AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Hei! Jeg har nylig startet på p-piller (1,5mnd) og har i de siste ukene fått illeluktende og brun utflod som er tykk.. Det lukter ekstremt sterkt. Tittet litt med speil og oppdaget at slimhinnene mine er hovne, røde og "ruglete". Det klør ikke noe særlig (som ved sopp) og er sikker på at det ikke er sopp da jeg aldri har opplevd lignende før... Kan dette være Bakteriell vaginose eller hva enn det heter? Er det noe mer alvorlig? Grunnen til at jeg startet på p- piller er at p-ringen min irriterte slimhinnen ved å holde på symptomer fra soppinfeksjon. Jeg behandlet meg for sopp med vagiatorie og kapsel, men ting ble verre så det endte med å ta ut p-ringen noe som hjalp totalt. Nå etter en stund har jeg fått plager igjen, men som nevt; dette med brun utflod og at det lukter så stramt er helt nytt. Synes det er vilt pinlig, for det lukter av meg... Hjelp!Anonymous poster hash: dda5f...d38
Perfectlyimperfect Skrevet 22. november 2014 #2 Skrevet 22. november 2014 Brun og tykk utflod trenger ikke være farlig. Jeg får dette ofte i slutten av mensen uken. Det at det lukter er jo ofte et tegn på ubalanse i ph-verdien. Dette var jeg mye plaget med i puberteten så jeg brukte små bind i trusen som var "parfymert" så det tok bort lukten. Hvis du er rød og irritert nedentil å du er litt engstelig skader det aldri å ta en liten sjekk hos gynekologen. Skjønner godt at det kan være ubehagelig med sterk lukt, men dette er ikke noe å være flau over.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #3 Skrevet 22. november 2014 Om det lukter vondt tipper jeg bakteriell vaginose. Det kan gå over av seg selv (aldri gjort det hos meg) evt. må du til lege å få antibiotika. Det fine er at det ikke er farlig og forsvinner etter antibiotika Anonymous poster hash: 54b90...708
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Brun og tykk utflod trenger ikke være farlig. Jeg får dette ofte i slutten av mensen uken. Det at det lukter er jo ofte et tegn på ubalanse i ph-verdien. Dette var jeg mye plaget med i puberteten så jeg brukte små bind i trusen som var "parfymert" så det tok bort lukten. Hvis du er rød og irritert nedentil å du er litt engstelig skader det aldri å ta en liten sjekk hos gynekologen. Skjønner godt at det kan være ubehagelig med sterk lukt, men dette er ikke noe å være flau over. Det er vanlig for meg i slutten av mensenuka også, men da lukter det ikke... Håper bare det ikke er en infeksjon som har ligget over lenger tid ...Det er enda illeluktende o.l., så gynekologen høres ut som en god ide! Føler jeg gjør mennesker rundt meg ukomfortable av det lukter , tørr ikke å sitte nærme folk f.eks fordi jeg er redd for at de merker det... Anonymous poster hash: dda5f...d38
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #5 Skrevet 24. november 2014 Om det lukter vondt tipper jeg bakteriell vaginose. Det kan gå over av seg selv (aldri gjort det hos meg) evt. må du til lege å få antibiotika. Det fine er at det ikke er farlig og forsvinner etter antibiotika Anonymous poster hash: 54b90...708 Tenker jeg også, egentlig. Nå har det vart i 3 uker så jeg føler kanskje sjansen er minimal for at det går vekk av seg selv? Er det dyrt med antibiotika-kuren? Anonymous poster hash: dda5f...d38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå