AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Har alltid hatt store smerter når jeg har mensen, men aldri som dette. Sist måned kastet jeg opp, kaldsvettet og fikk panikk-anfall på dag 2. Denne gangen var det mye verre - Startet med små smerter, så jeg svelgte ned to paracet. Var på badet og pusset tennene da jeg ble svimmel. Måtte bare kaste fra meg tannbørsten og løpe til nærmeste soverom for å legge meg ned. Der begynte jeg å høre en sånn ekkel lyd som jeg bruker å høre før jeg svimer av, det ble bare verre og verre. Til slutt blacket jeg out, men kom til bevistheten etterhvert. Da kom det større smerter. Begynte å kaste meg rundt, prøvde å finne en komfortabel posisjon. Smertene forsvant i 10 sekunder, før de kom tilbake gjentatte ganger. Så når jeg endelig trodde jeg fikk fred ble det bare verre. Kjente meg kvalm, men ville ikke kaste opp paraceten. Klarte ikke å holde meg og kastet opp 8 ganger. Etterpå lå jeg bare der med smertene og prøvde å sovne. Våknet opp og følte meg noe bedre, fortsatt kvalm. Dette kan da ikke være normalt? Har virkelig ikke lyst til å oppleve noe sånn hver måned. Var heldig at dette skjedde på en søndag og jeg var hjemme. Hva om det hadde skjedd på skolen? Hva burde jeg gjøre? Hilsen en redd, fortvilet 17 år gammel jente. Anonymous poster hash: 6829b...116
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Gå til fastlegen, forsøk p-piller, det hjelper mange. Anonymous poster hash: adbd2...533
Bao Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Jeg har det akkurat som deg, og har hatt det slik i ca 10 år. P-piller hjalp ikke meg noe særlig, så jeg har fått paralgin forte på resept av legen min. Tar et par om dagen slik at jeg sover igjennom det verste. Ikke det beste kanskje, men det er kun sånn jeg kommer meg igjennom de to første dagene av mensen.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #4 Skrevet 16. november 2014 Du skal be fastlegen din om å henvise deg til gynekologisk poliklinikk på Oslo Universitetssykehus. Der har de endometriosesenter. Opplever du en mens til med sånne smerter, er jeg nokså overbevist om at du har endometriose. Da trenger du hjelp med spesielle endometriosemedisin, kanskje operasjon og i alle fall oppfølging når du er så ung. Du kan gå inn og lese mer på endometriose.no, og evt. Gratis stille spørsmål der til Anton Langebrekke. Han har spesialkompetanse på endometriose og har operert meg flere ganger. Jeg har endometriose og vet hvor vanvittig vondt dette gjør.Anonymous poster hash: 20516...f51
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Symptomene kan minne om endometriose, selv om det ikke er vanlig å ha det slik du beskriver i så ung alder. Veldig enig med bruker over, sjekk endometriose.no og få time til gynekolog. Jeg har hatt store smerter i flere år og har først nå hørt om sjukdommen. Skal ha en laparoskopi om et par uker og de om det kan skyldes endometriose. Sender deg en klem, vondt at du har det slik!Anonymous poster hash: 4638b...5c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå