Gå til innhold

This is not feminism


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk har forskjellige definisjoner av feminisme, slik er det bare. Feminisme har uten tvil et imageproblem og det er såpass varierende meninger om hva en "feminist" egentlig står for, at mange velger å ta fullstendig avstand.

Meg selv inkludert. Jeg er uenig i såpass mye moderne feminister står for at det ikke gir mening å definere meg selv som feminist. Jeg vil rett og slett ikke inn i den gruppe (og nei, jeg er ikke imot stemmerett for kvinner men den har vi faktisk nå).

I det hele tatt er en del av problemet at mange kvinner bryr seg altfor mye om hva andre kvinner tar seg til. Jeg trodde egentlig formålet var at kvinner kan ta valgene de selv vil uten at de har et ansvar for resten av den kvinnelige befolkningen.

Du har rett til å ikke få barn, prioritere karriere og ha mange sexpartnere. Men du har også rett til å ta silikon, kle av deg for et herreblad eller bli hjemme med barna. Det er ikke slik at en og annen feminist har retten til å definere hva slags liv du skal leve.



Anonymous poster hash: eabbb...c72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mange gjør krav på feminismen og de feministene som er pådrivere for statlig diskriminering osv. har på mange måter vunnet den tittelen i Norge. Det er derfor veldig få faktisk identifiserer seg som feminist. Hvorfor ikke bare slutte opp om like rettigheter for alle, og la Ottar & Co. ta med seg feminismen i grava?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha "this is looking like a slut in public" -den skal jeg jammen meg huske for hver gang jeg ser en mann i bar overkropp!

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...