AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Etter det som føles som lang alenetid føler jeg meg ganske lei. Jeg har ingen jeg kan gå til. Ingen venner, ingen kjæreste og heller ingen familie. For første gang på lenge er jeg helt på egenfot. Jeg har vært klinisk deprimert på det syvende året. Diagnosen kom tidlig i barndommen etter gjentatte mobbeangrep, misbruk og vanskjøtsel. Har hatt et meget tungt liv. Jeg har tenkt noe som å starte en gruppe. Melde meg opp på noe. Skaffe meg en hobby. Som regel har det bare endt med enda en stakket natt foran tastaturet eller TVen. Jeg er egentlig dritt lei av å ha det på denne måten. Snakke med psykolog, det har jeg gjort jevnlig de 4 siste årene. Føler det ikke hjelper for jeg er fortsatt der jeg er i dag. Miserabel, elendig og bortkommen. Jeg føler jeg har mistet håpet på meg selv litt. Uansett hva jeg gjør sitter jeg igjen med denne følelsen av at man ikke er god nok. Jeg er redd for meg selv og for andre. Så mye at det nesten er patetisk. Selv jeg greier å se at dette ikke er noen verdig levemåte. Finnes det noe håp for slike som meg? Anonymous poster hash: 91588...cfa
Gjest SunflowerPenguin Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Ja, det finnes alltid noe háp. Trist á lese hvordan du fóler at livet ditt er, og at det har vaert tungt for deg, og at det fortsetter med á vaere tungt á leve videre. Det er ikke kjekt at du har vaert kliniskt deprimert pá det sjuende áret, og psykolog vil ikke alltid hjelpe om du ikke har sá mye kontakter rundt deg. Det er viktig á fóle seg verdsatt og á kunne ha noen som en fóler er naer en eller som en kan kalle "gode venner". Til og med á bare ha en "god venn" kan vaere mer enn nok. Jeg kan skjónne at du fóler deg ensom, og vi mennesker er ikke skapt til á bare leve i ensomhet. Joda, noen liker best á vaere single, og det er ikke noe galt i á ville vaere alene. Men til og med den mest inadvente person vil trenge noe menneskelig kontakt til tider. Synes du har allerede tenkt ut noen gode planer. Lurt á starte i en form for sosial gruppe eller bli med i en hobby gruppe der flere andre liker det samme eller er interesserte i felles ting som deg. Om du klarer á ta det fórste steget her, sá kan det ápnes opp flere nye muligheter for deg. Og det kan godt hende at nye vennskap vil utvikles. Men ogsá husk pá á vaere tálmodig, og fokuser heller pá á ha det trivelig i sammen med andre folk. Sá má du bare vente og se hvordan alt legger seg til rette sánn etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Her er det faktisk trening og terapi som hjelper. Trening og terapi. Kjedelig men sant. Lykke til. Anonymous poster hash: b031a...83a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå