Gjest constance90 Skrevet 21. november 2014 #21 Skrevet 21. november 2014 Jeg har hatt lappen i 5 år men aldri kjøpt bil. Har bodd så sentralt at jeg ikke har brukt penger på det ennå. Noen har kommentert det og da har jeg bare sagt det at det er en unødvendig ting å bruke penger på akkurat nå og at jeg sparer til andre ting. Pluss det er herlig å kunne sovne i rush trafikken 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #22 Skrevet 21. november 2014 Ærlig talt. Hvor mange studenter er det som investerer i å ha bil? Det er ikke gunstig økonomisk sett. I tillegg kan du si at kollektivtransport er bedre for miljøet. Å si at det ikke er gunstig økonomisk sett å ha bil er ikke noe som er flaut når en er student. Jeg sier blant annet at jeg sparer til bolig fremfor bil. Bolig ligger helt øverst på listen, mens bil tenker jeg ikke på å kjøpe før jeg er ferdig med å studere og er ferdig med turnus, som er 8-9 år til. Anonymous poster hash: c8832...322
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #23 Skrevet 21. november 2014 Men hvordan har de råd til å kjøpe bil med en gang de er 18? De fleste går jo fortsatt på skole, likevel virker det som om de har råd til bil med en gang de får lappen, gjerne kjøpt bilen en stund i forveien også TS Anonymous poster hash: b5e9f...62d Noen har spart lenge til bil, går jo an å ha jobber før man er 18 og. Noen får bil av foreldrene sine. De fleste jeg kjenner med bil, som fremdeles studerer og altså ikke har så god råd, har fått av foreldrene sine. Hun ene får låne den gamle bilen til foreldrene sine til hun kjøper en egen, så skal de vel selge den gamle. Anonymous poster hash: d7714...0a0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #24 Skrevet 21. november 2014 Jeg har lappen men har ikke råd til bil. Synes det er flaut at de kjører forbi mens jeg går langs veien, føler meg liksom "underdanig" og som om min tid er verdt mindre enn deres siden de kan dra senere enn meg og komme før TS Anonymous poster hash: b5e9f...62d Kan du ikke bare si at du hater å kjøre i rushet, da? Eller at du liker å gå? Har selv brukt begge "unnskyldninger" uten at folk har sett rart på meg, kledd i fin dress eller ikke. Anonymous poster hash: 19b44...65d
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #25 Skrevet 21. november 2014 Jeg går hele veien jeg. Og jobber med masse "fine på det"-mennesker, har aldri sett på det som noe jeg skal være flau over. Er faktisk noe jeg er litt stolt over. Anonymous poster hash: 391d3...147
momo Skrevet 21. november 2014 #26 Skrevet 21. november 2014 Jeg er 36 år, og tar ofte buss og tog dit jeg skal. Har bil og, men foretrekker buss og tog.
minister-mio Skrevet 21. november 2014 #27 Skrevet 21. november 2014 Vet ikke om dette er et tulleinnlegg, men mer miljøvennlig å ta bussen da.
Pinkee Skrevet 21. november 2014 #28 Skrevet 21. november 2014 Jeg blir "sjikanert" på jobb fordi jeg kjører, dem mener jeg kunne gått. Men, jeg får så vond i beina av å gå på asfalt. Hvis noen gir deg en kommentar på det, så si at det er mer miljøvennlig.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #29 Skrevet 21. november 2014 Det at det skal være flaut og ta bussen kommer meget høyt opp på lista over idiotiske ting jeg har hørt i livet. Anonymous poster hash: ebf18...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #30 Skrevet 21. november 2014 Den var ny Av alle ting å være flau over liksom. Jeg jobber innen finansverden hvor penga "flyter" og selv om vi har gratis garasje, så er det kun en som kjører til jobb. Alle andre sykler, går eller tar kollektiv. Jeg tar buss eller kollektiv. Jeg trenger bare bil når jeg skal reise bort, men tilgang til en via en privat bildeling. Da slipper jeg å eie egen bil, for det er bare tull å eie en bil man ikke MÅ ha. Anonymous poster hash: f8b1e...a7b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #31 Skrevet 22. november 2014 Hadde vi ikke arva en gammel bil fra farfar (og svigerfar betalte forsikring) når jeg var 24 hadde vi ikke kjøpt bil før ferdig utdannelse når vi var 27. Uaktuellt med bilutgifter som student!! Noe jeg og tror alle andre tenker. Anonymous poster hash: 814b1...37c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #32 Skrevet 22. november 2014 I USA er det flaut å ta bussen, men der er det også flaut å gå langs veien. Heldigvis er det ikke sånn i Norge. Anonymous poster hash: af9e7...98d Ok. Der hvor jeg bor er bussforbindelsen rimelig råtten og avstandene stor. Dvs skolebuss og en eller annen passerende ekspressbuss/flybuss. Og de som står i busskur er kun navere som skal ned til sosialkontoret og til kafeen i bygdesentrum. Veit jo hvem folk er. Ingen har jobb som lar seg kombinere med buss. Sikkert mange nå som konstruerer opp en arbeidsplass med flexitid osv. Men her må man seriøst jobbe PÅ skolen. Bor på en liten plass (under 600 mennesker) så veit man hvem folk er. Anonymous poster hash: 00a0a...9a0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #33 Skrevet 22. november 2014 Jeg skjønner ts jeg Jeg er 23 og har ikke lappen. Har opplevd mange ganger at folk hever bryna når jeg sier jeg ikke har lappen. Virker som at flere mener man skal ha lappen når man er 18-19 ellers er man rar. At det blir sett på som en selvfølge. "Hvorfor har ikke du fått lappen enda? Kanskje på tide å begynne snart da. Alle 23 åringer har jo lappen"Anonymous poster hash: 4919f...b6b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #34 Skrevet 22. november 2014 Jeg skjønner ts jeg Jeg er 23 og har ikke lappen. Har opplevd mange ganger at folk hever bryna når jeg sier jeg ikke har lappen. Virker som at flere mener man skal ha lappen når man er 18-19 ellers er man rar. At det blir sett på som en selvfølge. "Hvorfor har ikke du fått lappen enda? Kanskje på tide å begynne snart da. Alle 23 åringer har jo lappen"Anonymous poster hash: 4919f...b6b Bor du i Oslo? Ingen av mine venner som er vokst opp i Oslo har lappen det er alltid vi som kommer utenfra som må kjøre. Anonymous poster hash: 391d3...147
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #35 Skrevet 22. november 2014 Jeg skjønner ts jeg Jeg er 23 og har ikke lappen. Har opplevd mange ganger at folk hever bryna når jeg sier jeg ikke har lappen. Virker som at flere mener man skal ha lappen når man er 18-19 ellers er man rar. At det blir sett på som en selvfølge. "Hvorfor har ikke du fått lappen enda? Kanskje på tide å begynne snart da. Alle 23 åringer har jo lappen"Anonymous poster hash: 4919f...b6b Jeg har jo lappen, men jeg har ikke råd til bil. Virker som om folk her jeg bor tror at man ikke har lappen når man ikke har råd til bil. Det å ha lappen er jo ikke = egen bil! Men å skulle ha forsikring + diverse ville kostet meg 6-7000 i måneden + kjøpesummen, for bare en skraphaug av en bil. Vil ikke bruke hele studielånet mitt på det TS Anonymous poster hash: b5e9f...62d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #36 Skrevet 23. november 2014 Jeg tar også buss eller tog til jobb fordi jeg ikke har råd til å kjøpe bil eller ha bil. Det har jeg sagt også ( tror jeg). .. Ihvertfall ikke et tema der hvor jeg jobber, og er ikke det minste flau over at jeg tar komlektivtransport.. Skulle noe tenke på det så får de jo gjøre det, bryr meg ikke og det burde ikke du heller😊Anonymous poster hash: ad516...352
Gjest Runforit Skrevet 23. november 2014 #37 Skrevet 23. november 2014 Wtf? Bor du i Hollywood eller noe omringet av hjernedøde og oppblåste snobber? Jeg tar bussen hver dag til og fra jobb, som millioner av andre mennesker. Om jeg hadde hatt bil hadde jeg latt den stå da det er et helvete med rush trafikken som lett tar 30 min ekstra, mens bussen freser forbi i bussfilen.
The Kitten Skrevet 24. november 2014 #38 Skrevet 24. november 2014 Jeg tar bussen hver dag og aldri vært flau over det. Er mange ganger jeg skulle ønske jeg hadde bil, men da ser jeg bare på luksusfellen og hvordan bilen er noe av det første som ryker. At andre har behov for bil kan jeg forstå, men som student med deltidsjobb har jeg ikke et behov for det. Tar meg 15 minutter med buss å komme tll jobb/universitetet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå