Gjest Gjesta Skrevet 22. juli 2004 #1 Skrevet 22. juli 2004 Det har vært litt diskusjoner på jobb siste uken ang. kontrakten vår. I den står det at vi har arbeidstid frem til kl. 17. Det er ikke alltid like mye å gjøre, og flere ganger har de skjedd at vi har sluttet klokken 15. Noen på jobb påstår vi har krav på betaling til klokken 17, i og med at det er arbeidstiden som står på kontrakten. Andre sier det er helt feil.... Noen som vet hva som er rett?
14062003 Skrevet 22. juli 2004 #2 Skrevet 22. juli 2004 Dersom dere får følgende beskjed: "Gå hjem nå!" så får dere betalt frem til 17. Dersom dere får følgende beskjed: "Dere kan gå hjem om dere vil nå..." så får dere betalt frem til dere går. Man har krav på å få betalt for den tiden det står i kontrakten. Men man har også krav til å være på jobb i den tiden som står i kontrakten. Å få betalt for tid man ikke jobber har man lite krav på...
Icy Skrevet 22. juli 2004 #3 Skrevet 22. juli 2004 Hvis det står i arbeidsavtalen hvor mange timer dere har pr dag så skal du får betalt for den tiden. Går man 2 timer før tiden en gang i blandt syns jeg ikke dette er noe å snakke om. Skjer det ofte at dere går på eget initiativ uten tillatelse fra nærmeste leder syns jeg ikke dere burde fått betalt nei. Er bare å sitte og daffe en god times tid da vel? Å gå 30 min før arb tiden er over går sikkert greit...
Gjest Gjesta Skrevet 22. juli 2004 #4 Skrevet 22. juli 2004 Skjer det ofte at dere går på eget initiativ uten tillatelse fra nærmeste leder syns jeg ikke dere burde fått betalt nei. Ingen går på eget initiativ. Sjefen sier "Når dere er ferdig med det, og det kan dere bare dra hjem", pga at det da ikke er mer å gjøre for dagen.
Icy Skrevet 23. juli 2004 #5 Skrevet 23. juli 2004 Ingen går på eget initiativ. Sjefen sier "Når dere er ferdig med det, og det kan dere bare dra hjem", pga at det da ikke er mer å gjøre for dagen. Utifra dette så vil jeg tørre og påstå at du skal ha lønn ja. Du har jo en turnus / arbeidsplan der det står hvor mange timer du skal jobbe de forskjellige dagene så da skal du ha betaling deretter, uansett om du får lov til å gå litt tidligere.
wondergirl Skrevet 23. juli 2004 #6 Skrevet 23. juli 2004 Du skal da ha lønn hvis du er satt opp til klokka 17! Det er jo det som er din forventede arbeidstid, og hvis sjefen da finner det for godt å sende dere hjem før tida, er ikke det noe dere skal tape på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå