Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har eksamen i fysikk 1 om en uke. Gruer meg veldig! Sitter og leser nå, og kommer til å nilese dagene fremover.

Har dere noen råd? Hva bør jeg fokusere på, og hvordan kan jeg roe nervene og komme meg bra gjennom en muntlig eksamen?

Anonymous poster hash: 9e42d...d0d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt fysikk, men som til enhver eksamen er det vel ikke lurt å kun nilese. Finn en studieteknikk som passer deg, om det er å ta notater underveis, skrive sammendrag, lage tankekart, hva som helst bare du får en oversikt over stoffet.

Når det kommer til å roe nervene og komme seg gjennom en eksamen har jeg ingen andre tips enn å puste med magen og prøve så godt som mulig å ta det rolig.

Lykke til! :)

Skrevet

Fysikk 1-eksamen er noe av det letteste en kan ha eksamen i. Ikke niles, slik som mijaa sier. Det er totalt unødvendig. Du må kunne prinsippene for hvert kapittel, og bruke det selvstendig, og kun det. Ikke noe annet. Det er det som er så greit med fysikk 1. Jeg leste kun hvert kapittel i fysikk 1 én gang. Noen ganger leste jeg ikke i det hele tatt (spesielt når det gjaldt mekanikk). Det er strengt tatt ikke nødvendig å lese så mye. Jeg fikk 6.

Anonymous poster hash: dc5d6...7b0
Skrevet

Fysikk 1-eksamen er noe av det letteste en kan ha eksamen i. Ikke niles, slik som mijaa sier. Det er totalt unødvendig. Du må kunne prinsippene for hvert kapittel, og bruke det selvstendig, og kun det. Ikke noe annet. Det er det som er så greit med fysikk 1. Jeg leste kun hvert kapittel i fysikk 1 én gang. Noen ganger leste jeg ikke i det hele tatt (spesielt når det gjaldt mekanikk). Det er strengt tatt ikke nødvendig å lese så mye. Jeg fikk 6.

Nå skal det sies at jeg tok litt av med oppgavegjøring da, men selv det var litt i overkant. Dersom du skal fokusere på noe, fokuser på oppgaver, spesielt de med to eller tre stjerner (dersom du har ergo-boka). Lykke til med lesingen.

Skrevet

Øv deg på å formulere teoriene med egme ord og regn masse oppgaver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...