AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Hvor mye sjø må man regne med? Blir veldig fort sjøsyk, og er redd det ødelegger mye av ferien 😁Anonymous poster hash: 5d6b6...aab
Sommernatt Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 De fleste skip er så store at du ikke merker at du er på sjøen 😊 men klart, er det VELDIG store bølger så vugger det litt
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Jeg har aldri tidligere opplevd å bli sjøsyk, og jeg vært mye i fritidsbåt. Tok dansebåten i fjor vinter, og trodde jeg skulle dø. Båten gikk kraftig opp og ned nesten hele veien til Danmark. Jeg trodde det var storm, men venninene mine (som har reist mye med danskebåten) sa det var stille sjø og helt normalt. Anbefales ikke! Anonymous poster hash: 544e4...408 1
Pås Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Stor forskjell på cruise i Middelhavet og danskebåten langs Nordsjøen ja... Jeg blir utrolig lett sjøsyk men ALDRI vært det på noen av de cruisene jeg har vært på! 2
Schadenfreude Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 (endret) Danskebåten og store cruiseskip kan ikke sammenlignes, nei. Generelt er større båter mye mer stabile. Jeg har en del døgn til sjøs i stort cruiseskip bak meg, men har bare blitt sjøsyk én gang. Det er i de svært få tilfellene hvor det blir høy sjøgang. Stort sett vil kapteinen varsle om muligheten for dårlig vær en stund i forveien, sånn at du rekker å ta reisesyketabletter. Men som regel vil du ikke kjenne at skipet beveger seg i det hele tatt. Unntaket er akkurat de par minuttene skipet legger ut fra kai, da kan det gynge litt sideveis. Edit: for å gjøre det helt tydelig - jeg blir vanligvis veldig lett sjøsyk. Endret 19. november 2014 av Schadenfreude
Gjest Skrevet 20. november 2014 #6 Skrevet 20. november 2014 Jeg er en av typen som blir sjøsyk bare av å stå på kaien Var på cruise og merka som de andre sier ikke noe til det. De er så svære + de har stabilisatorer. Regner med at du i såfall har planer om Middelhavet eller et eller annet rolig havområde. Kan ihvertfall anbefales på det varmeste.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 Det er ikke meningen å ta fra deg motet her, men jeg er absolutt ikke enig med de over meg. Skulle på cruise i karibien og var bekymret for det samme som deg. Opplevde at folk med cruiseerfaring lo av meg og påsto man ikke kjenner bølgene i så store skip. Det var ikke riktig for min del. Jeg merket veldig godt at jeg var på sjøen til tross for at det var nydelig vær hele tiden (altså ikke vind, storm el). Det var mange, mange som gikk med sjøsykeplaster bak ørene, det gjorde jeg også. Gikk derfor helt fint, men kommer neppe til å reise på cruise igjen. I hvert fall ikke der man er to døgn på sjøen i strekk uten å være innom land. Jeg "gynget" i flere dager da jeg kom tilbake fra cruiset igjen, var utrolig merkelig følelse. Altså: det går helt fint med plaster, tabletter osv, men det er stor mulighet for at du merker du befinner deg på sjøen ja. Reiste selv med RCCL og båten "explorer of the seas". Anonymous poster hash: 77d19...c47 1
mumfi Skrevet 21. november 2014 #8 Skrevet 21. november 2014 Jeg blir alltid helt vilt sjøsyk! Blir sjøsyk av å gå på kaia og bilsyk av å sitte på i bil 20 meter. Men jeg har vært på cruise to ganger og det har gått supert begge gangene. Verken kvalm eller dårlig
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #9 Skrevet 22. november 2014 Er normalt å "gynge" etter noen dager på båt Tror nok du kommer til å kose deg på tur. Her har vi mest reist med båt til England, og da i høststormer. Pappa sa at ble det for gale ombord med fulle folk, slo de av stablisatorene, og da ble det ro med en gang. Dette var da han begynte på Englandsbåten. Anonymous poster hash: 3ca22...902
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå