AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Vet at det ligger en lignende tråd langt bak, men den begynner å bli gammel og det har vært mye bytte av leger i Bergen siden det. Så derfor; Jeg ble flyttet fra min nåværende fastlege til en ny en, og er ikke helt fornøyd, så jeg trenger deres råd for hvem jeg bør flytte til. Jeg har en fysiske sykdom som trenger regelmessig oppfølging, og som har en del kjipe bivirkninger, bl.a har jeg lagt på meg en del som følge av medisinering. Å sitte med tårer i øynene og snakke om komplekser med en fotomodell av en 30-åring orker jeg ikke, dessuten var resepsjonisten dritsur når jeg prøvde å bestille time, så jeg vil gjerne finne meg en annen. Har sett på legelisten.no, men der er det enten eller, så tenkte noen hadde erfaringer herfra. Mine "krav" - Bergen Sentrum eller i nærheten av sentrum. Buss til Ytrebygda eller Åsane er ikke aktuelt, men kan dra mot Minde, Laksevåg eller mot NHH. - hvis mann, ikke for gammel - hvis kvinne, en som er eldre enn meg (jeg er 33) og ikke ser ut som hun er klippet ut fra en reklameplakat - trenger ikke være ledig på listen pr nå, jeg kan følge med fremover - ikke en utlending (beklager, men nei) Så, noen som har innspill? Takker alle som tar seg tid til å svare Anonymous poster hash: 32d11...024
rox Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Jeg er veldig fornøyd med legene på høyden, kontoret ligger like ved Vektertorget. Fastlegen min er Esther, og jeg er superfornøyd med henne. Det siste året har hun hatt svangerskapspermisjon, og jeg har jammen meg vært fornøyd med vikarene også. Og skranke-/labdamene er superhyggelige.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Jeg har ekstremt dårlige erfaringer med en lege og en vikar på Legene på Høyden. (Gar aldri vært hos hun Esther nevnt over men vet hun har best omtale av legene der) Dessuten har de time på dagen-garanti. Høres bra ut, men årsaken er at du blir kasta ut etter to min maks. Etter å ha prøvd andre steder i sentrum men aldri kommet gjennom etc. så endte jeg på Minde hos lege Thor Erik Ask. Ikke vært der mange ganger men har fått et veldig positivt inntrykk! Jeg tror han er 40. Virker som han bryr seg om både jobben og pasientene, det er litt ventetid om det ikke er akutt, men han tar seg også tid til deg når du er der. Jeg har også sykdom som trenger oppfølging og det tok han initiativ til fra første stund. Busstopp rett ved legekontoret. Ellers, sjekk legelisten.no for en pekepinn.Anonymous poster hash: 5befe...f80
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Legene på Høyden e rprimært tiltenkt studenter. Alle leger skal ha akutttimer som deles ut etter første mann til møllen prinsippet om morgenen. Oasen har mange flinke leger. Åge Dahl f.eks. Ellers er Helsetorget et sentrumskontor med godt renorme. Men husk at noen liker mora og andre liker dattera.Anonymous poster hash: 8f1d1...8d1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 Fornøyd med legene på Nesttun Allmennpraksis. Løvøy (mann i 30-årene) og Kroken (kvinne i 30-årene, ser ikke ut som en fotomodell eller noe) liker jeg der. Anonymous poster hash: 0892f...46c 1
Silfen Skrevet 17. november 2014 #6 Skrevet 17. november 2014 Jeg slår et slag for sandviksboder legepraksis. De er supre der, sekretærene også. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 Jeg vil fraråde sentrumslege med etternavn som begynner på W. Ellers, god lege i Bergen? Kan visst bare mange du bør styre unna, spes gynekologer. Anonymous poster hash: 3a8f4...b27
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #8 Skrevet 17. november 2014 Tusen takk for svar alle sammen, her er det flere jeg skal sjekke ut. Vedr Legene på Høyden så er de med i fastlegeordningen på samme premisser som alle andre, men har også samarbeid med SiB for å gi studenter uten fastlege et tilbud. Har dessverre møtt en av disse omtalte vikarene deres i en annen sammenheng, og hun var så grusom at jeg er skremt vekk fra hele legesenteret. Men hvis Esther blir ledig skal jeg vurdere det på nytt. Minde, Nesttun og Sandviksbodene skal jeg undersøke, ser ut som de fleste er opptatt, så blir sikkert litt å vente. Helsetorget er der jeg ble byttet fra, så tar ikke sjansen på det igjen. Også ble jeg veldig nysgjerrige på denne legen på w AB, så det var tre stykker som begynte med det i sentrum... Har heldigvis møtt masse fine leger opp gjennom, ofte går det på personkjemi om man liker noen eller ikke. Det er ikke noe galt med hun jeg fikk heller, det var bare ikke rett for meg. Hvis andre har innspill, fortell fortell Anonymous poster hash: 32d11...024
AnonymBruker Skrevet 18. november 2014 #9 Skrevet 18. november 2014 Søk opp Fjellsiden legesenter på legelisten - mange bra leger der, og et par av de har plass på listene sine. Min lege har full liste ser jeg, men står mye fint om de som er ledige også. Har i hvert fall bare gode erfaringer derfra, og kjenner mange som går dit. Det ligger så og si i sentrum, bare så vidt forbi bybporten i retning Haukaland. Anonymous poster hash: 088bc...46e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå