AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #1 Skrevet 22. november 2014 Hei, i natt hadde jeg ubeskyttet sex, (veldig dumt, jeg vet). Han kom ikke inni meg, og det er i dag 10 dager til jeg skal få mensen. Har hørt at man er mer sikker på å ikke bli gravid disse dagene? Jeg har absolutt ikke lyst til å ta angrepille, ikke vil jeg bruke 210 kroner på det og orker egentlig ikke å ta "the walk of shame" inn på apoteket i dag, eller i det hele tatt gå ut før i kveld fordi jeg er så sliten. Tror dere at jeg bare kan la dette gå? Altså ikke gjøre noe med det? Anonymous poster hash: f8c3b...14a
Bondenisse Skrevet 22. november 2014 #2 Skrevet 22. november 2014 Ja! Det bør du med mindre du går på en form for prevansjon. Og så lærer du til neste gang
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #3 Skrevet 22. november 2014 Hei, i natt hadde jeg ubeskyttet sex, (veldig dumt, jeg vet). Han kom ikke inni meg, og det er i dag 10 dager til jeg skal få mensen. Har hørt at man er mer sikker på å ikke bli gravid disse dagene? Jeg har absolutt ikke lyst til å ta angrepille, ikke vil jeg bruke 210 kroner på det og orker egentlig ikke å ta "the walk of shame" inn på apoteket i dag, eller i det hele tatt gå ut før i kveld fordi jeg er så sliten. Tror dere at jeg bare kan la dette gå? Altså ikke gjøre noe med det? Anonymous poster hash: f8c3b...14a Det er iallfall pisspreik. Ta en angrepille og begynn på prevensjon. Anonymous poster hash: 37ac4...c41
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #4 Skrevet 22. november 2014 Jeg har hatt eggløsning en uke før jeg fikk mensen ... Noe jeg har lagt merke til etter hvert, er at under dagene rundt eggløsning, er utfloden gradvis mer slimete og tykk i konsistensen, og så mindre igjen. Slik er den hos meg, i alle fall, jeg skal ikke svare for andre her. (Tar eggløsningstester hver mnd, prøver å bli gravid.) Skolemedisinen tar utgangspunkt i at eggløsning finner sted 14 dager før første menstruasjonsdag. I en syklus på 28 dager blir jo dette midt i, men hvis syklusen er kortere eller lenger, er det 14 dager før neste mens som gjelder. - Men, spesielt hvis syklusen er uregelmessig, kan eggløsning lett finne sted på helt andre tidspunkt. Rett før mensen, rett etter, under mensen ... Og dette med liten sjanse hjelper så lite hvis du er blant de få prosentene som er uheldig. For å si det sånn: jeg har fått en sjelden allergisk reaksjon på et naturlegemiddel som tenåring. Sjansene var jo veldig små for at det skulle skje, men så skjedde det altså. Så da er spørsmålet: Hvor stor krise er det hvis du blir gravid? Anonymous poster hash: 85561...364
Mariell007 Skrevet 22. november 2014 #5 Skrevet 22. november 2014 Jeg har hatt eggløsning en uke før jeg fikk mensen ... Noe jeg har lagt merke til etter hvert, er at under dagene rundt eggløsning, er utfloden gradvis mer slimete og tykk i konsistensen, og så mindre igjen. Slik er den hos meg, i alle fall, jeg skal ikke svare for andre her. (Tar eggløsningstester hver mnd, prøver å bli gravid.) Skolemedisinen tar utgangspunkt i at eggløsning finner sted 14 dager før første menstruasjonsdag. I en syklus på 28 dager blir jo dette midt i, men hvis syklusen er kortere eller lenger, er det 14 dager før neste mens som gjelder. - Men, spesielt hvis syklusen er uregelmessig, kan eggløsning lett finne sted på helt andre tidspunkt. Rett før mensen, rett etter, under mensen ... Og dette med liten sjanse hjelper så lite hvis du er blant de få prosentene som er uheldig. For å si det sånn: jeg har fått en sjelden allergisk reaksjon på et naturlegemiddel som tenåring. Sjansene var jo veldig små for at det skulle skje, men så skjedde det altså. Så da er spørsmålet: Hvor stor krise er det hvis du blir gravid? Anonymous poster hash: 85561...364 Takk for svar. Er veeldig stor krise om jeg blir gravid, er 17 år og har ikke noe fast forhold og vil ikke ha barn så måtte tatt abort. Har selvfølgelig familie som hadde hjulpet meg men vil ikke bli mor nå uansett! Jeg har tatt en angrepille nå 1
AnnetteF Skrevet 22. november 2014 #6 Skrevet 22. november 2014 Jeg tok angrepillen dagen etter ubeskyttet sex. Og jeg ble gravid allikevel. Men dra og kjøp! Men ta en test om mens uteblir for å være sikker! 😊
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #7 Skrevet 22. november 2014 Bedre med walk of shame inn på apoteket og svi av 210 kr, enn walk of shame inn på sykehuset og utsette kroppen og sinnet for en abort, vel? Anonymous poster hash: 0f8a9...8a9 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #8 Skrevet 22. november 2014 Jeg hadde absolutt tatt angrepille.Anonymous poster hash: a53d9...66c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #9 Skrevet 22. november 2014 har tatt pilla folks Anonymous poster hash: f8c3b...14a
Minya Skrevet 22. november 2014 #10 Skrevet 22. november 2014 Er det ti dager til mensen har du statistisk sett allerede hatt eggløsning, og da er angrepillen bortkastet fordi den er laget for å utsette/stoppe eggløsningen, ikke for å stoppe et allerede befruktet egg fra å feste seg, slik mange dessverre tror. Vent på mensen, kommer den ikke så tar du en graviditetstest. Kommer den, begynn på p-piller eller slutt å vær uforsiktig om du ikke kan bruke hormonprevensjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå