Gå til innhold

Vanlig leggetid for 3 åringen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på når 3 åringen deres legger seg? Jeg legger min kl.19.00 hver eneste dag, får være oppe litt lenger i helgene, men det er ikke så mye lenger, maks 30 min.

Min venninne mente dette var altfor tidlig, spesielt med tanke på at ungen vår er i barnehagen fra 8-16 hver eneste dag, og da får vi bare 3 timer med h*n. Men ungen vår sovner med én gang h*n blir lagt og sover til kl.07.00 neste dag, 12 timer søvn er jo nødvendig for en 3 åring som skal herje rundt hele tiden?

Anonymous poster hash: 4b114...ec8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt er som regel i seng til 1930 i ukene, da sover han ikke på dagen, og vi står opp mellom 07 og 0730. I helgene får han sove på dagen hvis han vil og da legger han seg og litt seinere, som regel 2030, vi står opp mellom 0730 og 0930, altså når han våkner :)

Skrevet

Du har rett, og venninnen din tar feil. Nok søvn til barna er viktigere enn hvor mange timer dere får sammen om ettermiddagen. Kjedelig kanskje, men sånn er det å ha barn. Kl 19 er veldig normal leggetid for en 3 åring. Man skal ikke tulle med søvnmønsteret til små barn, det kan få konsekvenser senere i livet. For lite søvn er rett og slett skadelig for en hjerne i utvikling.

• Liker 1
Skrevet

Vår gutt på 3 1/2 sovner ca kl 19:45 og står opp ca kl 07-07:15. Ingen dagsøvn. Ikke gjør om på noe som fungerer helt utmerket!

Anonymous poster hash: dd257...ca2

Skrevet

Legger han mellom 18-19 hver dag, helg eller ei.

Skrevet

Bedre med kvalitetstid med opplagt unge enn sutretid med trøtt unge.

Skrevet

Hei, jeg lurer på når 3 åringen deres legger seg? Jeg legger min kl.19.00 hver eneste dag, får være oppe litt lenger i helgene, men det er ikke så mye lenger, maks 30 min.

Min venninne mente dette var altfor tidlig, spesielt med tanke på at ungen vår er i barnehagen fra 8-16 hver eneste dag, og da får vi bare 3 timer med h*n. Men ungen vår sovner med én gang h*n blir lagt og sover til kl.07.00 neste dag, 12 timer søvn er jo nødvendig for en 3 åring som skal herje rundt hele tiden?

Da er jo hun helt på jordet.

Anonymous poster hash: c0124...cc4

Skrevet

Du kan jo spørre henne om hvorfir foreldrenes behov for god sammen med barnet skal gå foran barnets behov for søvn?

Anonymous poster hash: 3f86b...b5d

• Liker 3
Skrevet

For noen mndr siden la vi henne rundt åtte, men nå som hun har sluttet med soving på dagen er hun i seng og sover som en stein klokka sju. Da må jeg vekke henne mellom klokka åtte og ni på morgenen. Stakkars, det tar på å ikke sove på dagen lenger virker det som.

Skrevet

Det er jo naturligvis barnets beste som er det viktigste og søvn er essensielt! Stol på egen vurdering!

(Treåringen vår legger seg mellom halv syv og syv hver dag. Barnet sovner da fort. Halv åtte/åtte er tydelig for sent her. Barnet starter sin dag rundt halv syv.)

Skrevet

Har inntrykk av at 18.30/19.00 er vanlig leggetid for mange i den alderen. Jenta mi på 3,5 legger seg mellom 19.30-20.00, men det er også fordi at vi ikke trenger å stå opp før 07.30 hver morgen.

Skrevet

Vår på 3,5 legger seg mellom 19 og 19:30 et sted. Hun trenger lite søvn, så vi burde nok begynt å skyve enda litt på leggetiden. :P

Skrevet

Han er i seng et sted mellom 1915 og 1930 hver dag. :) I helgene også, med mindre det er noe spesielt. Fra kl 19 begynner han alltid å si at han vil legge seg. Da sover han til 07-08.

Skrevet

Jeg har en gutt på 4, og vi begynner kveldsstellet klokken 18.30. Noen dager er vi ikke hjemme fra jobb/bhg. før klokken 17, og det er klart det er kjipt å ha så lite tid med barnet mitt, men sånn er det dessverre. Han er helt avhengig av den søvnen, og å holde ham oppe lenger for å være sammen med ham hadde bare vært slemt.

Gjest Keikolina
Skrevet

Mellom klokka 19.00 og 20.00, ellers klarer hun nesten ikke stå opp dagen etter. Vi må stå opp 06:30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...