Susa Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 For ei lita tid siden fant jeg oppskrift på hjemmelaget ferrero rocher konfekt. Men jeg finner ikke igjen oppskrifta, noen som kan hjelpe meg?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Ferrero Rocher lager jo masse forskjellig konfekt/sjokolade? Så det hjelper om du sier hvilken type produkt du prøver å finne oppskrift på. Anonymous poster hash: b8788...0fc
Dolce Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Er det konfekten i gullpapir du mener? Jeg har laget den en gang for 3-4 år siden. Fant en oppskrift på italiensk nettside, og brukte Google Translate (og sunn fornuft - Google Translate finner på mye rart noen ganger). Hvis det er denne konfekten du mener, kan jeg prøve å finne oppskriften for deg. Jeg tror jeg har lagret den på den gamle PC'en min.
Susa Skrevet 16. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2014 Er det konfekten i gullpapir du mener? Jeg har laget den en gang for 3-4 år siden. Fant en oppskrift på italiensk nettside, og brukte Google Translate (og sunn fornuft - Google Translate finner på mye rart noen ganger). Hvis det er denne konfekten du mener, kan jeg prøve å finne oppskriften for deg. Jeg tror jeg har lagret den på den gamle PC'en min. Ja, det er den jeg mener, veit ikke hva annet den heter enn ferrero rocher jeg, er vel den originale? Hadde vært fint om du kunne funnet oppskriften, har lest igjennom ørten juleblader hos mamma idag, uten å finne den!
Gjest Cevita Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Ååå. Den oppskriften har jeg og lyst på! Tror forresten at alle andre enn den anonyme over her skjønner hva man er ute etter dersom man sier fererro rocher uten å spesifisere noe mer, men noen skal jo kverulere på alt (spesielt når de er anonyme) :-P 1
Susa Skrevet 16. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2014 Ååå. Den oppskriften har jeg og lyst på! Tror forresten at alle andre enn den anonyme over her skjønner hva man er ute etter dersom man sier fererro rocher uten å spesifisere noe mer, men noen skal jo kverulere på alt (spesielt når de er anonyme) :-P Ja, heter den noe annet enn ferrero rocher liksom? Trodde de andre variantene hette ferrero ettellerannet...
Wilma- Skrevet 16. november 2014 #7 Skrevet 16. november 2014 Har ikke prøvd disse, men Nigella Lawson pleier jo å ha greie på ett og annet. http://www.nigella.com/recipes/view/Home-Made-Ferrero-Rocher--5958
Dolce Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 Har ikke prøvd disse, men Nigella Lawson pleier jo å ha greie på ett og annet. http://www.nigella.com/recipes/view/Home-Made-Ferrero-Rocher--5958 Den oppskriften er bortimot identisk med min gamle! Så kjør på, Susa. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 Har ikke prøvd disse, men Nigella Lawson pleier jo å ha greie på ett og annet. http://www.nigella.com/recipes/view/Home-Made-Ferrero-Rocher--5958 Fantastisk! Hva er wafer cups på norsk og hvor får man tak i det? Anonymous poster hash: 8c14f...2ec
Wilma- Skrevet 17. november 2014 #10 Skrevet 17. november 2014 Wafer cups er noe så enkelt som iskrem kjeks av type vaffelkjeks De kommer i forskjellige form og fasong, så antar at "cups" er de små man kan fylle med kuleis og plassere på tallerken. Dersom du kjøper vanlige vaffel iskjeks fra butikken er det akkurat det samme
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #11 Skrevet 17. november 2014 Wafer cups er noe så enkelt som iskrem kjeks av type vaffelkjeks De kommer i forskjellige form og fasong, så antar at "cups" er de små man kan fylle med kuleis og plassere på tallerken. Dersom du kjøper vanlige vaffel iskjeks fra butikken er det akkurat det samme Oppskriften sier man skal bruke to av disse pr konfekt, fylt med Nutella og en mandel, så jeg tipper det er miniutgaven det menes. (Ikke at jeg har noe imot gigantiske Ferrero Rocher, altså ... ) Anonymous poster hash: 54346...ed8
Gjest Cevita Skrevet 17. november 2014 #12 Skrevet 17. november 2014 Finnes det små sånne vaffelkjeks? Har jeg aldri sett, men har ikke akkurat sett etter det heller...
Gjest Emera Skrevet 17. november 2014 #13 Skrevet 17. november 2014 Da jeg leste denne tråden bare visste jeg at jeg hadde sett en sånn oppskrift nylig. Den var lenket til fra en herlig, dansk Facebook-side som heter "Jeg elsker kage." Her er den.
Susa Skrevet 18. november 2014 Forfatter #14 Skrevet 18. november 2014 Da jeg leste denne tråden bare visste jeg at jeg hadde sett en sånn oppskrift nylig. Den var lenket til fra en herlig, dansk Facebook-side som heter "Jeg elsker kage." Her er den. Det er oppskrifta jeg leita etter! Tusen takk for at du fant den igjen for meg
Gjest Emera Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Det er oppskrifta jeg leita etter! Tusen takk for at du fant den igjen for meg Så hyggelig! Kanskje jeg må prøve den selv også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå