Gjest Emera Skrevet 27. juli 2004 #21 Skrevet 27. juli 2004 Det står nå bakepulver i oppskriften og, da...
Gjest Primula Skrevet 27. juli 2004 #23 Skrevet 27. juli 2004 Slik gikk det da jeg skulle bake disse cockiene.. Jeg fant ut at jeg skulle smelte sjokoladen i mikroen. Vanligvis bruker jeg vannbad, men tenkte at mikro var vel lettere. Jeg fant frem en skål, brøt sjokoladen i småbiter og satte den inn i mikroen på full styrke. Etter ca 15 sekunder skjekket jeg, og ingenting hadde skjedd. Jeg fant derfor ut at jeg skulle la de stå en stund. Imens var jeg godt i gang med å piske egg og sukker. Så kjente jeg en merkelig lukt... røyklukt :o Jeg rev opp døra til mikroen og røyken veltet ut. Sjokoladen var forvandelt til en kullbit, og til tross for at jeg rev opp vinduer for å lufte ut, gikk brannalarmen. uheldigvis er vi koblet til en sånn sentral slik at det ikke går an å slå av alarmen selv. Jeg lett huset rundt etter telefonnummer til vaktselskapet, mens sambo kjeftet og lillemor gråt.. Til slutt fant jeg nummeret og fikk ringt og sagt i fra at det ikke var noen brann. Damen i enden kunne fortelle meg at en mann fra securitas allerede var på vei til oss for å sjekke " brannen." Temmelig flau møtte jeg møte mannen og fortelle hva som hadde skjedd. Han beroliget meg med at det ikke var første gangen dette skjedde. Men tilbake til cookiesene. Jeg hadde ikke mer kokesjokolade, så jeg hadde i noen skjeer kakaopulver. Det fungerte fint. Og ja, de var kjempegode!! Til tross for mye styr... Og neste gang blir det nok vannbad på ovnen.
Gjest Emera Skrevet 27. juli 2004 #24 Skrevet 27. juli 2004 Oioi, hva har jeg gjort??? Skulle aldri ha lagt ut den oppskriften... Stakkars lillemor... Det var nå bra at alt gikk bra! Og at det ble cookies, tross alt.
magolia Skrevet 1. august 2004 #25 Skrevet 1. august 2004 "Nøytral olje".... Hvilken olje kan brukes?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå