verre. Jeg blir gal..

Jeg er veldig flink til å ta vare på huden min, og var innom hos hudpleier, fikk følgende beskjed for min del... At det for det første nok var en sammenheng med at jeg var i Syden og klinte solkrem i tryne uten mye ettertanke. Solkrem kjøpt i dagligvare ikke bra for ansikt, og det vara nok min første slipp. Deretter kommer man hjem til Norge, hvor det plutselig nå begynner å bli kaldt. Da kan huden få ett lite sjokk og reagere.

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg legger i det. Jeg har vært gjennom vinter hele livet, og hatt sikkert nærmere 20-sydenturer bak meg uten denne opplevelsen.

Hele panna mi er nuppete, og føles helt for j****g. Og rundt munnen er det MASSE rødt.. Jeg fikk tatt et hudpleie behandling. De sier det ikke er kviser, men ser mer ut som utslett/reaksjon. At det ikke er urenheter, men er en reaksjon på kulde, mat, medisiner. Selv finner jeg ingen endringer i kosthold eller noe.

Så frustrerende!!! Føler meg ikke særlig vel..

Ikke jeg heller. Kostholdet er likt, utenom at jeg har kuttet ut godteri. Eneste som er nytt er at jeg har fått ny katt, men jeg har en fra før som er lik bare annen farge så det kan ikke være den jeg reagerer på. Kanskje jeg er allergisk mot vinter plutselig xD

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...