AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Bare lurer... Følger deres foreldre leggetidene dere har hjemme når barna er på overnatting? Lillegutt 2,5 år har vært på overnatting i helgen hos besteforeldrene sine, og de hadde holdt han opp til halv tolv!! De vet han legger seg kl 19 hver dag her hjemme... Anonymous poster hash: b02d4...96b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Bare lurer... Følger deres foreldre leggetidene dere har hjemme når barna er på overnatting? Lillegutt 2,5 år har vært på overnatting i helgen hos besteforeldrene sine, og de hadde holdt han opp til halv tolv!! De vet han legger seg kl 19 hver dag her hjemme... Anonymous poster hash: b02d4...96b Oi! Det var seint! Anonymous poster hash: 90bbc...d2d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Ungen har ikke overnattet ennå, men hadde besteforeldrene gjort det der så hadde de ikke fått passet igjen på ei god stund. Anonymous poster hash: 48930...039 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #4 Skrevet 16. november 2014 Nei, de er ikke flinke til å følge leggetiden. Men, hun er bare der i helger og ferier, så da er det ikke så nøye, synes jeg. Anonymous poster hash: 2840e...6ab 2
Millimani Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Hvorfor holde ungen oppe til halv tolv?! Besteforeldre må da virkelig klare å følge de samme rutinene som foreldrene gjør, iallfall når det gjelder leggetider
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 selv om halv tolv var riiimelig sent, sa du tydelig ifra når leggetid er? Anonymous poster hash: cf80e...acc
Gjest Magdalene Skrevet 16. november 2014 #7 Skrevet 16. november 2014 Vi bryr oss ikke noe om når de legger seg når de er der. De bruker å legge minsten (på to år) rundt vanlig leggetid.. Kanskje noe seinere. Eldste på fem bruker å få være oppe til hun sovnet på sofaen i 21-22-tiden.. Legger seg rundt kl 20 til vanlig. De overnatter jo ikke så ofte, så gidder ikke bry meg med det. 1
Sushi Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 Nja. Mine foreldre prøver, men bruker ofte litt lenger tid på bading og lesing osv. Så det blir kanskje noe seinere enn vanlig, men ikke noen krise. Svigermor er litt håpløs. Hun diller og daller så mye, og hun lar 3-åringen drøye tida, mase seg til mer lesing/sang og så videre og så videre. Hun legger seg nok ikke seinere enn 19.30 (19 til vanlig), men klokka kan bli både 20 og 21 før hun sovner. Både jeg og mannen blir litt matte av det... Men fortsatt er det ingen krise, og vi er såpass glade for barnevakt at vi ikke gjør noen stor sak ut av det. Å holde barnet oppe til halv tolv er uakseptabelt! Det hadde jeg ikke godtatt.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 Hadde ikke gjort noe stort nummer av det. Jeg vil tro ungen ikke ville sove og ligge rolig i senga si og at de ikke ville være for strenge heller. Dette går seg til! Det er ikke så gøy for dem heller med et overtrøtt, sutrete barnebarn.. Anonymous poster hash: 8a983...f5c
Mafalda Skrevet 16. november 2014 #10 Skrevet 16. november 2014 Jeg synes i utgangspunktet det er helt greit at besteforeldrene slækker litt på regler, både i forhold til legging, mat og for eksempel tv-tid. De er ikke så ofte på besøk, og de klarer helt fint å falle tilbake til våre regler når de er hjemme. Men halv tolv på en toåring synes jeg er både uakseptabelt og egentlig veldig rart. Var det noe spesielt som gjorde det umulig å få ham i seng? I så fall kan jeg kanskje forstå det, men hvis de holdt ham oppe bare for kosens skyld er det jo helt på jordet. 1
LilleBallerina Skrevet 16. november 2014 #11 Skrevet 16. november 2014 Jeg synes i utgangspunktet det er helt greit at besteforeldrene slækker litt på regler, både i forhold til legging, mat og for eksempel tv-tid. De er ikke så ofte på besøk, og de klarer helt fint å falle tilbake til våre regler når de er hjemme. Men halv tolv på en toåring synes jeg er både uakseptabelt og egentlig veldig rart. Var det noe spesielt som gjorde det umulig å få ham i seng? I så fall kan jeg kanskje forstå det, men hvis de holdt ham oppe bare for kosens skyld er det jo helt på jordet. Dette. Besteforeldrene treffer sjelden leggetiden, men ikke med vilje Ting tar bare litt tid.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #12 Skrevet 16. november 2014 Samme rutine som foreldrene mener jeg.Anonymous poster hash: 36776...0a3
Teriyaki Skrevet 16. november 2014 #13 Skrevet 16. november 2014 Skulle til å gå inn i tråden og si at jeg ikke ser noen grunn til at ikke de kan få ha barnet oppe litt lenger hvis de vil, at så lenge det ikke fører til mange dager med tull ved leggetid etterpå så blir det feil å diktere. Meen å holde barnet oppe til halv tolv er jo helt på trynet. Det hadde ikke jeg akseptert nei. Når min sønn er hos moren min så kan han godt være oppe en halvtime-time ekstra hvis de og han vil, men han ønsker som oftest selv å legge seg rundt den tiden han er vant til å legge seg, så sjeldent han er oppe så veldig mye lenger. Hadde de hatt han oppe såpass lenge så hadde jeg satt ned foten ja.
Gjest Blomsterert Skrevet 16. november 2014 #14 Skrevet 16. november 2014 Da ungene mine var små,fikk de iblant være oppe til sent på kvelden,og spesielt om det var tordevær eller storm. Da drakk vi kakao og spiste boller. Dette husker de som gode minner,og de syns uvær er koselig. Tror barn liker ro og fred om kvelden,for regner jo med at det ikke er full aktivitet. Det blir en egen stemning sent om kvelden. Når det er sagt,så må en jo ikke holde trøtte barn våkne,og en må jo ta hensyn til alder,og om søvnmønster skulle bli forstyrret. Men syns godt de kan få bryte noen ruyiner hos oss besteforeldre. Vi er jo ikke foreldre,men like fullt tar vi ansvar da. Men la barnet få gode,og kanskje litt annerledes minner enn fra foreldre osv.
Kassiopeia Skrevet 16. november 2014 #15 Skrevet 16. november 2014 Ingen av besteforeldrene her har noen gang vært flinke til å følge rutiner. Har jeg noen gang prøvd å fortelle hvordan rutiner vi har har jeg bare fått tilbake "jeg har da klart å oppdra dere blah blah blah". Rart man ikke har lært seg at alle barn er forskjellige da. Men det har aldri gått så skrekkelig langt som Ts beskriver, da hadde jeg satt ned foten kraftig.
Harlekin Skrevet 17. november 2014 #16 Skrevet 17. november 2014 I utgangspunktet synes jeg det er helt greit med litt utvidet leggetid hos besteforeldrene så lenge barnet ikke må stå opp tidlig neste dag. Det er litt av sjarmen med det å være på besteforeldrebesøk Men det fordrer at besteforeldrene ikke lar barnet bli fullstendig overtrøtt. For mange barn våkner like tidlig som vanlig selv om de sovner sent, og de er det ikke kjekt med grinete, trøtte barn dagen derpå. Halv tolv synes jeg var altfor sent, og det hadde jeg nok sagt ifra om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå