AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Når på morgenen står du selv opp, og når spiser du frokost? Slik jeg har det nå, har jeg kommet inn i en dum uvane der det som regel tar 2 1/2 time fra jeg står opp til jeg får spist frokost. I løpet av denne tiden steller jeg da meg og som regel ungen min (jeg bor med barnefar, og vi bytter på dette), prøver å få i barnet mat, kommer oss av gårde til barnehagen osv. Det som kanskje er litt dumt (?) er at jeg aldri er ordentlig sulten i løpet av tiden fra når jeg står opp og til jeg har levert ungen. Ikke at jeg har tid til å spise før den tid heller. Men jeg gidder liksom ikke å spise når jeg ikke føler meg sulten heller. Det varierer når jeg står opp. Alt fra 06.00-07.30 da jeg har en vikarjobb, så det er svært varierende når jeg starter på jobben. Er dere alltid sultne med det samme dere står opp? Anonymous poster hash: 1d93a...c07
Gjest Magdalene Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 De dagene jeg er hjemme, og ungene i bhg, så spiser jeg frokost etter at ungene er levert til bhgfrokost kl 9. Tar bare en kaffe mens jeg smører matpakker. Når jeg skal på jobb, så spiser jeg med ungene ( eller bare den yngste, for eldste vil ikke ha mat før frokost kl 9 i bhg). Pappaen leverer alltid når jeg jobber, så da går de på badet når jeg har gått. Skal jeg på jobb, så står jeg opp rundt 6:15. Minsten kommer som regel tuslende til meg på kjøkkenet rundt kl 7. Har jeg fri, så står jeg opp når ungene står opp, mellom 7-8.
Harlekin Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Jeg spiser når jeg kommer på jobb halv ni. Står opp kl. seks. Jeg er nok sulten før halv ni, men jeg rekker ikke å spise før. Jeg kunne selvsagt hevet i meg noen skiver mens jeg sminker meg eller kler på meg, men det har jeg ikke lyst til. Bedre med fred og ro på jobb
Susan Sto Helit Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Jeg står opp 07.00, og er ute av døra (med eller uten unger) senest 08.00. De fleste dager spiser jeg frokost ca 07.30. Men i noen tilfeller har jeg tatt brødskiva i hånda på vei til barnehagen. Jeg er ikke spesielt sulten om morgenen, men merker det på humøret at blodsukkeret er lavt, og at jeg derfor må få i meg litt mat så raskt som mulig. Ungene spiser også frokost hjemme, og ofte spiser vi sammen. Nå har jeg en som trenger hjelp med påkledning, og en som klarer seg selv, så om jeg har lagt fram klær til barna, så er de påkledd på 10 minutter.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Nå tar jeg nettstudie hjemme, så for meg er det bare å levere i barnehagen å dra hjem igjen. Derfor kan vi drøye dagen litt og stå opp 07.30, spise frokost sammen og ordne oss, før levering i barnehagen kl. 09.00. I sommer, da jeg måtte tidlig på jobb, fikk vi ikke spist frokost sammen, så det synes jeg er viktig å gjøre nå mens vi har mulighet. Sulten eller ei, frokost er en grei vane å få i gang og også koselig å kunne spise sammen. Nå trenger ikke jeg å være spesielt sulten for å bare ta èn skive sammen med barnet heller da.. Anonymous poster hash: ed785...565
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Jeg er ikke noen frokostperson, skulle aller helst spist i 11-tida. Men må følge resten av familiens spiserytme slik at logistikken blir enklest. Jeg spiser alltid en liten porsjon av en lett frokostblanding (f.eks. cheerios). Det er det eneste jeg makter å få i meg. Barna har vent seg til at dette er mammas frokost, de må spise "ordentlig" mat som havregryn eller brød. Hvis det er helg og jeg føler meg raus, kan de få litt cheerios oppi havregrynen sin Anonymous poster hash: 8fece...eeb 1
MarieIselin Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Jeg står opp kl. 6 (eller slumrer til 6.15), og så ordner jeg meg selv. Prøver å rekke å spise litt frokost før jeg vekker ungene kl.7, men oftest så spiser jeg mellom 7 og 7.15, mens mannen må kle på begge ungene for jeg rekker ikke å hjelpe til. Halv 8 er det ut døra i bhg og på jobb. Jeg liker tanken på å spise en god frokost hjemme før jeg drar på jobb, men sliter med å få tid til det. Jeg klarer ikke å sluke maten på morgenen. Å ta med frokosten på jobb føler jeg er et dårlig alternativ da jeg burde komme i gang og være effektiv med en gang. Og lunch er ikke før i 12-1 tiden (må ha litt frukt i mellomtiden).
Millimani Skrevet 18. november 2014 #8 Skrevet 18. november 2014 Nå har ikke jeg barn, men vet at det viktigste måltidet på dagen faktisk er frokosten. Jeg har ikke alltid særlig matlyst om morgenen, men vet hvor viktig det er å få i seg mat da De fleste gangene får jeg til å spise hjemme før jeg drar, men en sjelden gang har jeg brødskiva med i hånda når jeg går ut døra. Jeg vet at de fleste barnehager har en ordning med at barna får spise frokost når de kommer i barnehagen om morgenen, så kanskje det er en god løsning for dere, at du tar frokosten til barnet med når du leverer? Så kan du snike i deg din egen frokost før dere drar eller etter at du har levert barnet.
Gjest RompeRusk Skrevet 18. november 2014 #9 Skrevet 18. november 2014 Står opp 9, leverer i barnehage etter vesla er skiftet på og fått mat (ca halv 10-10) spiser frokost når jeg kommer hjem
Engel Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 spiser med ungene 1 time etter at jeg selv sto opp. Da er jeg stelt, og 3 unger har blitt vekt og overvåket under morgenstell/påkledning (minstemann trenger litt hjelp ennå) mens mannen har smurt matpakker. Prøver å sette oss ned i fellesskap for rask frokost. Er ikke alltid sulten, men spiser likevel for ellers blir jeg slapp, svimmel og uvel før jeg kommer meg på jobb. Spiser ofte havregrøt eller yoghurt med kornblanding til frokost fordi jeg ikke klarer brødmat så tidlig. Vi er ute av huset, ferdig spist alle sammen 1 1/2 time etter vi voksne sto opp. Smoothie kan være godt alternativ til frokost om man sliter med å spise på morgenen. Man trenger å få i seg næring raskt for å få igang forbrenningen også, ellers blir kroppen gående på sparebluss halve dagen.
Gjest Kaffelattn Skrevet 18. november 2014 #11 Skrevet 18. november 2014 Når på morgenen står du selv opp, og når spiser du frokost? Slik jeg har det nå, har jeg kommet inn i en dum uvane der det som regel tar 2 1/2 time fra jeg står opp til jeg får spist frokost. I løpet av denne tiden steller jeg da meg og som regel ungen min (jeg bor med barnefar, og vi bytter på dette), prøver å få i barnet mat, kommer oss av gårde til barnehagen osv. Det som kanskje er litt dumt (?) er at jeg aldri er ordentlig sulten i løpet av tiden fra når jeg står opp og til jeg har levert ungen. Ikke at jeg har tid til å spise før den tid heller. Men jeg gidder liksom ikke å spise når jeg ikke føler meg sulten heller. Det varierer når jeg står opp. Alt fra 06.00-07.30 da jeg har en vikarjobb, så det er svært varierende når jeg starter på jobben. Er dere alltid sultne med det samme dere står opp? Anonymous poster hash: 1d93a...c07 Ordner barna og tenker mest på de...så meg selv og jeg må alltid kjøpe frokost/kaffe ute før jobb og etter levering barnehage.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Når på morgenen står du selv opp, og når spiser du frokost? Slik jeg har det nå, har jeg kommet inn i en dum uvane der det som regel tar 2 1/2 time fra jeg står opp til jeg får spist frokost. I løpet av denne tiden steller jeg da meg og som regel ungen min (jeg bor med barnefar, og vi bytter på dette), prøver å få i barnet mat, kommer oss av gårde til barnehagen osv. Det som kanskje er litt dumt (?) er at jeg aldri er ordentlig sulten i løpet av tiden fra når jeg står opp og til jeg har levert ungen. Ikke at jeg har tid til å spise før den tid heller. Men jeg gidder liksom ikke å spise når jeg ikke føler meg sulten heller. Det varierer når jeg står opp. Alt fra 06.00-07.30 da jeg har en vikarjobb, så det er svært varierende når jeg starter på jobben. Er dere alltid sultne med det samme dere står opp? Anonymous poster hash: 1d93a...c07 Står opp ca 05:55 og spiser frokost ca 06:15-06:30 sammen alle sammen. Sulten? Vet ikke, det er bare rutine, og jeg blir et troll uten mat! Anonymous poster hash: f7baf...b44
*Joyce* Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Jeg står opp 6.15 og spiser som regel når jeg er fremme på jobb, tidspunktet varierer litt med hvorvidt jeg leverer eller ei. Hvis jeg drar rett på jobb spiser jeg ca kl 8, hvis jeg leverer blir det nærmere 9. Det hender jeg får spist sammen med ungene hvis jeg leverer. Uansett er det som regel mannen som leverer og jeg som henter. Har visst etterhvert kondisjonert meg selv til å ikke bli sulten før 8. Det hender dog en sjelden gang at jeg slenger en banan i veska og spiser på t-banen for å stagge sulten. (Forutsatt at vi har bananer som er passelig modne, såklart! )
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Står opp 07.15, dusjer, kler på meg. Vekker resten av familien. Felles frokost ca 07.45. Morgenen er egentlig den eneste tida på døgnet jeg er virkelig sulten. Om det er travelt på jobb og jeg ikke får spist lunsj er ikke det så nøye, og middag dropper jeg gjerne hvis jeg ikke er veldig sulten (ikke har spist lunsj).Anonymous poster hash: 20034...794
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Står opp 07.15, dusjer, kler på meg. Vekker resten av familien. Felles frokost ca 07.45. Morgenen er egentlig den eneste tida på døgnet jeg er virkelig sulten. Om det er travelt på jobb og jeg ikke får spist lunsj er ikke det så nøye, og middag dropper jeg gjerne hvis jeg ikke er veldig sulten (ikke har spist lunsj).Anonymous poster hash: 20034...794 Ehm, du vekker familien? Har dere ikke søte små som fungerer som vekkerklokke i 6-tiden?Anonymous poster hash: f7baf...b44
*Joyce* Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 (endret) Ehm, du vekker familien? Har dere ikke søte små som fungerer som vekkerklokke i 6-tiden?Anonymous poster hash: f7baf...b44 Ikke meg du siterte, men mine våkner ikke i 6-tiden, de må vekkes hvis de skal stå opp før 8-8.30. Det finnes sånne barn også, tro det eller ei. (Til gjengjeld er de ikke utpreget enkle å få til å sove på kvelden.) Endret 18. november 2014 av *Joyce*
Nordvesta Skrevet 18. november 2014 #17 Skrevet 18. november 2014 Står opp kl.06. Drikker litt kaffe, dusjer og så vekker jeg 4åringen. Mens hun kler på seg spiser jeg en brødskive eller en banan. Smører matpakker, steller meg ferdig og så drar vi rundt kl.07:30. Rekker jeg ikke å spise hjemme så spiser jeg noe på kontoret når jeg kommer på jobb.
Monarabb Skrevet 18. november 2014 #18 Skrevet 18. november 2014 Står opp 7, er ute av huset 7.45... På den tiden har jeg kledd på meg og mini + spist frokost! Starter på jobb 8.15
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #19 Skrevet 18. november 2014 Sykemeldt nå pga bekkenløsning men når jeg jobber står jeg opp kl 05 for å få noen gode stunder for meg selv med kaffe og en lang god dusj før mannen og datra mi kommer morgengretne og starter krigen om badet. Begynner på jobb kl 8, mannen leverer barnet i barnehagen og jeg henter i 15 tiden Anonymous poster hash: 424c3...e6b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #20 Skrevet 18. november 2014 Jeg starter til litt ulike tider i løpet av uken, så jeg står opp når jeg "må", gjerne mellom 06-07. Det er svært mange morgener hvor jeg ikke er kjempesulten - jeg spiser likevel. Frokost er gjerne en (god) vane, jeg hadde blitt sulten og dårlig etter en stund når jeg ikke kunne spise. Jeg spiser enten hjemmebakte rundstykker, knekkebrød eller havre. Mitt råd er: Spis frokost før du drar på jobb, uansett om du er sulten eller ikke. Som regel venner kroppen seg til det, og etter hvert trenger kroppen en frokost. Anonymous poster hash: fdbab...f6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå