AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Jeg har ringt saksbehandleren min daglig i to uker nå uten å få svar. Jeg har også møtt opp på NAV og gitt dem et skriv om at hun må ringe meg pga en hastesak. Men, hun har fortsatt ikke ringt, og hun tar aldri telefonen. Hva må jeg gjøre nå? Anonymous poster hash: 5e919...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 De har kanskje en vakt stasjon på nav du kan henvende deg til? Hvor lenge siden er du leverte skrivet? Ansatte på nav er ofte overarbeidet så kanskje det bare tar litt tid hvis vedkommende har send deg skriftlig svar tilbake. Anonymous poster hash: b53a5...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Spør etter avdelingsleder? Anonymous poster hash: acbe0...f11 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Sleipt av henne om hun vet at du har ringt, men kan ikke hende at hun er sykemeldt? Jeg opplevde at min saksbehandler heller aldri svarte tlf, og svarte heller ikke på mail, han hdde gitt meg mailadressen sin. Jeg ga bare opp, var ikke kjempe viktig.Anonymous poster hash: a875b...86b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 Send inn serviceklage. Det gjorde jeg. Da ble det plutselig fart på dama, ja. Jobben hun gjorde var fortsatt like elendig som før, men det ble i det minste mulig å kommunisere med henne. Anonymous poster hash: f7154...e42 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #6 Skrevet 17. november 2014 Kontakt heller enten avdelingsleder eller gå helt til tops til kontorets leder.Anonymous poster hash: 25c65...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 Du skal bli ringt tilbake innen to virkedager. Men har erfart selv at man må nesten true med pressen for å få komme videre fra sentralbordet. Mange ganger virker det som det sitter noen bedrevitere der. Anonymous poster hash: ccc08...be7 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #8 Skrevet 17. november 2014 De skal ringe tilbake etter to virkedager som Anonym over her sier ja. Men har selv opplevd at det tok lengre tid... Vil tro du kan klage på dette! Anonymous poster hash: 8ee67...de3 1
Amarinda Skrevet 17. november 2014 #9 Skrevet 17. november 2014 Send en skriftlig mail til det lokale NAV-kontoret. Da går ofte til sjefene.. Jeg fikk en telefon en time etter at jeg hadde sendt mail og klagd på dårlig kundebehandling og dårlig saksbehandling av avdelingslederen på den seksjonen. Saken ble løst på en time som jeg hadde stått og stanget i over 3 uker. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #10 Skrevet 17. november 2014 Er det lagt igjen beskjed via kontaktsenteret? Isåfall vil de kunne se om beskjeden til saksbehandler er gått ut på frist. Saksbehandler har den dagen du ringer på pluss 2 arbeidsdagers frist for å svare..Om kontaktsenteret ser at beskjed er utgått på frist kan de purre på saken v ia sin leder som så kontakter saksbehandler/leder ved nav kontoret..Du har også mulighet til å levere en serviceklage på at saksbehandler/nav kontoret ikke har fulgt rutinene sine for tilbakering..Anonymous poster hash: 84d9f...86c 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #11 Skrevet 17. november 2014 Du skal bli ringt tilbake innen to virkedager. Men har erfart selv at man må nesten true med pressen for å få komme videre fra sentralbordet. Mange ganger virker det som det sitter noen bedrevitere der. Anonymous poster hash: ccc08...be7 "Sentralbordet" er faktisk besatt av bedrevitere. Kontaktsenteret har ikke sekretærer, men utdannede erfarne NAV-ansatte. De skal svare på de fleste spørsmålene brukerne kommer med, slik at det blir mindre press på saksbehandlerne og veilederne. En veileder på et stort NAV-kontor har gjerne mellom 100 og 200 brukere i porteføljen. Alle skal ha oppfølging, det skal søkes tiltak, saker skal behandles og de skal følges opp hver for seg. Om alle disse 100-200 brukerne skulle ringe saksbehandleren direkte ville det ikke bli særlig mye tid igjen til å faktisk gjøre jobben. Men herregud, jeg forstår frustrasjonen. Som NAV-ansatt synes jeg også det er frustrerende at jeg ikke får tatt telefonen når brukeren ringer direkte! Jeg skjønner VELDIG godt at man ønsker å komme i direkte kontakt med sin saksbehandler, og ikke snakke med nye mennesker hver gang. Anonymous poster hash: 29c71...144 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 "Sentralbordet" er faktisk besatt av bedrevitere. Kontaktsenteret har ikke sekretærer, men utdannede erfarne NAV-ansatte. De skal svare på de fleste spørsmålene brukerne kommer med, slik at det blir mindre press på saksbehandlerne og veilederne. En veileder på et stort NAV-kontor har gjerne mellom 100 og 200 brukere i porteføljen. Alle skal ha oppfølging, det skal søkes tiltak, saker skal behandles og de skal følges opp hver for seg. Om alle disse 100-200 brukerne skulle ringe saksbehandleren direkte ville det ikke bli særlig mye tid igjen til å faktisk gjøre jobben. Men herregud, jeg forstår frustrasjonen. Som NAV-ansatt synes jeg også det er frustrerende at jeg ikke får tatt telefonen når brukeren ringer direkte! Jeg skjønner VELDIG godt at man ønsker å komme i direkte kontakt med sin saksbehandler, og ikke snakke med nye mennesker hver gang. Anonymous poster hash: 29c71...144 100-200? Jeg har 335... Det er helt sinnsykt. Anonymous poster hash: 1b42f...2e2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Dessverre sender folk sjeldent klage. De tror de kan gjøre hva de vil. Oppfordrer alle til å klage Anonymous poster hash: 5e3b1...7c3 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 "Sentralbordet" er faktisk besatt av bedrevitere. Kontaktsenteret har ikke sekretærer, men utdannede erfarne NAV-ansatte. De skal svare på de fleste spørsmålene brukerne kommer med, slik at det blir mindre press på saksbehandlerne og veilederne. En veileder på et stort NAV-kontor har gjerne mellom 100 og 200 brukere i porteføljen. Alle skal ha oppfølging, det skal søkes tiltak, saker skal behandles og de skal følges opp hver for seg. Om alle disse 100-200 brukerne skulle ringe saksbehandleren direkte ville det ikke bli særlig mye tid igjen til å faktisk gjøre jobben. Men herregud, jeg forstår frustrasjonen. Som NAV-ansatt synes jeg også det er frustrerende at jeg ikke får tatt telefonen når brukeren ringer direkte! Jeg skjønner VELDIG godt at man ønsker å komme i direkte kontakt med sin saksbehandler, og ikke snakke med nye mennesker hver gang. Anonymous poster hash: 29c71...144 Merkelig at det var enklere for folk før det ble Nav? ringer du nav forvaltning, så vet du ikke hvor i landet du havner. Jeg ringte i går på morgenen. Person 1 forsto det ikke. Satte meg over til person nr 2. Hun fikset saken. Ba henne sende meg en mld på dette. Hun skulle gjøre den ferdig, så sende meg beskjed om dette. Jeg ringer i dag, og spør etter vedkommende, og får beskjed at hun ikke vet hvem det er. Da spør jeg om det ikke er notert i mine papirer. Nei, det er det ikke. Det er en opplagt sak,men de forstår ikke. Så ringer jeg på nytt før de stenger i dag, og ber de sette meg over til lokalkontoret. Nei, hun skulle fikse det. Noe hun ikke klarte, satt over til ny person. Nå har jeg sittet og skrevet en klage, og det bør alle gjøre. Leste på nett at det går bedre for nav....for de har fått mindre klager. tror ikke folk gidder, eller de oppretter tråder her og andre plasser hvor frustrert de er, uten å gjøre noe Anonymous poster hash: 5e3b1...7c3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 100-200? Jeg har 335... Det er helt sinnsykt.Anonymous poster hash: 1b42f...2e2 Får spørre deg sa. Det kan ikke være bare brukeren som ser at systemet ikke fungerer? Når du har over 300 så sier det selv at det blir kort tid på hver sak. Hva gjør du ? varsler du at det ikke fungerer? Går det rette veien, eller haner det til kun avd.leder? Er en kjent sak at nav ikke ble bedre enn hva det var før. Anonymous poster hash: 5e3b1...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 Får spørre deg sa. Det kan ikke være bare brukeren som ser at systemet ikke fungerer? Når du har over 300 så sier det selv at det blir kort tid på hver sak. Hva gjør du ? varsler du at det ikke fungerer? Går det rette veien, eller haner det til kun avd.leder? Er en kjent sak at nav ikke ble bedre enn hva det var før. Anonymous poster hash: 5e3b1...7c3 Det meldes i fra gang på gang, men vi får ikke flere ansatte, ingen som skjønner at det lønner seg å gi nav mer midler. Brukerne sender klager, skjeller ut de ansatte, skriker til dem... de ansatte blir utbrent, sykemeldt eller bytter jobb, og brukerne klager på at de stadig får ny saksbehandler Anonymous poster hash: b53a5...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #17 Skrevet 18. november 2014 Det meldes i fra gang på gang, men vi får ikke flere ansatte, ingen som skjønner at det lønner seg å gi nav mer midler. Brukerne sender klager, skjeller ut de ansatte, skriker til dem... de ansatte blir utbrent, sykemeldt eller bytter jobb, og brukerne klager på at de stadig får ny saksbehandler Anonymous poster hash: b53a5...6f3 Jeg mener hvor melder du fra? Ser for meg at det nytter ikke at din leder på kontoret alene får dette? Leder skal ha et brta og velfungerende kontor. Og syns du selv at nav fungerer slik det er tiltenkt? med stadige sykemeldinger, folk som slutter så stopper det opp i papirhaugen? Noen må reagere? Det trenerer jo saker til folk? Stemmer det at ansatte har saker de følr ikke hadde, som de ikke har kunnskap om? Anonymous poster hash: 5e3b1...7c3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #18 Skrevet 18. november 2014 Kanskje du kan høre om kontaktsenteret kan hjelpe deg? I 90 % av tilfellene så kan de det, men siden du alltid spør etter saksbehandler, så får de jo ikke anledning til å hjelpe deg. Og en her oppe nevnte "sentralbordet" er bedrevitere... Ja, de er faktisk det, da de aller fleste har jobbet før på nav kontorene, før de deretter får seg jobb i kontaktsenteret. Det er et krav om master for å arbeid i kontaktsenteret, og de er kurset opp til å kunne alle lovreglene som har med Nav å gjøre. Ut over det, send klage, så får du nok svar på den, og ting blir for bedre for deg:) Anonymous poster hash: e910d...068
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #19 Skrevet 19. november 2014 Jeg mener hvor melder du fra? Ser for meg at det nytter ikke at din leder på kontoret alene får dette? Leder skal ha et brta og velfungerende kontor. Og syns du selv at nav fungerer slik det er tiltenkt? med stadige sykemeldinger, folk som slutter så stopper det opp i papirhaugen? Noen må reagere? Det trenerer jo saker til folk? Stemmer det at ansatte har saker de følr ikke hadde, som de ikke har kunnskap om? Anonymous poster hash: 5e3b1...7c3 Hva mener du ansatte i diverse organisasjoner og bedrifter skal gjøre med dette? Slik har arbeidslivet blitt i Norge. Jeg kan love deg at folk sier fra og skriver både rapporter både høyt og lavt men ingenting skjer. Det eneste som teller er temp, tempo, tempo og jobbing 24/7. Anonymous poster hash: 91736...def
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #20 Skrevet 19. november 2014 Jeg mener hvor melder du fra? Ser for meg at det nytter ikke at din leder på kontoret alene får dette? Leder skal ha et brta og velfungerende kontor. Og syns du selv at nav fungerer slik det er tiltenkt? med stadige sykemeldinger, folk som slutter så stopper det opp i papirhaugen? Noen må reagere? Det trenerer jo saker til folk? Stemmer det at ansatte har saker de følr ikke hadde, som de ikke har kunnskap om?Anonymous poster hash: 5e3b1...7c3 Ja, jeg ble ansatt totalt uten opplæring. Måtte "lese meg opp" på verdens dårligste intranett... Det var et helvete. Stod på i ett år før jeg sluttet. Jeg sa klart ifra til leder, verneombud, tillitsvalgt - men systemet er for stort og for råttent. Hilsen tidligere nav-ansatt Anonymous poster hash: 1b42f...2e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå