Gå til innhold

Oppdaget en kul

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har oppdaget en kul over kragebeinet. Omtrent under buen mellom hals og skulder. Den har vokst bittelitt siden jeg oppdaget den for omtrent en måned siden. Jeg har bestilt legetime for sikkerhets skyld, men er usikker på om den overhodet er noe å bekymre seg for. Den kan være litt vanskelig å finne. Den er hard, men den beveger seg under huden når jeg tar på den. Den er kanskje mellom en og to cm i diameter nå. Den er heller ikke vond å ta på. Den er heller ikke synlig. På grunn av beliggenheten er den litt vanskelig å finne og det må litt leting til for å finne den.

Jeg lurer på hvordan jeg kan skille denne kulen fra fettkuler, farlige kuler, muskelknuter, lymfeknuter, og så videre? Er det noen som vet? Er det vits å dra til legen med den? Det virker forresten som den sitter fast i underliggende vev, selv om den kan flyttes frem og tilbake. Jeg er ikke så veldig bekymret egentlig, og jeg skal jo til legen - men jeg er likevel nysgjerrig på om det er noen måte å skille mellom dem hjemme.

Anonymous poster hash: b72a3...e1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en fettkul. De er harde og runde og kan flyttes på, men kan også sitte litt fast som du beskriver. Om det er en fettkul er det enkelt å fjerne den

Anonymous poster hash: 9a704...6ee
Skrevet

Høres ut som en fettkul. De er harde og runde og kan flyttes på, men kan også sitte litt fast som du beskriver. Om det er en fettkul er det enkelt å fjerne den

Anonymous poster hash: 9a704...6ee

Ok, ja, det var det første jeg tenkte på. Men jeg kan ingenting om kuler og når man skal til legen. Googler jeg, er det alltid kreft, kreft, kreft - men jeg tviler jo på at det er det. Er det sånn at man skal sjekke nye kuler uansett?

Anonymous poster hash: b72a3...e1e

Skrevet

Hvis du er i tvil, ta en tur til legen... er det noe uskyldig er jo det flott, skulle det nå vise seg å være noe annet er det viktig å få behandling så fort som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...