Gå til innhold

Sterk kløe i hodebunnen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med kløe i hodebunnen i snart ett år, og skjønner ikke hva det kan være.. Etter hva jeg har lest kan det enten være seborreisk eksem eller tørr hodebunn, men jeg har allerede prøvd maaange shampoer for begge deler uten at dette har hjulpet overhodet ( head&shoulders, veldig milde shampoer kjøpt hos både frisør og apotek, middel som skal tas i hodebunnen mot tørr hodebunn, olivenolje i hodebunnen, selukos, fungoral, +++). Ettersom jeg nå bor i Tyskland dette året blir det litt komplisert å få sjekket dette hos en lege, i tillegg til at han sikkert bare vil anbefale ting jeg allerede har brukt. Fastlegen min i Norge står fast på at dette er seborreisk eksem og har fortsatt å gi meg resept på shampoer for dette, men det er jo ikke engang i nærheten av å virke :( noen som har erfaringr med noen andre typer eksem, eller som har noe forslag på hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Test ut fungoral på apoteket. Høred ut som seboreisk eksem. Har dette, i tilleg til lichen planopilaris. Klør av og til noe jævli, men har fått dermodovat som eg smører der der eg har lichen planopilaris. Så du har prøvd fungoral. Ta en hudprøve< biopsid> hodebunn. Fikk hvertfall vite at eg hadde sykdom grunnet dette.

Endret av stian86
Skrevet

Jeg får noe fra legen som heter Locoid. Det smøres i hodebunnen. Ellers finnes det noe på apoteket, som er en slags olje som skal hjelpe mot kløen (husker ikke i farten navnet).

Jeg bruker også fungural, men føler ikke at sjampoen har så mye å si for resultatet.

Anonymous poster hash: 12c4f...a6c
Skrevet

Ellers vil jeg anbefale deg å slutte med sjampo. Litt bakepulver og rens med eddikk etterpå har kurert min flass i alle fall! Så kanskje det hjelper :)

Anonymous poster hash: 2f1da...a9f
Skrevet

Jeg hadde en slik kløe for mange år siden, da fikk jeg kjøpt en gele fra Schwarzkopf som var det eneste som lindret.

Den fjerner ikke årsaken, men den lindret i alle fall kløen.

Jeg vet ikke om den finnes lenger, men den var i alle fall veldig god!

Anonymous poster hash: 4d2d1...cfd
Gjest Margit Spat
Skrevet

Var jeg deg ville jeg kommet meg til hudlege. Når fastlegens råd er utprøvd, virker det lurt å få en spesialist til å se på det.

Nå vet ikke jeg hvordan systemet i Tyskland er for dette, altså om du må ha henvisning eller om du kan bestille time direkte, men det finner du sikkert ut av.

Hvis du kvier deg for å gå til lege i Tyskland, kan du evt ringe fastlegen din i Norge og be om en henvisning slik at du muligens kan komme inn til hudlege i Norge i forbindelse med en hjemreise.

Skrevet

Det eneste som hjelper på min kløe, er faktisk å smøre fet krem i hodebunnen. Apobase (den røde tuben) funker fjell, og skylles lett ut også :)

Anonymous poster hash: 0d00f...27a
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk, dere er jo fantastiske! Postet meldingen i går (min første!) og har allerede fått seks svar :) tror jeg bare må kontakte en lege her.. Jeg skal hjem til jul, men fastlegen er ikke til stede mens jeg er hjemme. Tror dette må skyldes en sykdom ettersom ingenting annet har vært i nærheten av å virke..

Skrevet

Glemte forresten å skrive at det flasser veldig også.. Og så er det stort sett på bestemte steder i hodebunnen det klør - på venstre side og i bakhodets nederste del :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...