AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #1 Del Skrevet 20. november 2014 Så lenge han spiser som normalt og ellers er grei i formen (litt slapp og tydelig tegn på at han har feber da) men man trenger ikke ty til paracett med det første? Leste på nett at babyer tåler en del, og så lenge han får i seg mat som vanlig og ikke gråter hele dagen, så kan man vente å se om feberen stiger eller ei? Hva ville du gjort evnt hva gjorde du når din baby ble med feber for første gang?Anonymous poster hash: f5002...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #2 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg ville ringt legevakten og hørt. Når man bikker 39 så er det mer enn bare litt feber..Anonymous poster hash: b31d7...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 20. november 2014 #3 Del Skrevet 20. november 2014 Når min baby fikk feber over 39 fikk han Paracet (ikke farlig å gi), og jeg kledde av han. Ga masse masse drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 20. november 2014 #4 Del Skrevet 20. november 2014 Ring legevakten for råd du kan stole på ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #5 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg ville ikke kontakta legevakt for det, med mindre feberen fortsetter å stige og ikke går ned av paracet. Etter 2-3 dager med feber bør man få det sjekka. Anonymous poster hash: 42bc1...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #6 Del Skrevet 20. november 2014 Takk for svar Tror det viktigste i førsteomgang er å følge med på om feberen stiger eller ei. Stiger den, vil jeg gi paracett.. Og synker den ikke og formen blir værre, så drar jeg på legevakta! Han er i tillegg ganske snørrete, så er nokk et virus/forkjølelse i alle fall.. Anonymous poster hash: f5002...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #7 Del Skrevet 20. november 2014 39 hos en baby er ikke det samme som 39 hos en voksen. Så lenge baby ikke er veldig slapp og ubekvem, og drikker nok, så er det greit at feberen får gjøre jobben sin. Jeg er ikke helt anti-febernedsettende, men feberen er jo der av en grunn. Stiger den og/eller baby blir utilpass og slikt, så gi paracet med god samvittighet. Anonymous poster hash: 046f4...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #8 Del Skrevet 20. november 2014 Baby med så høy feber skal ha febernedsettende for å unngå å få feberkrampe! Hvilke babyer som får feberkrampe er umulig å forutsi derfor er man føre var. Rikelig å drikke, og av med plastbleier! Bleier dekker et stort område av babys kropp og plast holder på varme. (Derfor for tidlig fødte blir pakket i plast fra keisersnitt og til kuvøse.) Bruk en tøybleie eller et frotehåndkle. Når feberen er gått ned kan bleiene på igjen. Følg med om baby tisser tilsvarende baby drikker, tar seg til ørene har problemer medmå svelge og om baby får utslett på kroppen. Baby kan få urinveisinfeksjon da stiger feberen fort uten at babyer blir særlig medtatt. Derfor lurt å ha urinprøveposer hjemme i tilfeller som dette. (Tror apotekene selger, noen legekontor har.) Hvordan har baby det nå?Anonymous poster hash: 1cad0...83e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #9 Del Skrevet 20. november 2014 Baby med så høy feber skal ha febernedsettende for å unngå å få feberkrampe! Hvilke babyer som får feberkrampe er umulig å forutsi derfor er man føre var. Rikelig å drikke, og av med plastbleier! Bleier dekker et stort område av babys kropp og plast holder på varme. (Derfor for tidlig fødte blir pakket i plast fra keisersnitt og til kuvøse.) Bruk en tøybleie eller et frotehåndkle. Når feberen er gått ned kan bleiene på igjen. Følg med om baby tisser tilsvarende baby drikker, tar seg til ørene har problemer medmå svelge og om baby får utslett på kroppen. Baby kan få urinveisinfeksjon da stiger feberen fort uten at babyer blir særlig medtatt. Derfor lurt å ha urinprøveposer hjemme i tilfeller som dette. (Tror apotekene selger, noen legekontor har.) Hvordan har baby det nå?Anonymous poster hash: 1cad0...83e Dette vil jeg se dokumentasjon på, for dette stemmer ikke med noe jeg har lest/hørt/spurt lege om! Bl.a fant jeg denne ved et kjapt søk: http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--Galskap-a-gi-febernedsettende-til-barna-ved-kun-lett-feber-7212562.html Anonymous poster hash: 046f4...294 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå