Nitha Skrevet 22. juli 2004 #1 Skrevet 22. juli 2004 Været ser ikke ut til å bli bedre, så vi har ikke lyst til å reise langt. Er det noen som har tips til noen hyggelige dagsutflukter i Østlandsområdet? For voksne uten barn....? Fru Nitha
Gjest Poirot Skrevet 22. juli 2004 #2 Skrevet 22. juli 2004 Blaafargeværket i Buskerud. Rusle rundt på gallerier i Drøbak. Gamlebyen i Fredrikstad. Halden med festning. Harrytur til Sverige. Sykkeltur i Nordmarka
wondergirl Skrevet 22. juli 2004 #3 Skrevet 22. juli 2004 Kunstlaboratoriet i Vestfossen, en times kjøring fra Oslo. Hvis du er interessert i samtidskunst, altså. Liten telttur eller piknic hvis man tar sjansen på at det ikke blir regn akkurat da...
LilleBille Skrevet 22. juli 2004 #4 Skrevet 22. juli 2004 Holmsbu (idyll og kunstmuseum) Hadeland Glassverk Drøbak.. (Gallerier og reker på kaia... kjempekoselig)
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2004 #5 Skrevet 22. juli 2004 En tur til Oscarsborg Festning, båt fra Drøbak. Ta båten til Skagen. Går fra Moss.
Elze Skrevet 23. juli 2004 #6 Skrevet 23. juli 2004 Jeløya Krøderbanen Telemarkskanalen Haldenvassdraget med sluser
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2004 #9 Skrevet 24. juli 2004 Drammen. Koselige kafeer på torget og på brygga. Shopping i gågata. Marienlyst utebad med 4 bassenger, stupetårn og vannsklie. Kjøre til Spiraltoppen med turmuligheter i marka. Picnic i hagen på Gulskogen gård.
kimmi Skrevet 26. juli 2004 #10 Skrevet 26. juli 2004 henger meg på Løiten Lys og anbefaler det virkelig!!! når du først har reist dit så spiser du litt på Helles, og koser deg med de bittesmå butikkene inne i brenneriet. jeg elsker plassen!! (og var der senest i dag..)
Mel-anie Skrevet 27. juli 2004 #11 Skrevet 27. juli 2004 Eller en tur til sommerbyen Tønsberg med brygga(koselige utesteder), slottsfjellet og kanskje spise rømmegrøt på slottsfjellkafeen. En tur ut til Nøtterøy og Tjøme og Verdens Ende. Mye flott å se her ved solkysten. :-)
Glitterchick Skrevet 27. juli 2004 #12 Skrevet 27. juli 2004 Drøbak er hyggelig med koselige kaféer, hyggelige butikker og båtliv. Jeløya er supert med Galleri F-15 (som nå har utstilling med kjente forfalskninger! http://www.gallerif15.no/). F-15 har også verdens beste lille kafé og det er fantastiske turområder rundt. I Gamlebyen i Fredrikstad er det digert marked på lørdager, der har jeg gjort flere kupp. Ellers er det jo mye å gjøre i Oslo også, kanopadling fra Riverside på Akerselva, omvisning i Middelalderparken og omliggende ruiner, spøkelsesvandringer, byvandringer...
Siam Skrevet 27. juli 2004 #13 Skrevet 27. juli 2004 Her var det masse gode ideer til "Ut av huset opplevelsene" til kjæresten min og meg! Vi har nemlig gjort en avtale på at vi en kveld i uken skal finne på noe sammen utenfor huset. Vi bestemmer annenhver uke hva vi skal gjøre og den andre har bare å innfinne seg i at det er det vi skal gjøre. Så for at det ikke skal bli cafê og kino hver uke kommer jeg til å stikke innom her! I går var vi på sykkeltur langs Alnaelven, den stygge fetteren til Akerselven. En litt rar opplevelse... :-? Ellers har vi vært på oppdagelsesferd i Moss (og jammen var ikke den byen ganske fin...), Jeløya og Son. Ellers har vi planer om å gå i Frognerbadet, på Bjerkebanen og endelig få sett noen av museene i Oslo.
Fakse Skrevet 27. juli 2004 #14 Skrevet 27. juli 2004 Hva med botanisk hage? Der er det jo nydelig, og det er vel fult mulig å gjøre en skikkelig opplevelse ut av det med å ta med piknikkurv.
Løvinnen Skrevet 28. juli 2004 #15 Skrevet 28. juli 2004 En tur til Oscarsborg Festning' date=' båt fra Drøbak.[/quote'] Kan anbefales. Var der selv for 2 dager siden. Passer hvertfall godt for dem som liker historie. Er guidede turer der nå om sommeren. Båten går fra drøbak ca en gang i timen gjennom hele dagen. Selv hadde jeg med min egen guide... sambo tjenestegjorde nemlig der når han var i militæret.
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #16 Skrevet 29. juli 2004 ...noen hyggelige dagsutflukter i Østlandsområdet? Fru Nitha Det kommer jo helt an på hvor på østlandet "Nitha" bor! Mange gode tips her, men fra noen steder på østlandet tar det jo maaange timer å kjøre - en vei - til disse stedene...
Mona Skrevet 29. juli 2004 #17 Skrevet 29. juli 2004 Eller en tur til sommerbyen Tønsberg med brygga(koselige utesteder)' date=' slottsfjellet og kanskje spise rømmegrøt på slottsfjellkafeen. En tur ut til Nøtterøy og Tjøme og Verdens Ende. Mye flott å se her ved solkysten. :-)[/quote'] Enig! Hvis det er fint vær er det deilig på verdens ende. Det blåser der, så bør være varmt. Men utrolig deilig å slikke sol og nyte havet fra bergene.
Nitha Skrevet 1. august 2004 Forfatter #18 Skrevet 1. august 2004 TUSEN TAKK FOR MANGE GODE SVAR :blomst_opp: Da været ble fint tok vi like godt en tur på hytta... Men mange gode tips her. Er det ingen som vet om noe litt aktivitetsaktige utflukter? Litt sånn klatrevegg, helgeyogakurs, padling eller noe i den duren? Vi er litt rastløse... Fru Nitha
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå