AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Snakket med en meget arrogant turnuskandidat nylig som mente at det overhodet ikke var noe vits i å ringe poliklinikken (psykisk) og purre/høre om de har mottatt søknaden min. Nei, det var ikke noe vits. Men noen dager tidligere snakket jeg med en terapeut som mente at jeg burde ringe og spørre/purre. Hvem har rett? Er det stort sett slik at man kommer en vei med det, eller kommer man ingen vei? Anonymous poster hash: 62e60...196
Gjest incognita Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 (endret) Søknad om hva da? Mener du henvisning? Og hvor jobber turnuslegen du pratet med? Endret 18. november 2014 av incognita
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Søknad om hva da? Mener du henvisning? Og hvor jobber turnuslegen du pratet med? Søknad om psykolog. Ja, henvisning. Vet ikke hvor han jobber, men han var på fastlegekontoret. Anonymous poster hash: 62e60...196
Gjest incognita Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Søknad om psykolog. Ja, henvisning. Vet ikke hvor han jobber, men han var på fastlegekontoret.Anonymous poster hash: 62e60...196 Det er helt riktig at det ikke er noen vits at du som pasient ringer direkte til poliklinikken for å purre på henvisningen din. Når ble du henvist, og hva ble du forespeilet av ventetid? Ble du henvist til dps? Det er som regel lang ventetid. Du kan sjekke forventet ventetid her: http://www.frittsykehusvalg.no/start/
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Det er helt riktig at det ikke er noen vits at du som pasient ringer direkte til poliklinikken for å purre på henvisningen din. Når ble du henvist, og hva ble du forespeilet av ventetid? Ble du henvist til dps? Det er som regel lang ventetid. Du kan sjekke forventet ventetid her: http://www.frittsykehusvalg.no/start/ De ventetidene som legger der er ventetider fra 2013! Du kommer neppe raskere til om du kontakter og spør om de har mottatt søknaden. Men vi vet at papirer forsvinner. Ved å ringe og spørre får du og info om forventet ventetid osv. Så noe gevinst får du ved å ta kontakt. Anonymous poster hash: ff5b7...7ef
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 De ventetidene som legger der er ventetider fra 2013! Du kommer neppe raskere til om du kontakter og spør om de har mottatt søknaden. Men vi vet at papirer forsvinner. Ved å ringe og spørre får du og info om forventet ventetid osv. Så noe gevinst får du ved å ta kontakt. Anonymous poster hash: ff5b7...7ef Terapauten som sa jeg skulle ringe har selv jobbet på en slik poliklinikk og mente at de som maser, blir hørt..Anonymous poster hash: 62e60...196
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Aaah, ser at det er ca et halvt års ventetid. Flott. Anonymous poster hash: 62e60...196
Duckie Skrevet 18. november 2014 #8 Skrevet 18. november 2014 Ring! Det hender faktisk ikke så alt for sjeldent at henvisninger forsvinner, ikke blir registrert, osv. Det hjelper deg også å ikke gå å tenke over dette så mye, får du svar om at det er et halvt år med ventetid, vet du hva du har å forholde deg til. Du kan også høre om det er noen muligheter for å få kommet inn tidligere, ved at du f.eks. ringer og forhører deg om avbestillinger og slikt.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #9 Skrevet 18. november 2014 Avhenging av hvorfor du er henvist , så er det helt normalt at det er ventetider på ett halvt år. At du maser gjør ingen endring, i den grad noen skal mase bør det være legen som henviste. En turnuslege trenger ikke være arrogant fordi han ikke er enig med deg, og hvis du allerede har en terapeut så er du jo i behandling? De fleste henvisninger i dag går forresten elektronisk, så det blir ikke "borte i posten". Anonymous poster hash: 10c51...bb4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 De ventetidene som legger der er ventetider fra 2013!Anonymous poster hash: ff5b7...7ef Det stemmer ikke, hvorfor sprer du slike løgner? I høyre kolonne ligger oppdaterte tall, og dato når det ble oppdatert. På uspesifikk psykiske lidelse er samtlige oppdater i høst, de fleste i oktober/november. Anonymous poster hash: 10c51...bb4
Gjest incognita Skrevet 18. november 2014 #11 Skrevet 18. november 2014 De ventetidene som legger der er ventetider fra 2013! Du kommer neppe raskere til om du kontakter og spør om de har mottatt søknaden. Men vi vet at papirer forsvinner. Ved å ringe og spørre får du og info om forventet ventetid osv. Så noe gevinst får du ved å ta kontakt. Anonymous poster hash: ff5b7...7ef De ventetidene ble sist oppdatert nå i høst. Og det er en del år siden man sendte henvisning i posten.
Duckie Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Selv om ikke henvisninger sendes via post lengre, kan de fint forsvinne på vei mot målet alikevel!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Jeg har heller ikke fått beskjed om at de har mottatt henvisningen, hvor raskt skal man få beskjed om det da? Sendte søknad for over en mnd siden. Anonymous poster hash: 62e60...196
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Finnes det andre tilbud "imens"? Å gå og vente på svar i 30 uker høres uutholdelig ut, jeg har det ganske ille nå og føler jeg blir verre av å vite at jeg må vente i 7,5 mnd... Fastlegen skrev at jeg må prioriteres, men har det noen innvirkning på ventetiden?...Anonymous poster hash: 62e60...196
Gjest incognita Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Finnes det andre tilbud "imens"? Å gå og vente på svar i 30 uker høres uutholdelig ut, jeg har det ganske ille nå og føler jeg blir verre av å vite at jeg må vente i 7,5 mnd... Fastlegen skrev at jeg må prioriteres, men har det noen innvirkning på ventetiden?...Anonymous poster hash: 62e60...196 Det har mye å si. Dersom du er prioritert har du rett på hjelp innen en viss frist, vanligvis 3 mnd.
Gjest Magdalene Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 (endret) Ring og mas! Jobber på poliklinikk, og vet dessverre at det ofte fungerer å være litt masete. Endret 18. november 2014 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #17 Skrevet 18. november 2014 Du skal få et brev om at søknaden er mottatt, prioritering og antydet når de forventer å kunne gi deg første time. Jeg ble henvist til operasjon, ringte selv etter noen uker for å forhøre meg om forventet ventetid, og det viste seg at henvisningen var skrevet, men ikke sendt. Forventet ventetid var 5 mnd, så behandlingen kunne blitt veldig forsinket hvis jeg ikke hadde tatt den telefonen og bare ventet på svar.Anonymous poster hash: 45df5...fce
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #18 Skrevet 18. november 2014 Ok, jeg får vel ta en telefon.Anonymous poster hash: 62e60...196
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå